نگاهی به گجت های هوشمند موبایلی معرفی شده در نمایشگاه CES 2016

بزرگترین رویداد تکنولوژی سال یعنی نمایشگاه CES 2016 هم برگزار شد و کمپانی های مختلفی از سرارسر جهان ، آخرین دستاوردها و محصولات خود را در این رویداد به جهانیان معرفی کردند.در این مقاله قصد داریم تمامی دستگاه‌های هوشمند موبایلی جدید رونمایی شده در CES 2016 را به شما عزیزان معرفی کنیم و همچنین نگاهی کلی به نحوه عملکرد کمپانی‌های حاضر در این نمایشگاه داشته باشیم. بنابراین اگر در جریان تمامی اخبار نمایشگاه CES 2016 نبودید، به راحتی می‌توانید با مطالعه این مقاله به تمامی اخبار مربوط به دستگاه‌های هوشمند موبایلی رونمایی شده در این نمایشگاه دست پیدا کنید. با گجت نیوز همراه باشید.

سامسونگ

سامسونگ همواره در نمایشگا‌های مرتبط با دنیای تکنولوژی و دستگاه‌های هوشمند نقشی محوری ایفا می‌کند. در نمایشگاه CES 2016 هم شاهد عملکرد عالی این کمپانی کره‌ای بودیم. سامسونگ از جمله شرکت‌هایی بود که در CES امسال از محصولات متعددی رونمایی کرد و بخشی از این محصولات شامل دستگاه‌های هوشمند موبایلی می‌شدند.

پیش از این شایعات زیادی در رابطه با امکان رونمایی سامسونگ از پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ در نمایشگاه CES 2016 منتشر شده بود که نهایتا سامسونگ این موضوع را تکذیب کرد و در این نمایشگاه هم خبری از پرچمدار جدید سامسونگ نشد. در ادامه به معرفی تمامی دستگاه‌های هوشمند جدید سامسونگ و اخبار مرتبط با آن‌ها که در نمایشگاه CES 2016 ارائه شدند می‌پردازیم.

تبلت Galaxy TabPro S سامسونگ

یکی از اولین محصولاتی که سامسونگ در نمایشگاه CES 2016 از آن رونمایی کرد، تبلت Galaxy TabPro S این شرکت بود. این تبلت که مبتنی بر سیستم عامل ویندوز است از صفحه نمایشی ۱۲ اینچی و از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد و ضخامت بدنه‌ آن تنها ۶٫۳ میلیمتر است. این تبلت ویندوزی همچنین ۶۹۶ گرم وزن داشته و از دو سنسور ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و سلفی خود بهره می‌برد.

1

سامسونگ تبلت گلکسی تب‌پرو اس خود را به پردازنده Intel Core M با فرکانس کاری ۲٫۲ گیگاهرتز مجهز کرده و رمی ۴ گیگابایتی را برای آن در نظر گرفته است. حافظه  داخلی پیش فرض این تبلت هم ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی را ارائه می‌کند و باتری آن ۵۲۰۰ میلی آمپر ساعتی است. این تبلت به طور پیش فرض از سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت بهره‌ می‌برد و صفحه کلیدی اختصاصی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. سامسونگ اشاره کرده که عرضه این محصول از ماه فوریه امسال آغاز می‌شود اما هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت آن نکرده است.

نسخه‌ گلد رز و پلاتینیومی ساعت هوشمند Gear S2 Classic

2

سامسونگ در نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی از دو نسخه جدید ساعت هوشمند Gear S1 Classic خود نیز رونمایی کرد. پیش از این ساعت هوشمند Gear S2 Classic سامسونگ تنها شامل یک نسخه مشکی رنگ می‌شد، اما در جریان نمایشگاه CES 2016 شاهد رونمایی از دو نسخه جدید آن با رنگ‌های گلد رز و پلاتینیومی بودیم. ضمنا هر دو نسخه جدید ساعت هوشمند سامسونگ از قابلیت سامسونگ پی (Samsung Pay) پشتیبانی می‌کنند.

توسعه قابلیت سامسونگ پی (Samsung Pay)

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2016 اعلام کرد که به زودی سیستم پرداخت الکترونیکی این شرکت با نام اختصاصی سامسونگ پی توسعه بیشتری می‌یابد. پیش از این استفاده از این قابلیت تنها در ایالات متحده و خود کشور کره جنوبی امکان‌پذیر بود، اما به زودی شا =هد گسترش بیشتر آن خواهیم بود.

3

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2016 رسما اعلام کرد که قابلیت سامسونگ پی در سال ۲۰۱۶ وارد کشورهایی همچون انگلستان، اسپانیا، استرالیا، چین، سنگاپور و برزیل می‌شود. سامسونگ اعلام کرده که جزئیات دقیق مربوط به زمان راه‌اندازی این قابلیت در کشورهای نامبرده شده طی ماه‌های آتی اعلام می‌شود.

سایر محصولات

سامسونگ در کنار موارد فوق که همگی مرتبط با دستگاه‌های هوشمند موبایلی هستند، از چندیم محصول دیگر نیز رونمایی کرد. این محصولات شامل یخچال فریزر جدید و هوشمند این شرکت، نسل جدید و تلویزیون‌های این کمپانی و … می‌شود. اما ما در این مقاله تنها به ذکر اخباری می‌پردازیم که در حوزه دستگاه‌های هوشمند موبایلی هستند.

هوآوی

هوآوی در سال ۲۰۱۵ عملکردی خیره کننده داشت و نهایتا توانست خود را به عنوان سومین کمپانی بزرگ تولید و عرضه کننده گوشی در دنیا معرفی کند. این موضوع در حالی بود که اغلب محصولات این شرکت چینی به طور رسمی وارد بازارهای ایالات متحده نمی‌شدند. بنابراین هوآوی در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از سامسونگ و اپل بزرگ‌ترین شرکت عرضه کننده گوشی در دنیا شد.

حال که وارد سال ۲۰۱۶ شده‌ایم، انتظار داریم که هوآوی برنامه‌ریزی عملکردی دقیقی را در سر داشته باشد و در واقع خود را آماده رقابت با دو شرکت بزرگ و شناخته شده سامسونگ و اپل کند. نمایشگاه CES 2016 می‌توانست کیفیت استارت فعالیت‌های بیشتر این شرکت در سال ۲۰۱۶ را به تصویر بکشد و این موضوع نیز در طول نمایشگاه CES امسال به وضوح مشاهده شد. هوآوی در نمایشگاه CES 2016 از محصولات متعددی رونمایی کرد و رسما از آغاز عرضه محصولاتش در بازارهای ایالات متحده خبر داد.

آغاز عرضه گوشی هوشمند هوآوی میت ۸ (Huawei Mate 8)

هوآوی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ رسما فبلت میت ۸ خود را معرفی کرده بود، اما هیچ اشاره‌ای به زمان عرضه این محصول و همچنین قیمت آن نکرده بود. در جریان نمایشگاه CES 2016 شرکت چینی هوآوی رسما از آغاز عرضه جهانی این گوشی خبر داد و دقیقا عرضه آن را از روز پنجم ماه ژانویه آغاز کرد. هوآوی همچنین قصد دارد که فبلت میت ۸ خود را در بازارهای ایالات متحده نیز عرضه کند و بدین منظور در پی اخذ تاییده از سازمان FCC است. بنابراین به زودی و طی چند ماه آینده شاهد عرضه فبلت میت ۸ در بازارهای ایالات متحده نیز خواهیم بود.

4

گوشی هوشمند یا فبلت میت ۸ هوآوی از صفحه نمایشی ۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد و سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن تراشه ۶۴ بیتی کرین ۹۵۰ هوآوی است. از نظر رم و حافظه داخلی این محصول در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه اول آن از رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه دوم آن از رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره‌مند خواهد بود. با این وجود هر دو نسخه این محصول قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را ارائه می‌کنند. دوربین اصلی و سلفی این فبلت هم به ترتیب از سنسورهایی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده و باتری آن ظرفیت ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی را به همراه دارد. کمپانی اطلاعات مربوط به قیمت این محصول را نیز رائه کرده است. بر این اساس قیمت نسخه بهره‌مند از رم ۳ گیگابایتی این محصول برابر با ۴۷۰ دلار و قیمت نسخه مجهز به رم ۴ گیگابایتی آن معادل با ۵۸۰ دلار در نظر گرفته شده است.

عرضه گوشی Huawei GX8 در بازارهای ایالات متحده

کمپانی هوآوی در جریان نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های خود را در بازارهای ایالات متحده گسترش داده و محصولات خود را در این کشور عرضه کند. در هیمن راستا هوآوی از آغاز عرضه یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین گوشی‌های میان رده‌ خود با نام Huawei GX8 در بازارهای داخلی ایالات متحده خبر داد. ۹۰ درصد از بدنه‌ این گوشی هوشمند متشکل از مواد فلزی است و صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی آن وضوح تصویر فول اچ دی را ارائه می‌کند.

5

گوشی هوشمند GX8 هوآوی از سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۶۱۵ کوالکام و رمی ۲ گیگابایتی بهره‌مند بوده و حافظه داخلی پیش فرض آن ظرفیت ۱۶ گیگابایتی را به همراه دارد. همچنین این گوشی قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را نیز داراست. سنسور دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی و با قابلیت OIS در نظر گرفته شده و لنز آن توسط پنل سافایر پوشانده شده است. این گوشی هوشمند به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید ۵٫۱ آب نبات چوبی بهره‌مند است، اما هوآوی اعلام کرده که به روزرسانی اندروید مارشمالو برای این محصول ارائه می‌شود. گوشی هوشمند GX8 هوآوی همچنین از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و قیمت آن تنها ۳۵۰ دلار خواهد بود.

تبلت مدیاپد ام ۲ هوآوی (Huawei MediaPad M2)

هوآوی در نمایشگاه CES 2016 رسما از جدیدترین تبلت خود با نام هوآوی مدیاپد ام ۲ رونمایی کرد. این تبلت از صفحه نمایشی ۱۰ اینچی و از نوع IPS با وضوح تصویر ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد و به سیستم روی چیپ ۶۴ بیتی کرین ۹۳۰ مجهز است. این محصول هم از نظر رم و حافظه داخلی در دو نسخه متنوع عرضه خواهد شد. نسخه اول آن از رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره‌مند بوده و نسخه دوم آن به رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی مجهز می‌شود. ضمنا این تبلت قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی را هم ارائه می‌کند.

6

دوربین اصلی و سلفی به کار گرفته شده در این تبلت ۱۰ اینچی به ترتیب از سنسورهایی ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند و این دستگاه به اسنکر اثر انشگت کاربر و همچنین قلم نوری اختصاصی مجهز است. کمپانی هوآوی همچنین برای تبلت مدیاپد ام ۲ خود باتری با توان و ظرفیت ۶۶۶۰ میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته است. این تبلت به زودی در بازارهای داخلی ایالات متحده نیز عرضه می‌شود شامل دو نسخه با قابلیت برقراری اتصال LTE و بدون این قابلیت (تنها وا‌ی‌فای) خواهد بود. قیمت نسخه‌های متنوع این محصول به شرح زیر است:

  • نسخه بهره‌مند از رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و بدون قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE: 349 دلار
  • نسخه بهره‌مند از رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و با قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE: 399 دلار
  • نسخه بهره‌مند از رم ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و بدون قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE: 419 دلار
  • نسخه بهره‌مند از رم ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و با قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE: 469 دلار

دو نسخه جدید ساعت هوآوی واچ (Huawei Watch)

7

هوآوی در جریان نمایشگاه CES 2016 دو نسخه جدید از ساعت هوشمندش را با لقب‌های اختصاصی Eelegant و Jewel معرفی کرد. این دو نسخه جدید ساعت هوشمند هوآوی از نظر طراحی مطابق با سلیقه بانوان طراحی شده‌اند و از ظرافت بیشتری در آن‌ها بهره گرفته شده است. به عنوان مثال اندازه کلی این دو نسخه از ساعت هوشمند هوآوی کاهش یافته و بند آن نازک‌تر از بند نسخه‌های اصلی این محصول است. این دو ساعت هوشمند به جز جنبه‌های ظاهری هیچ تفاوت دیگری با نسخه‌های پیشین ساعت هوشمند هوآوی ندارند.

آغاز عرضه نکسوس ۶ پی گلد در ایالات متحده

هنگامی که نکسوس ۶ پی گوگل با همکاری این شرکت و کمپانی هوآوی معرفی شد، از نظر تنوع رنگی شامل سه نسخه رسمی بود که در بازارهای جهانی عرضه شدند. اما نسخه‌ای دیگر از این گوشی با طرح گلد و طلایی نیز تنها در بازارهای کشور ژاپن عرضه شده بود. در جریان نمایشگاه CES 2016 هوآوی رسما اعلام کرد که نسخه گلد این گوشی راهی بازارهای ایالات متحده می‌شود.

8

عرضه نسخه گلد نکسوس ۶ پی گوگل در بازارهای ایالات متحده از روز پنجم ژانویه آغاز شد و هوآوی اعلام کرد که خرید این نسخه از گوشی نکسوس ۶ پی تنها از طریق دو فروشگاه Google Store و Best Buy امکان‌پذیر خواهد بود. شایان ذکر است که نکسوس ۶ پی گوگل از صفحه نمایشی ۵٫۷ اینچی با وضوح تصویر QHD، تراشه اسنپدراگون ۸۱۰، رم ۳ گیگابایتی، باتری ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعتی و سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو بهره‌ می‌برد.

ال‌جی

ال‌جی هم در نمایشگاه CES 2016 حضور یافت و در کنار رونمایی از نسل جدید تلویزیون‌هایش از محصولات هوشمند موبایلی جدیدی نیز رونمایی کرد. ال‌جی همچنین در جریان این نمایشگاه نسل جدید صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر و قابل پیچش خود را نیز معرفی کرد. در این بین برخی از افراد انتظار داشتند که ال‌جی در نمایشگاه CES امسال از نسخه سوم گوشی هوشمند جی فلکس (LG G Flex) خود نیز رونمایی کند که نهایتا این موضوع انجام نشد و ظاهرا ال‌جی دیگر قصد تولید نسخه جدیدی از این گوشی را ندارد.

گوشی هوشمند LG K7

یکی از گوشی‌هایی که کمپانی کره‌ای ال‌جی در جریان نمایشگاه CES 2016 از آن رونمایی کرد، گوشی هوشمند LG K7 است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی ۵ اینچی با وضوح تصویر ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل بهره می‌برد و پردازنده مرکزی آن چهار هسته‌ای در نظر گرفته شده است. نسخه‌ای از این محصول تنها قابلیت پشتیباتی از اتصال LTE را ارائه کرده و نسخه‌ای دیگر از آن از اتصال ۳G نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده نسخه پشتیبانی کننده از اتصال ۳G این گوشی فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتزی داشته و نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE آن فرکانس کاری ۱٫۱ گیگاهرتزی دارد. از نظر رم این محصول شامل دو نسخه می‌شود. نسخه نخست آن از رم ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه دوم آن به رم ۱٫۵ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی تجهیز شده است.

9

سنسور دوربین اصلی به کار گرفته شده در این گوشی بنا به نسخه‌ای که خریداری می‌کنید ۸ یا ۵ مگاپیکسلی بوده و سنسور دوربین سلفی آن در هر دو شرایط ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. ضخامت بدنه کوشی هوشمند LG K7 برابر با ۸٫۹ میلیمتر بوده (نسخه ۳G آن ضخامت ۹٫۰۵ میلیمتری دارد) و باتری دستگاه ۲۱۲۵ میلی آمپر ساعتی است. هنوز اطلاعات دقیق مربوط به زمان عرضه و قیمت این گوشی از سوی ال‌جی ارائه نشده است.

گوشی هوشمند LG K10

ال‌جی در کنار گوشی KG K7 خود از گوشی هوشمند LG K10 نیز رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی ۵٫۳ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسلی بهره‌ می‌برد و شامل دو نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE و ۳G است. پردازنده مرکزی به کار گرفته شده در هر دو نسخه از گوشی هوشمند LG K10 هم پردازنده‌ای چهار هسته‌ای خواهد بود، اما فرکانس کاری پردازنده نسخه ۳G این محصول تا حد ناچیزی بیشتر از فرکانس کاری نسخه با قابلیت LTE آن است.

10

گوشی هوشمند LG K10 از نظر ظرفیت رم هم شامل سه نسخه متنوع می‌شود. نسخه نخست آن از رم ۱ گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه‌های دوم و سوم آن از رم ۱٫۵ و ۲ گیگابایتی بهره‌مند هستند. حافظه داخلی این گوشی هم شامل دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی می‌شود. دوربین اصلی و سلفی نسخه با قابلیت LTE این گوشی به ترتیب ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی یا ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی بوده و دوربین اصلی و سلفی نسخه ۳G آن ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده‌اند. این گوشی هوشمند ضخامتی معادل با ۸٫۸ میلیمتر داشته و باتری آن ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است. متاسفانه ال‌جی اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت و زمان عرضه این محصول ارائه نکرده است.

نمونه‌های اولیه صفحه نمایش‌های قابل پیچش ال‌جی

11

ال‌جی در نمایشگاه CES 2016 نمونه‌های اولیه صفحه نمایش‌های با قابلیت پیچش و رول شدن خود را به معرض نمایش قرار داد. جنس این نمایشگرهای ال‌جی OLED و LCD بودند و از نظر کیفیت به واقع جالب توجه محسوب می‌شوند. ال‌جی این صفحه نمایش‌ها را کاملا رول کرده و در درون کیفت‌های مخصوصی قرار می‌دهد که از شکل هندسی استوانه‌ای بهره‌مند است. با پیشرفت‌هایی که شرکت کره‌ای ال‌جی در زمینه تولید صفحه نمایش‌های قابل پیچش یا رول شدنی کسب کرده، انتظار داریم که به زودی شاهد رونمایی از محصولاتی با بهره‌گیری از این نوع نمایشگرهای باشیم.

اچ‌تی‌سی

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی در نمایشگاه CES 2016 از دو محصول جدید و هوشمند رونمایی کرد. اچ‌تی‌سی در جریان نمایشگاه CES 2016 از هیچ گوشی هوشمندی رونمایی نکرده است.

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Pre

کمپانی اچ‌تی‌سی در نمایشگاه CES امسال رسما از دومین هدست واقعیت مجازی برند خود با نام HTC Vive Pre رونمایی کرد و اعلام کرد که عرضه این محصول از ماه آوریل سال جاری آغاز می‌شود. این هدست واقعت مجازی در واقع نسخه پیشرفته‌تر و کامل‌تر هدست HTC Vive محسوب می‌شود که سال گذشته شاهد رونمایی رسمی آن بودیم.

12

هم اکنون با یک بار شارژ کردن هدست Vive Pre اچ‌تی‌سی به راحتی می‌توانید تا بیش از ۴ ساعت از آن استفاده کنید. هدست واقعیت مجازی HTC Vive Pre همچنین از سنسور دوربینی جدید در بخش جلویی خود بهره می‌برد می‌تواند عناصر فیزیکی و حقیقی محیط اطراف را با دنیای مجازی دستگاه ادغام‌سازی کند. اچ‌تی‌سی هنوز قیمت دقیق این محصول را اعلام نکرده، اما زمان عرضه آن را آوریل سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است. قابلیت‌های کنترلی و کنترلرهای این دستگاه هم نسبت به قبل پیشرفت‌های چشمگیری را شامل می‌شوند.

فیتنس سیستم HA HealthBox

کمپانی اچ‌تی‌سی با همکاری شرکت Under Armour از محصولی جدید در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کردند که اصطلاحا یک فیتنس سیستم خطاب می‌شود. این سیستم یا دستگاه به طور کلی شامل سه جزء مختلف است. یک جزء دستگاه دستبند فیتس (UA Band) نام دارد، جزء دیگر آن مونیتور نمایش دهنده اطلاعات مربوط به ضربان قلب و … (HA Heart Beat) است و جزء سوم آن مقایس‌سنجش هوشمند (UA Scale) است.

13

این سه اجزاء به طور دقیق و بسیار عالی با یکدیگر همکاری می‌کنند. شما باید همواره دستبند فبتنس این مجموعه را بر روی مچ دست خود ببندید و این دستبند تمامی اطلاعات فیزیکی و جسمانی شما را ردیابی خواهد کرد. سپس این اطلاعات به مونیتور دستگاه منتقل می‌شود و نهایتا کلکسیونی جامع از اطلاعات مرتبط با وضعیت جسمانی شما به معرض نمایش قرار داده خواهد شد. کارایی‌ها و قابلیت‌های فیتنس سیستم جدید کمپانی اچ‌تی‌سی و Under Armour بسیار زیاد است. بر اساس اطلاعات ارائه شده، عرضه این محصول از بیست و دوم ماه ژانویه در ایالات متحده آغاز می‌شود و قیمت آن معادل با ۴۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. همچنین پیش فروش این محصول ساعاتی پس از رونمایی رسمی آن در سایت‌هایی همچون HTC.com و HA.com آغاز شد. شایان ذکر است که اجزاء مختلف این فیتنس سیستم به طور جداگانه به فرئش نخواهند رسید.

کمپانی LeTV

کمپانی چینی LeTV هم در نمایشگاه CES 2016 حضور داشت و از یک گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد. این گوشی هوشمند LeMax Pro نام داشته و رسما اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام محسوب می‌شود.

گوشی هوشمند LeMax Pro

همانطور که اشاره داشتیم، گوشی هوشمند LeMax Pro اولین گوشی هوشمندی است که از سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بهره می‌برد. این گوشی در نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی معرفی شد و انتظار داریم که قیمت آن به منظور رقابت با سایر محصولات عرضه شده در بازارهای ایالات متحده، مقرون به صرفه و قیمتی رقابتی در نظر گرفته شود. شایان ذکر است که برخی منابع خبری از احتمال در نظر گرفته شدن قیمت ۵۳۰ دلاری برای این گوشی خبر داده‌اند. گوشی هوشمند LeMax Pro از اسنکنر اثر انگشت کاربر بهره می‌برد و قابلیت‌های سخت افزاری آن کاملا در حد و اندازه‌های یک پرچمدار اندرویدی هستند.

14

این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی ۶٫۳۳ اینچی و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد که توسط کمپانی شارپ ساخته شده و عملکرد مطلوبی دارد. سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در آن هم تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام خواهد بود. رم آن ۴ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه ظرفیت ۶۴ گیگابایتی را ارائه می‌کند. این گوشی به پورت اتصال USB-C مجهز شده و سنسور دوربین اصلی آن ۲۱ مگاپیکسلی است. سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی این محصول هم اندروید ۶٫۰ مارشمالو خواهد بود.

لنوو

شرکت لنوو در نمایشگاه CES 2016 حضور چندان قوی و موثری نداشت. این شرکت در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ گوشی هوشمند مقرون به صرفه Vibe S1 خود را رونمایی کرده بود و در نمایشگاه CES 2016 نسخه‌ای جدید از این محصول را با نام اختصاصی Vibe S1 Lite معرفی کرد.

گوشی هوشمند Vibe S1 Lite

گوشی هوشمند وایب اس ۱ لایت لنوو از صفحه نمایشی ۵ اینچی و از نوع IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در این محصول تراشه MT6753 مدیاتک با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بوده و رم آن ظرفیت ۲ گیگابایتی را ارائه می‌کند.

15

حافظه داخلی پیش فرض گوشی هوشمند وایب اس ۱ لایت لنوو ۱۶ گیگابایتی است، اما این محصول از حافظه جانبی نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. باتری این محصول هم ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است. کمپانی لنوو ضمن رونمایی از این گوشی اعلام کرده که این محصول در بازارهای ایالات متحده عرضه نمی‌شود اما به زودی در بازارهای آسیایی و اروپا عرضه خواهد شد. قیمت این محصول هم تنها برابر با ۱۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

کمپانی Fitbit

شرکت Fitbit در جریان نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی از دستبند جدید فیتنس خود با نام Fitbit Blaze رونمایی کرد.

دستبد Fitbit Blaze

16

دستبند فیتنس Fitbit Blaze می‌تواند کارایی یک ساعت مچی را نیز به همراه داشته باشد، اما هدف اصلی از طراحی آن ارائه اطلاعات مربوط فیتنس و وضعیت جسمانی کاربر است. صفحه نمایش این دستبند کاملا رنگی بوده و قیمت آن معادل با ۲۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. این دستبند با قیمت مقرون به صرفه‌ای که به همراه دارد می‌تواند رقیبی جدی برای ساعت‌های هوشمند کمپانی‌هایی همچون اپل، سامسونگ و … محسوب شود. علاوه بر قیمت مناسب، یکی دیگر از مزیت‌های اصلی این دستبند مربوط توان شارژدهی باتری آن است. کمپانی Fitbit اعلام کرده که باتری این دستبند طی هر بار شارژ به راحتی می‌تواند تا ۵ روز دوام را برای کاربر ارائه کند.

شرکت Speck

شرکت Speck هم در نمایشگاه CES 2016 از محصول جالب توجه‌ای رونمایی کرد. این محصول در واقع یک هدست واقعیت مجازی ماژولار است که اجزای آن قابلیت جداسازی را به همراه دارند.

هدست واقعیت مجازی Speck Power VR

17

هدست واقعیت مجازی Speck Power VR قابلیت‌های مناسبی را ارائه می‌کند، اما شایان ملاحظه‌ترین قابلیت آن مربوط به سادگی حمل و نقل آن است. این هدست تنها با آیفون ۶، آیفون ۶ اس، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس پلاس و گلکسی اس ۶ سامسونگ همگام‌سازی می‌شود قیمت آن را ۷۰ دلار در نظر گرفته شده است.

کمپانی Tag Heuer

کمپانی Tag Heuer در نمایشگاه CES 2016 ساعت هوشمند اندرویدی و ۱۵۰۰ دلاری خود به معرض نمایش قرار داد.

ساعت هوشمند و اندرویدی Tag Heuer

18

شرکت Tag Heuer در نمایشگاه CES امسال، ساعت هوشمند اندرویدی ۱۵۰۰ دلاری خود را به معرض نمایش قرار داد. این ساعت مچی رسما گران قیمت‌ترین ساعت هوشمند اندرویدی کنونی موجود در بازار محسوب می‌شود. ضخامت بدنه اصلی این ساعت ۱۲٫۸ میلیمتر بوده و از نظر ظاهری محصولی بسیار شیک و بهره‌مند از نمایشگری دایره‌ای شکل است. پیش بینی شده که به دلیل قیمت بسیار بالای این محصول، میزان استقبال کاربران از آن چندان رضایت‌بخش نباشد. دلار

کمپانی Fossil

شرکت Fossil هم در جریان نمایشگاه CES 2016 از ساعت هوشمند جدید خود رونمایی کرد.

ساعت هوشمند Fossil Q Founder

19

ساعت هوشمند Fossil Q Founder از نظر ظاهری بسیار شیک طراحی شده و بدنه آن دایره‌ای شکل است. کمپانی Fossil این ساعت هوشمند را به تراشه Atom Z34XX با رم ۱ گیگابایتی مجهز کرده و حافظه داخلی ۴ گیگابایتی را برای آن در نظر گرفته است. این ساعت هوشمند همچنین از باتری ۴۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و صفحه نمایش آن عملکرد مطلوبی را به همراه دارد. کمپانی Fossil اعلام کرده که باتری ۴۰۰ میلی آمپر ساعتی این محصول یک روز کامل توان شارژدهی خواهد داشت، بنابراین شما باید هر شب باتری ساعت هوشمند خود را شارژ نمایید. لازم به ذکر سات که قیمت Fossil Q Founder برابر با ۲۹۵ دلار در نظر گرفته شده است.

شرکت Misfit

کمپانی Misfit دستبند فیتنس اختصاصی و جدید خود را به نمایشگاه CES 2016 آورد. این دستبند Misfit Ray نام داشته و محصولی مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

دستبند Misfit Ray

20

دستبند Misfit Ray یک دستبند فیتنس است که وضعیت جسمانی کاربر را ردیابی می‌کند. این دستبند می‌تواند از طریق همگام‌سازی دستگاه‌های هوشمند آی او اسی و اندرویدی میزان کالری‌ سوزانده شده کاربر، مسافت طی شده وی، کیفیت خواب و …. را نمایش دهد. این دستبند در دو رنگ مشکی کربنی و رز گلد عرضه خواهد شد. این دستبند همچنین قادر است که در شرایط دریافت پیغام هشدار از سوی گوشی، به وضعیت ویبره منتقل شود و بدین صورت کاربر را از دریافت پیغام هشدار آگاه سازد. قیمت دستبند Misfit Ray برابر با ۹۹ دلار در نظر گرفته شده و پیش فروش آن از روز ششم ژانویه آغاز شد.

کمپانی Withings

شرکت Withings هم در نمایشگاه CES 2016 از یک دستبند ساده با قابلیت همگام‌سازی با دستگاه‌های آی او اسی و اندرویدی رونمایی کرد.

دستبند Withings Go

21

دستبند Withings Go یک دستبند بسیار ساده معمولی است که می‌تواند تعداد قدم‌های شما را شمرده و یا مسافت طی شده‌تان را نمایش دهد. باتری این دستبند با هر بار تعویض چیزی در حدود ۸ ماه دوام را به همراه خواهد داشت. این محصول از نظر ظاهری بسیار ساده بوده و شبیه به دستبندی برای کودکان است! قیمت Withings Go معادل با ۶۹٫۹۵ دلار در نظر گرفته شده و دستگاه در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز، قرمز و زرد عرضه خواهد شد. عرضه انبوه این محصول هم طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود.

کمپانی آلکاتل

کمپانی آلکاتل در جریان نمایشگاه CES 2016 از یک گوشی هوشمند ویندوزی جدید رونمایی کرد. این گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت بوده و محصولی کاملا مقرون به صرفه است.

گوشی هوشمند OneTouch Fierce XL

گوشی هوشمند OneTouch Fierce XL کمپانی آلکاتل محصولی مقرون به صرفه و بسیار باکیفیت است. این گوشی یا بهتر بگوییم ویندوزفون از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر اچ دی بهره می‌برد و سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون ۲۱۰ کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای است.

22

این ویندوزفون از رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی پیش فرض ۱۶ گیگابایتی نیز بهره می‌برد که البته این فضای ذخیره‌سازی اطلاعات با استفاده از رم میکرو اس‌دی قابل افزایش خواهد بود. دوربین اصلی و سلفی این گوشی از سنسورهایی ۸ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و باتری آن ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است. شرکت آلکاتل قیمت ویندوزفون OneTouch Fierce XL خود را تنها برابر با ۱۵۰ دلار در نظر گرفته است.

کمپانی BLU

کمپانی BLU در نمایشگاه CES 2016 از دو گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد که در ادامه به مشخصات فنی این دو گوشی اشاره خواهیم داشت.

گوشی هوشمند BLU Vivo 5

این گوشی از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی و از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل بهره می‌برد. سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در آن تراشه MT6753 مدیاتک بوده و دستگاه از رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره‌مند است. سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی این گوشی هم اندروید ۵٫۱ آب نبات چوبی است.

23

دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند به ترتیب از سنسورهایی ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده و باتری آن ۳۱۵۰ میلی آمپر ساعتی است. این گوشی از اتصال LTE 4G پشتیبانی به عمل می‌آورد و قیمت آن تنها برار با ۱۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. ضمنا عرضه این گوشی از ماه فوریه سال جاری آغاز خواهد شد.

گوشی هوشمند BLU Vivo XL

24

کمپانی BLU در کنار گوشی هوشمند Vivo 5 خود از گوشی Vivo XL نیز رونمایی کرد. این محصول هم از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی و از نوع Super AMOLED بهره‌مند است. تفاوت اصلی این گوشی نسبت به Vivo 5 در ظرفیت حافظه داخلی و رم آن خلاصه می‌شود. این گوشی هوشمند از رمی ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. سنسورهای دوربین به کار گرفته شده در این گوشی هم ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی هستند. ضمنا قیمت گوشی هوشمند Vivo XL برابر با ۱۴۹ دلار در نظر گرفته شده است.

زد‌تی‌ای (ZTE)

کمپانی زد‌تی‌ای در نمایشگاه CES 2016 تفریبا از شرکت‌های پرکار موجود محسوب می‌شود. این شرکت در طول نمایشگاه CES امسال از چند گوشی رده پایین رونمایی کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

گوشی هوشمند ZTE Axon Mini

یکی از گوشی‌های هوشمندی که شرکت زد‌تی‌ای در جریان نمایشگاه CES 2016 از آن پرده‌برداری کرد، گوشی هوشمند ZTE Axon Mini است. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی و از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر فول اچ دی بهره می‌برد و سیستم روی چیپ به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون ۶۱۶ کوالکام است.

25

این گوشی هوشمند همچنین به رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقاء نیز مجهز است. دوربین سلفی و اصلی گوشی هوشمند ZTE Axon Mini هم به ترتیب از سنسورهایی ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی تشکل شده است. شرکت زد‌تی‌ای قیمت این گوشی هوشمند را معادل با ۴۲۵ دلار در نظر گرفته شده است. البته این امکان وحود دارد که نسخه‌هایی از این محصول در بازارهای کشور چین با قیمت ۳۶۰ دلار نیز به فروش برسند.

گوشی هوشمند Avid Plus

کمپانی زد‌تی‌ای در نمایشگاه CES 2016 از عرضه گوشی هوشمند Avid Plus خود در بازارهای داخلی ایالات متحده خبر داد. این گوشی هوشمند یک محصول رده پایین و ۱۱۵ دلاری است. گوشی هوشمند Avid Plus زد‌تی‌ای از صفحه نمایشی ۵ اینچی با وضوح تصویر ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل بهره می‌برد که توسط پنل DragonTrail از آن محافظت به عمل می‌آید.

26

دوربین اصلی و سلفی این گوشی به ترتیب از سنسورهایی ۵ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و پردازنده مرکزی به کار گرفته شده در آن چهار هسته‌ای و با فرکانس کاری ۱٫۱ گیگاهرتزی است. رم ۱ گیگابایتی، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی قابل ارتقاء، پشتیبانی از اتصال LTE Cat 4 و باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی هم از دیگر مشخصات این محصول به شمار می‌روند. گفته شده که عرضه رسمی این گوشی از روز بیستم ماه ژانویه به طور رسمی از سوی T-Mobile آغاز خواهد شد.

گوشی هوشمند ZTE Grand X 3

شرکت زد‌تی‌ای گوشی هوشمند ZTE Grand X 3 خود را نیز به نمایشگاه CES امسال آورد. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی و از نوع TFT با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل بهره می‌برد و سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی آن اندروید ۵٫۱٫۱ آب نبات چوبی است.

27

این گوشی هشمند به سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۲۱۰ کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و ۱٫۳ گیگاهرتزی مجهز است و رم آن ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایتی و با قابلیت ارتقاء در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی و سلفی گوشی هوشمند ZTE Grand X 3 هم به ترتیب از سنسورهایی ۸ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده و قیمت دستگاه برابر با ۱۲۹٫۹۹ دلار اعلام شده است.

کمپانی اینتل

اینتل در نمایشگاه CES 2016 در زمینه دستگاه‌های هوشمند موبایلی چندان دست پر پیش نیامد. این شرکت تنها اعلام کرد که در آینده‌ نزدیک طی همکاری با شرکت New Balance قصد رونمایی از یک گجت پوشیدنی اندرویدی اختصاصی برای دونده‌های حرفه‌ای و ورزشکاران را دارد.

کمپانی ایسر

کمپانی ایسر هم در نمایشگاه CES 2016 از محصول رده بالایی رونمایی نکرد. اما این شرکت در طول نمایشگاه CES یک تبلت رده پایین و گوشی مقرون به صرفه را معرفی کرد.

تبلت Iconia One 8 ایسر

28

تبلت Iconia One 8 ایسر در واقع محصولی است که می‌توانید برای کودک کوچک‌تان خریداری کرده و آن را به وی هدیه دهید. این تبلت از پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای بهره می‌برد و صفحه نمایش آن ۸ اینچی و با وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است. رم ۱ گیگابایتی، حافظه داخلی پیش فرض ۱۶ گیگابایتی قابل ارتقاء، سنسور دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی، سنسور دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی و سیستم عامل اندروید ۵٫۱ آب نبات چوبی هم از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های اصلی این تبلت به شمار می‌روند. قیمت تبلت Iconia One 8 ایسر هم برابر با ۹۹٫۹۹ دلار در نظر گرفته شده و عرضه آن در بازارهای ایالات متحده از ماه فوریه آغاز می‌شود.

گوشی هوشمند Liquid Jade Primo ایسر

ایسر در نمایشگاه CES 2016 از گوشی هوشمند ویندوزی Liquid Jade Primo خود نیز رونمایی کرد. این ویندزوفون از صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی و با وضوح تصویر فول اچ دی بهره‌مند است و پورت اتصال USB-C را نیز به همراه دارد. پنل پشتی این دستگاه تا حدی زیادی شبیه به گوشی هوشمند جی ۳ ال‌جی طراحی شده و سنسور دوربین اصلی آن از نور فلش LED دوبل بهره می‌برد.

29

گوشی هوشمند Liquid Jade Primo ایسر از سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۰۸ کوالکام بهره‌مند است و رم آن ۳ گیگابایتی و حافظه‌ داخلی آن ۳۲ گیگابایتی در نظر گرفته شده است. سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی این محصول هم ویندوز ۱۰ مایکروسافت است. دوربین اصلی و سلفی ویندوزفون Liquid Jade Primo ایسر هم به ترتیب از سنسورهایی ۲۱ و ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده و کمپانی ایسر اعلام کرده که عرضه این محصول در بازارهای کشورهای آسیای میانه و اروپا با قیمت ۶۲۰ دلار انجام می‌شود. هنوز قیمت دقیق مربوط به این گوشی در بازارهای ایالات متحده اعلام نشده است.

منبع : thevrege

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*