مشخصات شیائومی Mi 5 منتشر شد

شیائومی Mi 5 یکی از گوشی‌هایی‌ست که در طول هفته های گذشته بحث‌های زیادی در فضای مجازی به پا کرده است. حال تصاویر رندر و مشخصات محصول جدید کمپانی چینی منتشر شده. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

انتظار می‌رفت که شیائومی گوشی خود را در سه ماهه سوم  سال ۲۰۱۵ معرفی کند، اما این اتفاق رخ نداد. آن طور که حدس زده می‌شود کمپانی چینی صبر کرده تا تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کامل شود تا بتواند از این چیپست قدرتمند در محصول خود استفاده کند. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی که قرار است از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کند پس از سال جدید چینی‌ها (۸ فوریه) رونمایی گشته و در ۲۰ یا ۲۱ فوریه عرضه شود.

به تازگی شیائومی می ۵ (Xiaomi Mi 5) در لیست یک سایت چینی به نام GearBest قرار گرفته اما اشاره ای به قیمت گوشی نشده است. در این سایت تصاویر رندر گوشی قرار گرفته که با تصاویر قبلی منتشر شده همخوانی دارد. در تصاویر می‌توان یک دکمه‌ی خانه فیزیکی مشاهده کرد. دکمه های پاور و راکرهای ولوم صدا نیز در سمت راست گوشی قرار دارد. همچنین می‌توان در تصاویر منتشر شده، دوربین، LED دوگانه و فلش دوگانه نیز مشاهده کرد. از دیگر مشخصات ظاهری می‌توان به حاشیه‌ی نسبتا کم اشاره کرد.

اما خبر خوبی که وجود دارد در سایت مشخصات سخت افزاری گوشی قرار گرفته است. Mi 5 دارای یک صفحه‌ی ۵.۲ اینچی QHD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۵۶۶PPI است. میزان حافظه‌ی رم نیز ۴ گیگابایت بوده و دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی یا رام خواهد بود اما متاسفانه قادر به افزایش این میزان نخواهید بود ( البته احتمال ارائه نسخه هایی با حافظه بالاتر تا ۶۴ گیگابایت نیز وجود دارد). در زیر قاب این گوشی از یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده شده است. یک دوربین ۱۶ مگاپیسکلی در پشت و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی به کار رفته است.

در این گوشی یک باتری با ظرفیت ۳,۶۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت قرار داده شده اما باتری قابل جداسازی نیست. در دکمه‌ی خانه از یک سنسور اثر انگشت استفاده شده همچنین دارای ارتباطات ۴G LTE و LED برای هشدار و اعلامات خواهد بود. آنطور که در سایت زده شده این گوشی به صورت از پیش نصب شده دارای سیستم عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی بوده و همچنین از سیستم عامل شیائومی MIUI 7 نیز بهره خواهد برد. همچنین گفته شده موبایل جدید شیائومی از سیم کارت دوگانه پشتیبانی می‌کند و قرار است Mi 5 در سه رنگ سیاه، طلایی و سفید عرضه شود.

البته باید در نظر گرفت که احتمال دارد اطلاعات قرار گرفته در وب سایت چینی بر اساس اطلاعات مختلفی باشد که قبلا در فضای مجازی درز شده. با این حال باید صبر کرد و دید که شیائومی چه سورپرایزهایی برای ما خواهد داشت.

منبع: AndroidHeadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اصلا امکان ندارد گوشی با این مشخصات فقط ۱۶ گیگ مموری داشته باشه اون هم بدون قابلیت افزایش چون در این دوره زمانه دیگه ۱۶ گیگ مموری جواب گو نیست و اگر شیائومی تصمیم به رونمایی این گوشی فقط با ۱۶ گیگ مموری بزند قطعا شکست خودش را امضاء می کند. و یک مشکل دیگر در این گوشی می تواند استفاده کردن از سیستم عامل اندروید ۵.۱ باشد آن هم در زمانی که سیستم عامل اندروید ۶.۰ کلی مصرف باتری گوشی رو بهینه کرده. وبه نظر من این دو مورد باید دست خوش تغیراتی شود .

  2. ۱۶ گیگ مموری تنها؟ غیر قابل افزایش؟!؟