مقایسه سرعت و بازده ویندوز 8 با ویندوز 7

 

 

بی شک رابط‌ کاربری فریبنده ویندوز 8 هوش و هواس را از سر مخاطبین ربوده و جای شکایت و انتقاد را برای منتقدین به جا نگذاشته است. با این حال کاربران کامپیوترهای شخصی در رابطه با کارایی و سرعت این سیستم‌عامل نظرات متفاوتی را اعلام کرده‌اند. پی‌سی‌ورلد با انجام تعداد زیادی آزمایش، کارایی نسخه پیش‌نمایش ویژه مصرف‌کننده ویندوز 8 را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و در نهایت آن را سریع‌تر (در بعضی تست‌ها خیلی سریعتر) از ویندوز 7 دانسته است. در آزمایش‌های صورت گرفته، سرعت شروع (بوت) ویندوز 8 و عملکرد فوق‌العاده‌اش به هنگام وب‌گردی در مقایسه با ویندوز 7 بسیار چشم‌گیر بوده است.


 

  نتیجه کلی آزمایشات بدین صورت بود که کامپیوترهای شخصی با سیستم‌عامل ویندوز‌8 (نسخه پیش نمایش ویژه مصرف کنندگان) به هنگام بوت و همچنین در عملکرد کلی از ویندوز 7 پیشی گرفته است. بدیهی است که نتایج بدست آمده به دلیل آن‌که هنوز نسخه نهایی ویندوز 8 عرضه نشده است، قطعی نیستند ولی بی شک نسخه نهایی از بسیاری جهات از نسخه های آزمایشی بهتر عمل خواهد کرد و بدین ترتیب فاصله این دو سیستم‌عامل بیش از این خواهد شد. علاوه بر موارد یاد شده درایورهایی مورد استفاده در آزمایشات برای ویندوز 8 بهینه سازی نشده بودند که می‌تواند در نتایج تا حدی تأثیرگذار باشد.

یکی از مواردی که ما را از صحت نتایج آزمایشات مطمئن کرد، تطبیق نتایج با آنچه که کاربران در بررسی‌های اخیرشان داشته‌اند، بوده است. نزدیک به 40 درصد از آنان، عملکرد سریعتر ویندوز 8 را در مقایسه با ویندوز 7 گزارش کرده‌اند حال آنکه 9.4 درصد از آنان نظری مخالف داشته و 45 درصد هم تغییر محسوسی مشاهده نکرده‌اند. در ادامه به بررسی نتایج می‌پردازیم.

روش آزمون
 

ما آزمایش کلی خود را بر اساس تست‌های WorldBench7 پایه‌گذاری کردیم. آزمایشات بر روی سیستمی با پردازنده 3.3GHz Intel Core i5-2500K و رم 8GB DDR3 و هارد 1TB با سرعت چرخش7200-rpm و کارت گرافیک پرقدرت Nvidia GeForce GTX 560 Ti انجام گرفت. رایانه استفاده شده از نظر قدرت تقریبا در بازه رایانه‌های متوسط قرار می‌گیرد که به عمومیت آزمایشات نیز کمک می‌کند.
 
 

 

درآزمایشات WorldBench7 و در مقایسه با نتایج ویندوز7، ویندوز8 نزدیک به 14 درصد سریعتر عمل کرد. در کل تفاوت بیش از 5 درصد می‌تواند برای کاربران محسوس باشد و به همین جهت شما می‌توانید سرعت بالاتر ویندوز 8 را در مقایسه با ویندوز7 در رایانه شخصیتان و با تمام وجود احساس کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*