رایج‌ترین و ناامن‌ترین پسوردهای کاربران در سال ۲۰۱۵؛ ۱۲۳۴۵۶ همچنان در مقام اول

موسسه تحقیقاتی SplashDataT همه ساله با جمع آوری اطلاعات کاربران ، لیستی از رایج‌ترین و ناامن‌ترین پسوردهای کاربران را منتشر می کند.اکنون لیستی ۲۵ تایی از رمز های عبور رایج کاربران در سال ۲۰۱۵ منتشر شده و همچنان عبارت ” ۱۲۳۴۵۶ ” در مقام اول قرار دارد.

این لیست از اطلاعات نزدیک به دو میلیون کاربر اینترنتی در سال ۲۰۱۵ تهیه شده که از رایج ترین و متاسفانه ساده ترین رمز‌های عبور می‌باشد.درست همانند سال گذشته، عنوان بدترین رمز عبور سال را با اختلاف فرآوان نسبت به رقبا عبارت “۱۲۳۴۵۶” به خود اختصاص داده است که به نظر می‌رسد این کلمه عبور ساده لوحانه، هنوز هم محبوبیت بالایی را در بین کاربران دارد.

پس از این کلمه عبور رتبه دوم را عبارت “password” در اختیار گرفته است، کلمه عبور “۱۲۳۴۵۶۷۸” رده سوم و همچنین عبارت “QWERTY” نیز جایگاه چهارم را ازآن خود کرده است.

البته در این لیست، دوستان جدیدی مانند “ورزش” و “فرهنگ” نیز اضافه گردیده اند. در سال گذشته نیز ما شاهد کلمات جدیدی مانند “فوتبال” و “بسکتبال” بودیم که می‌توان افراد استفاده کننده از این کلمات را به عنوان نخبگان انتخاب رمزعبور معرفی کرد!

در ادامه لیست ۲۵ تایی رایج‌ترین و ناامن‌ترین پسوردهای کاربران در سال ۲۰۱۵ را مشاهده خواهید کرد.لازم به ذکر است که تغییرات کلمات رایج نسبت به سال ۲۰۱۴ ، جلوی عبارات ذکر شده آورده شده است.

۱ – ۱۲۳۴۵۶ (unchanged from 2014)
۲ – password (unchanged)
۳ – ۱۲۳۴۵۶۷۸ (up 1)
۴ – qwerty (up 1)
۵ – ۱۲۳۴۵ (down 2)
۶ – ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ (unchanged)
۷ – football (up 3)
۸ – ۱۲۳۴ (down 1)
۹ – ۱۲۳۴۵۶۷ (up 2)
۱۰ – baseball (down 2)
۱۱ – welcome (new)
۱۲ – ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ (new)
۱۳ – abc123 (up 1)
۱۴ – ۱۱۱۱۱۱ (up 1)
۱۵ – ۱qaz2wsx (new)
۱۶ – dragon (down 7)
۱۷ – master (up 2)
۱۸ – monkey (down 6)
۱۹ – letmein (down 6)
۲۰ – login (new)
۲۱ – princess (new)
۲۲ – qwertyuiop (new)
۲۳ – solo (new)
۲۴ – passw0rd (new)
۲۵ – starwars (new)

بنابر این اگر شما هم از این کلمات عبور و یا از این دست کلمات در رمزعبور حساب‌های کاربری خود استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که درز این کلمات و در نهایت هک حساب کاربری شما امری ساده خواهد بود. بنابر این بهتر است در رمزعبور خود، کلماتی را جای دهید که حدس آن برای خود شما نیز مشکل بوده و مجبور به حفظ آن باشید.

راستی کلمه عبور رایج مورد استفاده شما چیست  ؟! :Happy-Grin: 

منابع : ubergizmo & CNET

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. والا داداش ما هر روز یه پسورد روی وایفای ما میزاره.‌با انواع و‌اقسام کاراکتر. هر بار هم خودش یادش میره با کلی مشقت بازیابیش میکنه و بعد یه پسورد بدتر از قبل میزاره. جالبیش اینجاست فقط شماره ساخت گوشیا و‌ لب تاپ خودمون رو‌ هم به مودم معرفی کرده. فک کنم هدفش ابنه هیچکس از نت استفاده نکنه همسایه که جای خود داره. والا جدی میگم.‌وسواس اینجور هم داریم‌ اما هنوز‌کشفش نکردن…