تصاویر شیائومی Mi 5 منتشر شد

همانطور که می دانید ، پرچم دار جدید کمپانی چینی شیائومی در راه است و تا امروز، اطلاعات بسیاری از این گوشی در دنیای مجازی منتشر گردیده.حالا تصاویر یا بهتر است بگوییم رندرهای رسمی شیائومی می ۵ ( Xiaomi Mi 5 ) فاش شده که نمای ظاهری این اسمارت فون را به خوبی افشا کرده است.

کمپانی چینی شیائومی به سرعت در حال رشد است و تبدیل به پنجمین کمپانی سازنده‌ی گوشی در جهان شده اما این رشد بیشتر در بازار آسیا بوده و جالب است بدانید که در آمریکا و بیشتر نقاط غربی جهان، گوشی‌های شیائومی به صورت رسمی فروخته نمی‌شود. هرچند یک کمپانی به این بزرگی وقتی بخواهد پرچم‌داری را عرضه کند کاربران در سرتاسر جهان مشتاقانه حواشی و اخبار آن را دنبال می‌کنند تا در صورت علاقه آن گوشی را در سبد خرید خود قرار دهند. اما چیزی که کمی عجیب به نظر می‌رسد با اینکه مدل قبلی شیائومی می ۴ توانست موفقیت خوبی کسب کند با این حال خبری از مدل جدید این گوشی در سال ۲۰۱۵ نبود.

البته دلیل این تاخیر نیز کاملا مشخص است. مشکل تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ باعث شد تا کمپانی‌ها با چالش بدی رو به رو شوند و شیائومی نیز سعی کرد به جای استفاده از این چیپست یا استفاده از مدل قبلی، فکر عرضه‌ی پرچم‌دار در سال ۲۰۱۵ را از ذهن خود دور کند. اما این بار گویا شیائومی قصد دارد تا شیائومی Mi 5 را در رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی کند.

امروز درست یک ماه قبل از رویداد بزرگ MWC تصویری از نمونه‌ی آزمایشی پرچم‌دار شیائومی در فضای مجازی منتشر شده است. Mi 5 فوق العاده زیبا به نظر می‌رسد، هرچند شباهت زیادی به گلکسی S6 Edge دارد. لبه‌های این موبایل مانند پرچم‌دار سامسونگ دارای منحنی‌ست. البته منظور ما کپی‌برداری شیائومی از سامسونگ نیست، اما گوشی شیائومی می نوت نیز شباهت زیادی از نظر طراحی با سری گلکسی S6 داشت.

آنچه که از تصویر می‌توان مشاهده کرد این است که گوشی دارای یک بدنه‌ی فلزی‌ست و به نظر می‌رسد گوشی از ضخامت کمی بهره می‌برد. همچنین می‌توان در پایین گوشی یک دکمه‌ی خانه فیزیکی مشاهده کرد که به احتمال زیاد بر روی آن یک اسکنر اثر انگشت نیز وجود خواهد داشت.

از دیگر اطلاعاتی که در مورد این گوشی می‌دانیم این است که شیائومی قصد دارد دو مدل از پرچم‌دار خود عرضه کند که تفاوت این دو مدل در موادی‌ست که در ساخت آن‌ها استفاده شده است. مدل ارزان‌تر دارای یک قاب فلزی‌ست که میان دو لایه‌ی شیشه ای قرار خواهد داشت در حالی‌ که مدل گران قیمت‌تر دارای یک قاب تماما فلزی‌ست.

همچنین گفته شده که مدل مقرون به صرفه از صفحه‌ ای با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و ۳ گیگابایت رم استفاده خواهد کرد در حالی که مدل دیگر از صفحه‌ی QHD و ۴ گیگابایت رم بهره خواهد برد. البته دیگر مشخصات سخت افزاری گویا میان دو مدل مشترک خواهد بود.

در ادامه گفته شده که این گوشی دارای برچسب قیمت ۳۸۰ دلاری برای مدل پایه و ۴۵۵ دلار برای مدل پیشرفته خواهد داشت. البته شایعاتی نیز وجود دارد که احتمالا مدل پیشرفته ۵۳۰ دلار قیمت دارد.

مشخصات سخت افزاری شیاموی Mi 5

ابعاد صفحه‌ی نمایشگر

۵.۲ اینچ

تراشه

اسنپدراگون ۸۲۰ ساخت کوالکام

پلتفورم

اندروید ۶.۰ به همراه MIUI 7.0

دوربین

دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی

ظرفیت باتری

۳,۶۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت

دیگر قابلیت‌ها

اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این که کپی سامسونگه! :Shout: