Brave ، مرورگری که با مسدود سازی تبلیغات، سرعت وبگردی را تا ۶۰ درصد افزایش می دهد

Brave ، نام یک نرم افزار مرورگر وب جدید است که راهکاری جالب برای افزایش سرعت وبگردی کاربران ارائه داده است.توسعه دهندگان این مرورگر ادعا کرده اند که Brave با مسدود سازی تبلیغات وب سایت های اینترنتی، سرعت بارگذاری صفحات وب را تا ۶۰ درصد افزایش داده و علاوه بر آن مانع دستبرد هکرها به اطلاعات کاربران و افزایش امنیت می شود.

بدون شک شما هم با مشکل پنجره‌‌های تبلیغاتی که به‌طور مدوام نشان داده می‌شوند، برخورد کرده‌اید. پنجره‌هایی که در بعضی موارد برای بستن آن‌ها باید شخصا دست به کار شوید یا در نوع هوش‌مندترشان چند ثانیه صبر کنید تا به‌طور خودکار بسته شوند. اما آیا تا به حال از خود این سؤال را پرسیده‌اید که این تبلیغات ممکن است چه داده‌هایی را همراه با خود به آن سوی کامپیوتر شما ارسال کنند.

به نظر می‌رسد مرورگر Brave در این زمینه یک ساز و کار ویژه را آماده کرده است. نکته قابل توجهی که در ارتباط با این مرورگر وجود دارد، به مکانیزم مورد استفاده توسط این مرورگر باز می‌گردد. زمانی که اقدام به حذف تبلیغات ثالث می‌پردازید، در آخرین خط دفاعی Brave به میدان وارد شده و بر مبنای شیوه مرسوم خودش به مبارزه با تبلیغات آنلاین می‌پردازد. این مرورگر جدید توسط برندان ایچ مدیرعامل اسبق شرکت موزیلا و خالق جاوا اسکرپیت ساخته شده است. ایچ در سال ۲۰۱۴ از شرکت موزیلا کناره‌گیری کرد.

نرم‌افزار Brave سرمایه‌گذاری جدید ایچ به شمار رفته و هدف از طراحی آن دور کردن تبلیغات مخربی است که نه تنها حریم خصوصی افراد را در معرض تهدید قرار می‌دهد، بلکه سرعت مرورگر آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

ایچ در توصیف این مرورگر گفته است:

Brave مرورگری است که توانایی مسدود کردن هر گونه تبلیغی را دارد. تبلیغات به شیوه‌های مختلفی به درورن مرورگر کاربران وارد می‌شوند، تعدادی از آن‌ها تبلیغات مبتنی بر کلیک (ad-click ) هستند، تعدادی از آن‌ها از طریق برنامه‌نویسی و با استفاده از تکنیک تزریق اسکرپیت‌ها وارد می‌شوند، تعداد دیگری بر مبنای دنبال کردن پیکسل‌ها( تفکیک‌پذیری مورد استفاده در مانیتور کاربران) به درون مرورگر کاربران وارد می‌شوند. به‌طور پیش‌فرض Brave تبلیغات را در اندازه و فضای استانداردی اضافه می‌کند. ما با استفاده از روبات‌های کلاودمحور این فضا را شناسایی می‌کنیم، همین موضوع باعث می‌شود تا نمایش تبلیغات هیچ‌گونه مزاحمتی برای کاربران نداشته باشند. همچنین به دلیل این‌که نمایش تبلیغات به صورت هوش‌مندانه انجام می‌شود؛ در نتیجه مصرف بیش از اندازه باتری دستگاه را به همراه نخواهد داشت. در مکانیزم مورد استفاده ما تبلیغات را بر مبنای کلاینت‌هایی که از مرورگر استفاده می‌کنند و بر اساس لغت‌نامه‌ای که تعریف می‌شود، ارسال می‌کنیم. در این روش ما سعی در شناسایی کاربران یا کالبد شکافی کوکی‌های آن‌ها نخواهیم کرد.

Brave، با هدف حذف فرآیندهای زیر ساختی که در صنعت تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد، به میزان ۶۰ درصد سرعت بارگذاری صفحات را افزایش داده و ۲۰ درصد حجم داده‌هایی که برای ارسال کنندگان تبلیغات فرستاده می‌شود را کم می‌کند. Brave در نظر دارد تبلیغات جدید را بر مبنای دنبال کردن داده‌هایی که از فعالیت‌های کاربران به دست می‌آورد نمایش دهد. این مرورگر فعالیت‌هایی که توسط کاربران انجام می‌شود را مورد بررسی قرار داده و بر همین اساس فعالیت‌هایی که در نهایت منجر به ردیابی کاربر می‌شوند را شناسایی کرده و آن‌ها را متوقف می‌سازد. فرآیند ردیابی کاربران معمولا زمانی رخ می‌دهد که شما کالایی را خریداری کرده‌اید یا صرفا در حال تماشای محصولی بوده‌اید. براین باندی، در این ارتباط به سایت مش بل گفته است:

تبلیغات به‌طور مستقیم از سوی تبلیغات کنندگان یا آژانس‌ها یا شرکای آن‌ها که تمرکزشان بر ارسال تبلیغات قرار دارد ارسال می‌شود. شرکت‌هایی که متعهد شده‌اند تبلیغات را به سمت کاربران روانه کنند.

در مکانیزم مورد استفاده توسط Brave، نزدیک به ۱۵ درصد درآمد حاصل از تبلیغات عاید Brave می‌شود، منتشر کنندگان چیزی در حدود ۵۵ درصد یا بیشتر از این سود را دریافت می‌کنند، تأمین کنندگان آگهی‌ها نزدیک به ۱۵ درصد از این سهم را دریافت می‌کنند و در نهایت سهم کاربران از کم شدن آگهی‌ها چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود. در حال حاضر، Brave در غالب یک نسخه ویژه طراحان بر مبنای پلتفرم‌های ویندوز، مک، iOS، آندروید و لینوکس منتشر شده است.

هر شخصی که تمایل به استفاده از این مرورگر دارد،؛ ابتدا باید در این پروژه ثبت نام کند، Brave بعد از آن‌که درخواست کاربر را تأیید کرد اجازه دانلود را به او می‌دهد. همچنین، نسخه منبع باز این مرورگر روی مخزن گیت هاب در اختیار کاربران قرار دارد. آن‌گونه که سایت CNET گزارش داده است، نسخه‌ای که CNET آزمایش کرده‌ است، هیچ‌گونه تبلیغی را نشان نمی‌دهد. در این جا لازم است به این موضوع اشاره کنیم که سایت نرم‌افزار Brave این توانایی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با پرداخت مبلغی هیچ‌گونه تبلیغی را مشاهده نکند. اما جزییات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست. بزرگ‌ترین مانع پیش روی Brave در ارتباط با تبلیغ گسترده این مرورگر، پیدا کردن شرکایی مرتبط با تبلیغات آنلاین همسو با مرورگرها و همچنین شرکایی است که این روزها با مرورگرهای بزرگ همکاری گسترده دارند. ایچ در این ارتباط گفته است، Brave برای آن‌که در این راه موفق شد به ۷ میلیون کاربر نیاز دارد. سرانجام، بزرگ‌ترین مانع پیش روی Brave از جانب گوگل و فیس بوک است. شرکت‌هایی که اجازه نخواهند داد درآمدها و منافع حاصل از تبلیغات با استفاده از یک نرم‌افزار تازه به میدان وارد شده است به خطر افتد.

منبع : Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام میشه لینک دانلودشو بزارید، ممنون میشم

  2. این نرم افزار ازطریق گیت هاب قابل دانلود است .من و کسان دیگری هستیم که با گیت هاب مشکل داریم مخصوصا که چطوری این فایل مورد نظر رابه دیواسمون وارد کنیم دراین مورد اطلاعات بذارید ممنون مییشیم متشکر