تویوتا برای چهارمین سال متوالی بزرگترین خودروساز جهان شد

کمپانی خودروسازی ژاپنی تویوتا ( Toyota ) ، برای چهارمین سال متوالی به عنوان بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.این شرکت در سال گذشته میلادی موفق به تولید ۱۰.۱۵ میلیون خودرو شده و جایگاه بزرگترین خودروساز جهان را همچنان برای خود حفظ کرده است.فولکس واگن آلمان هم پس از تویوتا در مقام دوم قرار گرفته است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

همانطور که اشاره شد ،تویوتا در سال ۲۰۱۵ به میزان ۱۰.۱۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است که بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه بیشتر از ۹.۹۳ میلیون دستگاه خودروهای تولیدی گروه خودروسازان فولکس واگن آلمان بوده است.تویوتا همچنین توانسته است سطوح تولید از پیش تعیین شده خود را نیز پشت سر بگذارد.

از سوی دیگر گروه خودروسازی جنرال موتورز آمریکا نیز پس از فولکس واگن با ۹.۸ میلیون دستگاه خودروی تولید شده در جایگاه سومین شرکت خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت.

در نیمه نخست سال ۲۰۱۵ فولکس واگن بیشتر از تویوتا خودرو تولید کرد اما با رو شدن رسوایی آلایندگی خودروهای این شرکت، فروش فولکس واگن کاهش قابل توجهی را تجربه کرد.

در سال ۲۰۱۴ تویوتا ۱۰.۲۳ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده بود.به دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی استقبال خریداران در بازارهای خودروی کشورهای در حال توسعه به شدت کاهش یافته است.

منبع : autoblog

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*