گوگل دلیل سقوط پهپاد Solara 50 خود را اعلام کرد

کمپانی گوگل ( Google ) در حال آزمایش روشهای جدید و متفاتی برای رساندن اینترنت به مکان های محروم از این شبکه می باشد که یکی از معروف ترین این روش ها ، پروژه اینترنت بالونی گوگل است.یکی دیگر از پروژه هایی که گوگل در همین راستا درحال کار بر روی آن بوده و کمتر درموردش شنیده ایم، پهپاد Solara 50 این کمپانی‌ست.اما این پهپاد متاسفانه اردیبهشت امسال در حال انجام پرواز آزمایشی در نیومکزیکو آمریکا دچار حادثه شد و سقوط کرد.حالا گوگل پس از گذشت ۸ ماه از این حادثه ، دلیل سقوط  Solara 50 را اعلام کرده است.

بر اساس اعلام گوگل ، نقص فنی در یکی از بال‌های این پهپاد باعث سقوط آن شده است. اداره‌ی امنیت و ایمنی پرواز آمریکا اعلام کرده که این پهپاد بعد از بلند شدن از روی زمین خیلی سریع دچار نقص فنی در یکی از بال‌ها شده و درحالی که متخصصان قصد کنترل آن را داشته‌اند جریان هوای رو به بالا باعث شده تا کنترل پهپاد از دست برود و در نتیجه باعث سقوط آن شده است.

باد شدیدی که در لحظه‌ی بلند شدن پهپاد وزیده باعث به وجود آمدن نقص فنی در بال چپ پهپاد شده و در نتیجه کنترل این پهپاد مشکل شده است.سرعت بسیار بالای باد علت اصلی به وجود آمدن این حادثه بوده به طوری که این پهپاد برای بادی با چنین سرعت طراحی نشده بوده است.

google-Solara-50-1

بعد از این که بال سمت چپ پهپاد دچار مشکل شده خیلی زود بال سمت راست نیز از کار می‌افتد و این پهپاد تنها بعد از ۴ دقیقه بر روی هوا ماندن دچار حادثه می‌شود. این پهپاد انرژی خود را از طریق خورشید تامین می‌کند و بسیار نازک و ظریف است ،اما بال‌هایی به طول ۵۰ متر دارد.

باوجود این حادثه گوگل همچنان بر روی ادامه‌ی این پروژه تاکید دارد.

منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*