دانشمندان موفق به خواندن سیگنال های مغزی انسان با دقتی بسیار بالا شدند

دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه واشگنتن به تازگی موفق به خواندن سیگنال های مغزی انسان با دقتی بسیار بالا شده و نتایج این تحقیق را در مجله PLOS منتشر نموده اند.

دانشمندان برای انجام این کار، الکترودهایی را به لوب گیجگاهی هفت بیمار مبتلا به صرع، به مدت یک هفته متصل نموده تا بتوانند سیگنال‌های مربوط به تشنج در این بیماران را تشخیص و پیدا نمایند.بیماران تصاویری از خانه‌ها و صورت‌ها را در زمانی کوتاه در حدود ۴۰۰ میلی‌ثانیه مشاهده نمودند و دانشمندان نیز از آنها خواستند تا نگاهی به این خانه‌ها نیز داشته باشند. در مرحله‌ی بعد نیز از یک الگوریتم برای دنبال نمودن امواج مغز و بررسی آنها استفاده شد که نتیجه‌ی آن واقعا شگفت‌انگیز بود.

mind-2

محققین موفق شده بودند با دقتی نزدیک به ۹۶ درصد، این موضوع را تشخیص دهند که بیماران به چه خانه‌ها و چه قسمت‌هایی از آنها نگاه کرده بودند. در واقع محققین موفق شده بودند به این موضوع پی ببرند که بیماران به چه چیزی نگاه می‌کردند و تمامی این اتفاق نیز در زمانی بسیار کوتاه و در حدود ۲۰ میلی‌ثانیه انجام گرفته بود.

یکی از عصب‌شناسان محاسباتی، آقای Rajesh Rao در مورد این آزمایش و نتایج آن، اشاره داشته که از این طریق می‌توان به بسیاری از موارد در مورد بیماران پی برد و حتی به درمان و ریشه‌یابی مشکلات بسیاری از بیماران و مریضی‌های دگیر نیز پرداخت.

به هر صورت، خواندن مغز انسان توسط محققین سبب شده تا باز هم شاهد پیشرفتی بزرگ در این زمینه باشیم و بدون شک، در آینده اطلاعات بیشتری در این مورد و روش‌های خواندن فکر انسان‌ها در اختیارمان قرار خواهد گرفت.

منبع: Engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*