آینده روشن گجت های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

گجت های واقعیت افزوده و  واقعیت مجازی، در بازار فعلی نوعی ابزار نو ظهور به حساب می‌آیند و بدیهی است که هنوز محبوبیت چندانی در بین کاربران پیدا نکرده باشند. چندی پیش موسسه تحقیقاتی گارتنر ( Gartner ) پیش بنیی خود را برای صنعت گجت های پوشیدنی هوشمند ارائه داد که نگرش مثبتی به آینده داشت. اخیرا تحلیلگران این موسسه طی تحلیلی حدید برای سال های پیش رو، موفقیت بازار گجت های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را پیش بینی کرده اند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

این شرکت در گزارشی خاص برای آینده‌ی گجت های پوشیدنی رونق فراوانی را انتظار دارد که ظاهرا قرار است واقعیت افزوده و مجازی روندی را تجربه کنند که در دهه پیش برای گوشی های هوشمند رخ داده بود. این موسسه که در استنفورد مستقر است، آینده را بسیار روشن تلقی می‌کنند. بر اساس گزارشات موسسه یاد شده، فروش ابزارهای واقعیت افزوده و مجازی از مرز ۱.۴ میلیون هدست خواهد گذشت. رقمی که حدودا ۱۰ برابر از آمار ۱۴۰ هزار واحدی سال پیش بیشتر است.

گارنتر با استناد بر تحلیلاتش، معقد است سیر پیشرفت سریع ابزار های اینچنینی در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه خواهد داشت. به طوری که انتظار دارد فروش گجت های صعنت مورد بحث در این سال به ۶.۳ میلیون برسد.

مدیر تحقیقاتی این شرکت، آقای برایان بلاو، بر این باور است که این روند رو به رشد در سطح بسیاری پایین تری نسبت به گوشی های هوشمند قرار دارد. به این معنی مدت زمان زیادی سپری خواهد شد تا از این محصولات همانند گوشی های هوشمند سالانه صد های میلیون نسخه به فروش بروند. طبق حدسیات  گراتنر، واقعیت مجازی و افزوده، در ابتدایی ترین سال های همه گیر شدنش رویکرد مصرف کننده گرایی را در پیش خواهد گرفت؛ اما در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۲۵ درصد این دستگاه توسط شرکت ها و کسب و کار ها خریداری خواهند شد. در نتیحه بزینیس های مختلف یک عصر تازه را پیش رو خواهند داشت.

نحوه‌ی قیمت گذاری می‌تواند از موانعی باشد که گجت های VR و AR را از تبدیل شدن به محصولی همه گیر مثل گوشی های هوشمند منع می‌کند. همچنین در واقع  برای کار با  تمامی ابزار های اینچنینی به گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و یا کنسول های بازی نیاز است و بر حسب همین دلایل، از انجام سرمایه گذاری های کلان در این صعنت خودداری می‌شود. در هر صورت، انتظار می‌رود در سال های آینده شرکت های بزرگ برنامه های جدی تری را برای این صعنت طرح ریزی کنند. در حال حاضر نیز شرکت هایی مانند اچ‎تی‌سی، اوکولوس، سونی و مایکروسافت محصولاتی  از  این قبیل را تولید  کرده اند.

جالب توجه ترین محصول حال حاضر،  هدست واقعیت مجازی اوکولوس Rift به حساب می‎‌آید که در ماه مارس میلادی عرضه آن آغاز خواهد شد. شرکت تایوانی ا‎چ‎تی‌سی هم هدست Vive VR را در نظر دارد که البته تا سال آینده پا به بازار نخواهد گذاشت. دیگر ابزار های مشابه، PlayStation VR سونی و HoloLens AR ساخت مایکروسافت هستند که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری برای متقاضیان عرضه شود.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*