معرفی Galaxy Tab 7.7 سامسونگ به همراه گالری تصاویر

 

 

این روزها تبلت ها در انواع مدل ها و اندازه های مختلف وارد بازار شده اند. با دیدن یک مدل جدید هم احتمالا به خودمان می گوییم این هم یکی دیگر! به خصوص مدلی که در موردش صحبت می کنیم اسمش هم با گلکسی شروع می شود و به اندازه کافی آنها را با هم اشتباه می کنیم. اما این تبلت سامسونگ خصوصیاتی دارد که باعث میشود بخواهیم با دقت بیشتری به آن نگاه کنیم.

اندازه مناسب برای یک تبلت چقدر است؟ این موضوع طی چند سال اخیر تبدیل به یک سوال بزرگ برای بشریت شده است! ۱۰ اینچ؟ ۹ اینچ؟ ۷ اینچ؟ شاید این تبلت ۷.۷ اینچی حلقه گم شده باشد. هرچند لباس های ما هنوز جیب مخصوص تبلت ندارند، اما وقتی تبلتی به این باریکی و سبکی داشته باشید، باید به فکر یک جیب مناسب هم برای آن باشید.
در ادامه مطلب می توانید بررسی گجت نیوز را در مورد این تبلت بخوانید و ببینید تا چه حد می توان روی این محصول 7.7 اینچی حساب باز کرد.


شکل ظاهری:


اینجا با یک تبلت واقعا خوش قیافه مواجه هستید. زیبایی آن به خصوص در قسمت پشت تبلت واقعا چشم گیر است و جنس فلزی آن کاملا حس کیفیت خوب را به شما منتقل می کند. ضخامت این تبلت تنها ۸ میلیمتر است و باریکی آن یکی از نقاط قوت دوست داشتنی آن به شمار می رود. به طور کلی اندازه و ظاهر آن سبب می شود با یک تبلت خوش دست و راحت در حمل و نقل مواجه باشید. به خصوص اینکه وزن اش هم تنها ۳۴۰ گرم است و نسبت به گلکسی تب 7 اینچی فقط ۵ گرم سنگین تر شده است.
کتاب های الکترونیک روی آن به خوبی و با اندازه مناسبی دیده می شوند و فونت ها سایز مناسبی دارند.

نمایشگر :


در اینجا شما با رزولوشنی 1280 در 800 پیکسلی مواجه هستید. چیزی که روی تبلت های زیادی پیدا می شود و البته نمی توانید آن را با آی پد جدید مقایسه کنید. تراکم پیکسلی هم 196ppi است. اما در نهایت کیفیت نمایشگر Super AMOLED Plus عالی است. حداکثر روشنایی 110cd/m2 است که این موضوع نسبت به مدل ۷ اینچی پلاس کمتر است.
قابلیت لمسی نمایشگر هم خوب است و از حساسیت مناسبی برخوردار است. اپلیکیشن ها به راحتی و بدون تاخیر اجرا می شوند. به جز بعضی سکته های ناگهانی (کند شدن در بعضی قسمت ها) که آن هم به حساب اندروید هانیکام گذاشته می شود شما مشکلی در کارکرد نخواهید داشت.
پردازشگر این تبلت دو هسته ای بر مبنای Cortex-A9 و با سرعت 1.4GHz است. همان چیزی که روی گلکسی Note هم پیدا می کنید. این پردازشگر از نظر کارایی بالاتر از تگرا ۲ انویدیا و پایین تر از تگرا ۳ قرار میگیرد. به همراه یک گیگابایت رم. ترکیب این سخت افزار سبب می شود که تبلت با سرعت خوبی از عهده وظایف اش بر بیاید. به طور کلی این تبلت از نظر سرعت، گجت خوبی به شمار می آید و شما را ناراضی نمی کند. هر چند نمی توان آن را عالی هم به حساب آورد. قبلا اشاره کردیم، بعضی اوقات اندروید هانیکام شما را با وقفه هایش آزار خواهد داد. در کنار آن باید منتظر از راه رسیدن اندروید 4.0 برای این تبلت باشیم تا دنیای جدیدی در این تبلت ببینیم.
سایت engadget در بررسی اش روی این محصول چند بنچمارک از آن تهیه کرده که جدول آن را در پایین می بینید:

سیم کارت:


این تبلت مجهز به وای-فای و بلوتوث 2.1 است و ضمنا می توانید با قرار دادن سیم کارت روی آن از اینترنت موبایل هم استفاده کنید. در عین حال این تبلت کار تلفن همراه و ارسال و دریافت پیامک را نیز برای شما انجام می دهد.
اولین نکته هنگام قراردادن سیم کارت درون اش این است که کاملا مشخص نیست سیم کارت را باید از کدام طرف وارد شکاف کنید! ما بعد از چند بار تلاش موفق شدیم آن را جا بزنیم. ضمن اینکه چون از سیم کارت (نه میکروسیم) استفاده می شود نیاز نیست سیم کارت فعلی تان را گردن بزنید.
شما حاضرید هنگام برقراری تماس تلفنی یک تبلت 7.7 اینچی را کنار گوش تان قرار بدهید و صحبت کنید؟ اگر فکر می کنید این کار وضعیت اسفناکی را ایجاد می کند می توانید از هندزفری های بلوتوث استفاده کنید. اما شاید هم خوشتان بیاید یک تبلت بزرگ را دم گوش تان گرفته و در خیابان راه بروید. تصمیم با خودتان است. به هر حال گلکسی Tab 7.7 تلفن خوبی است.
 

حافظه و پورت ها:


یک ورودی کارت حافظه میکرو اس دی به شما اجازه افزایش حافظه را می دهد. حافظه داخلی خود تبلت هم ۱۶ گیگابایت است. روی این تبلت پورت HDMI وجود ندارد و اگر بخواهید این خروجی را داشته باشید باید یک تبدیل ویژه خریداری کنید. سنسورهای اصلی هم شامل جی پی اس، سنسور نور، ژیروسکوپ، شتاب سنج و قطب نمای دیجیتال است.
سیستم عامل هم اندروید 3.2 یعنی هانیکام است. فعلا هنوز آپدیت اندروید 4.0 برای این تبلت از راه نرسیده است و رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ را روی آن پیدا می کنید. تعدادی از اپلیکیشن های سامسونگ نیز به صورت پیشفرض روی آن نصب شده و پشتیبانی از زبان فارسی نیز به خوبی انجام می شود.
دو اسپیکر هم در قسمت پایینی تبلت قرار گرفته که صدا را با کیفیت خوب (حتی وقتی که صدا را زیاد کنید) تولید می کند. اما بلندی صدا نسبت به Tab Plus 7.0 کمی پایین تر است.
 

دوربین:


در تبلت ها به دوربین اهمیت زیادی داده نمی شود و این محصول هم از این نظر خصوصیت ویژه ای ندارد. در واقع دوربین آن نسبت به بسیاری از تبلت های دیگر موجود در بازار کیفیت پایین تری دارد. در تصویر برداری در نور کم نیز نتایج دوربین این تبلت راضی کننده نبود. دوربین ۳ مگاپیکسلی این تبلت به فلش LED نیز مجهز است و قابلیت فیلمبرداری 720p نیز دارد. اما همانطور که گفتیم، زیاد روی این امکان تبلت حساب باز نکنید.

باطری:


باطری 5100mAh این تبلت به شما طول عمری فوق العاده هدیه می کند. حدود ۱۲ ساعت می توانید با این تبلت با یک بار شارژ کار کنید که در این مورد آن را جزو بهترین محصولات موجود بازار می کند. در واقع بهترین تبلتی که در بازار دیده ایم! اگر می خواهید طول عمر باطری این تبلت را با بقیه رقیبان بازار مقایسه کنید، کافی است جدول پایین را ببینید:

این محصول یکی از اندرویدی های محبوب موجود در بازار فعلی به حساب می آید. باریک، خوش دست و با سرعتی بالا حس خوبی را به شما منتقل می کند. تبلت های ۷ اینچی کوچک هستند. حمل و نقل ۱۰ اینچی ها هم کار آسانی نیست. اما این تبلت ۷.۷ اینچی در نهایت شاید به یک توازن مناسب بین اندازه و حمل و نقل مناسب رسیده باشد. اندروید 4.0 هم برای آن در راه است. بنابراین گزینه ای است که می توان بسیار جدی به آن فکر کرد. نظر شما در این مورد چیست؟


گلکسی تب 7.7 هم اکنون با قیمت ۱۱۱۰۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

 

در ادامه به گالری تصاویر این تبلت توجه فرمایید

 

{photo}91/01/15/samsung-Galaxy-Tab{/photo}

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*