نگاهی خاطره انگیز به بهترین گوشی‌های نمایشگاه MWC در سال ۲۰۰۶

چیزی به شروع نمایشگاه موبایل بارسلون ۲۰۱۶ یا MWC 2016 نمانده است. بزرگترین نمایشگاه جهانی موبایل که معتبرترین برندهای این صنعت رو به رشد را دور هم جمع می‌کند. سالانه تعداد زیادی محصولات جدید با نوآوری‌های خاص در این نمایشگاه معرفی می‌شوند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم نگاهی به ده سال قبل این نمایشگاه بیندازیم تا مروری بر خاطرات گذشته و پرچمداران آن روزهای صنعت موبایل داشته باشیم. با گجت‌نیوز همراه باشید.

در سال ۲۰۰۶، این نمایشگاه به نام کنگره جهانی موبایل (GSM World Congress) یا ۳GSM شناخته می‌شد. سال ۲۰۰۶ اولین سالی بود که این نمایشگاه یا کنگره در شهر بارسلون برپا می‌شد و می‌توان گفت اهمیت آن کمتر از امروز نبود. در آن سال‌ها نیز غول‌های دنیای تکنولوژی تلاش می‌کردند تا با عرضه تلفن‌های همراه جدید و رونمایی از اختراعات و امکانات جدید، کاربران را به سمت برند خود جذب کنند. در ادامه نگاهی داریم به محصولاتی که برندهای معتبر آن زمان در سال ۲۰۰۶ عرضه کرده بودند:

سونی اریکسون Sony Ericsson

یکی از بازیگران بزرگ دنیای موبایل در آن روزها، در نمایشگاه سال ۲۰۰۶ از یکی از پرچمداران خود به نام K610 رونمایی کرد. این گوشی مدل پیشرفته‌تر K700 بود که در سال ۲۰۰۴ معرفی شده بود. K610 دارای صفحه نمایش ۱.۹ اینچی با با رزولوشن ۱۷۶x220 و توانایی نمایش ۲۵۶ هزار رنگ، یکی از بهترین گوشی‌های آن سال‌ها بود. بعلاوه این گوشی یکی از کوچکترین نمونه‌هایی بود که توانایی اتصال به شبکه ۳G را داشت. امکان اضافه کردن کارت حافظه سونی ۲ گیگابایتی، این محصول را برای هر کاربری مناسب ساخته بود. یکی دیگر از پیشرفت‌های این مدل، دوربین ۲ مگاپیکسلی به همراه دوربین جلو برای مکالمات ویدئویی بود. سونی اریکسون در آن سال از تعدادی از گوشی‌های سری واکمن خود نیز رونمایی کرد. W810 و W950 دو نمونه از این سری بودند. W950 بعدها به پرچمدار بی چون و جرای سونی اریکسون تبدیل شد. صفحه نمایش با کیفیت ۲.۶ اینچی با رزولوشن ۲۴۰x320، حافظه داخلی ۴ گیگابایتی و پشتیبانی از شبکه ۳G، این محصول را تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های آن سال‌ها کرده بود. بعلاوه استفاده از سیستم‌عامل سیمبین ۹.۱، W950 را به اسمارت‌فون آن روزها تبدیل کرده بود. اما سونی اریکسون یک محصول عالی دیگر با صفحه نمایش بزرگ نیز ارائه کرده بود. این محصول که از سری P هوشمند سونی اریکسون بود، P990 نام داشت. سری P به هوشمندی، صفحه نمایش بزرگ و پردازنده قوی مشهور بود.

سامسونگ Samsung

 سامسونگ که آن روزها نقش بزرگی در دنیای موبایل نداشت، به تازگی با همکاری با شرکت Bang & Olufsen تلاش می‌کرد تا طراحی‌های جدیدی در گوشی های تلفن همراه ارائه کند. محصولات سامسونگ در آن سال‌ها، P910 و P900 بودند که از ویژگی جالب گیرنده تلویزیون بهره می‌بردند. این دو محصول دارای صفحه نمایش چرخان نیز بودند و به نوعی طراحی خاص و نویی را ارائه می‌کردند. از دیگر گوشی‌های سامسونگ با طراحی خاص، Samsung Serene بود که طراحی کاملا انقلابی داشت.

نوکیا Nokia

این برند همیشه محبوب فنلاندی، روزهای اوج خودش را در سال ۲۰۰۶ طی می‌کرد. آن سال‌ها، سال‌ههای پادشاهی سیمبین بود و نوکیا نیز از این اتفاق بیشترین سود را می‌برد. این شرکت با عرضه تلفن‌های میان‌رده در کنار پرچمداران پر قدرت، سهم بزرگی از بازار موبایل را در اختیار داشت. سری‌های E و N در آن نمایشگاه با محصولات فوق‌العاده‌ای حضور داشتند. نوکیا ۶۱۳۱ و ۶۱۳۶ محصولاتی بودند که نوکیا در آن سال بسیار روی آنها مانور می‌داد. این گوشی‌ها قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ در صفحه نمایش را داشتند. بعلاوه از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی و نیز رادیو و وای‌فای نیر پستیبانی می‌کردند. خانواده E نوکیا نیز خلاقیت بزرگی در کیبورد و نحوه تایپ ارائه کرده بودند. نوکیا E61 یکی از محصولات این خانواده بود که در نمایشگاه ۲۰۰۶ عرضه شد. کیبورد کامل QWERTY در کنار صفحه نمایش با کیفیت ۲.۹ اینچی، این گوشی را به یکی از بهترین انتخاب‌های سری تجاری و کاری تبدیل کرده بود. از خانواده N نیز دو مدل N80 و N91 معرفی شدند که در نوع خود پرچمدارانی پرقدرت با پردازنده‌های قوی و ظرفیت حافظه بالا بودند که لذت استفاده از سیمبین را دوچندان می کردند.

ال‌جی LG

ال‌جی اما در آن سال با یک گوشی خاص با دوربین فوق‌العاده حضور داشت. LG KG920/KV5500، با دوربین ۵ مگاپیکسلی و فلاش قوی خود، بیشتر شبیه دوربین بود تا گوشی. بعلاوه حافظه داخلی ۱۲۸ مگابایتی به همراه قابلیت استفاده از کارت حافظه، این محصول ال‌جی را به محصولی قابل توجه بدل ساخته بود.

NEC

کمپانی NEC نیز در آن سال با یک طراحی جدید وارد رقابت شده بود. تلفن‌ها همراه در آن سال‌ها ضخامتی حدود ۲۰ میلیمتر داشتند و NEC با عرضه NEC N500iS، یک گوشی با ضخامت ۱۳.۶ میلیمتری معرفی کرد که در نوع خود طراحی خاصی داشت.

منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یادش بخیر واقعا دوران خوبی بود کاش میشد باز برگشت به اون دوران…

  2. چقد جالب بودن طرحهای گوشی های اونموقع … واقعا حال میکنه ادم .. متنوع و جذاب و جالب !!! الان همه گوشیها یکنواخت و کسل کننده و با طراحی های مشابه بدون سلیقه و تنوع هستن…

  3. پیشرفتشون بعد ۱۰سال عالی بوده