پروژه دیتا سنتر آسیایی گوگل به خط پایان نزدیک می شود

 

 

طرح ساخت دیتا سنتر تایوان که آخرین بخش از نقشه سایت های سه گانه گوگل برای بهبود کیفیت خدمات این شرکت در قاره آسیا است، آغاز شد. این شرکت قبلا با شروع ساخت دیتا سنتر هنگ کنگ و سنگاپور این طرح را آغاز کرده بود و هم اکنون با سایت ۳۰۰ میلیون دلاری تایوان به انتهای مسیر بهبود خدمات در آسیا نزدیک می شود. پیش بینی گوگل برای مراحل سه گانه این طرح بیش از ۷۰۰ میلیون دلار است.

گوگل قصد دارد که سایت تایوان را تا اواسط سال آینده میلادی کامل نموده و راه اندازی کند. این سایت بعد از راه اندازی به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و ۲۵ نفر کارمند تمام وقت به همراه تعدادی نیروی پاره وقت و قراردادی را به خدمت خواهد گرفت. این غول جستجو یکی از معدود شرکت های وب بین المللی است که در حال توسعه دیتاسنترهای خود در آسیا است.

Daniel Alegre مدیر آسیا اقیانوسیه گوگل می گوید‫:‬

تعداد کاربران جدیدی که هر روزه در آسیا به اینترنت می پیوندند، بیشتر از هر نقطه دیگری در دنیا است‫.‬ و این دلیل ساخت دیتاسنترهای ما در این قاره است‫.‬ زیرا می خواهیم مطمئن شویم که کاربران مان در اینجا سریع ترین و قابل اطمینان ترین دسترسی را به تمامی سرویس های ما دارند و می توانند به کارشان ادامه دهند‫.‬

البته این تنها دلیل اهمیت یافتن سایت تایوان گوگل نیست. بلکه این شرکت در دیتاسنتر تایوان از سیستم خنک کننده منحصر به فردی استفاده می کند که بهره وری انرژی را به شکل چشمگیری بهبود می بخشد.

سخنگوی گوگل می گوید:

کاری که ما در اینجا برای افزایش بهره وری انرژی انجام می دهیم، استفاده از شیوه بی نظیری برای خنک کردن دیتاسنتر است. ما از خنکی شب هنگام استفاده کرده و ان را در سیستم ذخیره انرژی دمایی، نگهداری می کنیم. هنگامی که در شب دمای هوا پایین می آید، مقادیر عظیمی از آب را با استفاده از انرژی کمی در مجاورت هوای آزاد قرار داده و خنک می کنیم. سپس این آب سرد شده را در تانکر های عایق ذخیره می کنیم تا دمای آب حفظ شود.در طول روز که دمای هوا بالا می رود (به خصوص در تابستان) و هزینه انرژی گرانتر است، آب سرد شده را درون سیستم سرمایشی ساختمان منتشر می کنیم تا هوا را خنک کنند.

کاربران آسیایی اغلب توسط شرکت های اینترنتی مورد اغفال واقع می شوند. اما گوگل رهبری موج جدیدی برای ارائه خدمات به این قاره را بر عهده گرفته و پس از تاسیس دفاتر رسمی در اندونزی و تایلند، در حال برنامه ریزی برای افتتاح دفتر در ۱۲ کشور منطقه آسیا-اقیانوسیه است. به نظر می رسد کم کم این قاره پر جمعیت جایگاه خود را در معادلات دنیای دیجیتال پیدا می کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*