Cat S60 ، اولین گوشی جهان با دوربین حرارتی درون ساختی

گوشی جدید CAT S60 گویا چیزی فراتر از یک تلفن هوشمند است.  این دستگاه حرفه‌ای اولین موبایل جهان است که درون آن از یک دوربین حرارتی درون ساختی استفاده شده. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

دوربین این گوشی قادر است تا دمای یک جسم در فاصله‌ی بین ۱۵ تا ۳۰ متر را حتی اگر در میان دود باشد بسنجد. یکی از موارد خوبی که برای استفاده از این گوشی می‌توان مثال زد، آتش‌نشان‌ها هستند که می‌توانند فردی که در میان دود و آتش گیر افتاده را به لطف دوربین گوشی Cat S60 شناسایی کرده و او را نجات دهند.

این دوربین حرارتی می‌تواند ویدیوهای حرارتی با رزولوشن ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل را نشان دهد که یک پیشرفت قابل توجه است زیرا دوربین‌های حرارتی معمولی نهایت از پس رزولوشن ۲۰۶ در ۱۵۶ پیکسل بربیایند.

در هر صورت، این گوشی از نظر مقاومت و استحکام نیز، چیزی بالاتر از یک موبایل معمولی‌ست. شما می‌توانید این گوشی را تا ۲ متر زیر آب ببرید و چنانچه منفذهای آن را با کاور بپوشانید این میزان تا ۵ متر نیز افزایش خواهد یافت. همچنین در آزمایش‌های صورت گرفته گوشی ۲۶ بار از فاصله‌ی ۱.۸ متری بر زمین افتاد تا کمپانی مقاومت آن را بسنجد.

Cat S60 ، اولین گوشی جهان با دوربین حرارتی درون ساختی ۲

جالب است بدانید در این گوشی از لایه‌ی ۱ میلی‌متری شیشه محافظ گوریلا گلس ۴ (در یک موبایل معمولی تنها از ۰.۴ میلی‌متر استفاده می‌شود) به کار رفته و میزان درخشش صفحه نیز ۵۴۰ نیت است. حساسیت صفحه نیز به قدری بالاست که حتی با دستکش می‌توان از آن استفاده کرد.

کمپانی CAT در گوشی خود از یک باتری با ظرفیت ۳,۸۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده کرده که می‌تواند تا یک روز شما را از شارژ مجدد CAT S60 ایمن کند. یک بلندگوی ۱۰۵dB نیز در گوشی به کار رفته است. مابقی مشخصات آن عبارتند از:

  • صفحه‌ی ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p
  • تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۱۷
  • ۳ گیگابایت رم
  • ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی
  • اندروید ۶.۰ مارشمیلو
  • ارتباطات ۴G LTE
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب گوشی
  • دوربین جلوی ۵ مگایپکسلی

گوشی CAT S60 در رویداد بزرگ کنگره جهانی موبایل ( MWC 2016 ) به نمایش در خواهد آمد و گفته شده که در حدود ۶۰۰ دلار نیز قیمت خواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که یک مدل Flir One (یک گوشی به همراه دوربین حرارتی) تنها ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

منبع: GSMarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من جی 2 داشتم که از ارتفاع حدودا 1.5 متری با محافظ افتاد و تاچش کامل پکید قیمت تعویضشونم ک کم از قیمت گوشی نیس . دیگه عمرا گوشی غیر ضد ضربه بگیرم . گوشیای روون و همزمان ضد ضربه توو بازارم باز روی ضد ضربه بودنش زیاد کار نمیکنن و بیشتر به زیبایی فکر میکنن و شیشه و فلز و از این مزخرفات میزنن و کلا به فکر جیبشونن {بالاخره باس خراب شه که دوباره بخریم ازشون دیگه} . اما اینو که دیدم خداییش امیدوار شدم به بازار موبایل . حتما میخرمش حتی اگه یه سال دیگه طول بکشه اومدنش . به نظرم اگه هم سختی هم پردازنده و هم باتری براتون مهمه همینو بخرید یا گلکسی اس 6 اکتیو با بامپرش ولی این کمپانی واقعا دزد نیست و حلالتر میخوره . دم آمریکا گرم . فقط اگه کسی تاریخ اومدنش به ایرانو میدونه لطف کنه بگه

  2. مرسییی کت ترکونده با این کوشی ها من سری قدیمیشو دارم یکیم سنگینو گنده هست و دیگه سخت افزارشم قدیمی شده بود ولی این گوشی تکمیل کرده همه چیزو ! اگه ۱ مدل باریکتر میزدن و یکم از مقاوت کم میکردن دیگه همه پسند میشد
    بدتر از همه این گوشی ایران بیاد باید ۴ تومنی براش پول داد اون مدل قدیمیش هنوز بالی ۲ تومن هست !!!!