مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای از تصمیم تیم کوک پشتیبانی کرد

چند روز پیش، یک قاضی دستوری صادر کرد تا اپل به مسئولان دولتی کمک کرده و گوشی آیفون ۵c متعلق به شخصی به نام Syed Farook را هک کنند. این شخص، یکی از تیر اندازان حمله‌ی تروریستی Bernardino بوده. اطلاعات داخل گوشی گویا می‌تواند به پیشرفت پرونده کمک کند و اطلاعات بیشتری را در اختیار مسئولان پرونده قرار دهد. اگر به یاد داشته باشید تیم کوک نیز در نامه‌ای سرگشاده مخالفت خود را در این زمینه اعلام کرد. حال، ساندار پیچای، مدیر عامل کمپانی گوگل، دست به حمایت از تصمیم تیم کوک گرفته است. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

همانطور که در مقدمه خواندید پاسخ کمپانی اپل به این اقدام قاضی نوشتن یک نامه سرگشاده توسط مدیر عامل اپل، آقای تیم کوک بود. کوک در نامه گفته بود که اگر اپل تن به این اقدام دهد نتایج خطرناکی در پی خواهد داشت و سال‌ها تلاش مهندسین برای ساخت سیستم امنیتی به هدر خواهد رفت.

آنچه که از اپل درخواست شده این است که یک در پشتی برای سیستم امنیتی خود درست کند تا در مواقع لازم بدون شکستن قفلی بتوان به اطلاعات یک محصول دسترسی داشت. برای انجام این کار باید یک سیستم عامل IOS جدید نوشته شود که انجام آن می‌تواند اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر را در خطر قرار دهد.

مدیر عامل گوگل، ساندر پیچای از تصمیم تیم کوک پشتیبانی کردامروز نیز مدیر عامل گوگل، آقای ساندار پیچای از اقدام تیم کوک حمایت کرده، او در حساب کاربری خود ۵ پیام فرستاده و نظر خود را در این زمینه ابراز نموده است. آقای پیچای گفته که گوگل محصولاتی می‌سازد تا اطلاعات کاربران ایمن باقی بماند، اما به مسئولان اطلاعاتی که از طریق راه‌های قضایی درخواست شود داده خواهد شد. هرچند، وادار کردن کمپانی‌ها برای هک کردن کامل یک دستگاه، بازی خطرناکی‌ست.

این مشخص است که با یک وضعیت درستی رو به رو نیستیم. بعضی معتقد هستند که در صورت انجام ندادن اقدامات درخواستی دولت آمریکا، امکان دارد حملات تروریسی افزایش یابد. بعضی دیگر نیز انجام این کار را یک خطر بزرگ دانسته و احتمال خطر هک شدن اطلاعات را بالا می‌دانند. نظر شما چیست؟ آیا با اقدام آقای تیم کوک موافقید؟ یا نظر دیگری دارید؟ نظر خود را در قسمت نظرات با ما در میان قرار دهید.

منبع: Phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. باید برای امنیت افرادی که برای خرید این دستگاهها پول زیادی خرج میکنند احترام قایل باشن.نظر تیم کوک خیلی ارزشمنده

  2. سلام. من با نظر تیم کوک موافقم