فیسبوک و توییتر نیز به حمایت از اپل برخواستند

در میان کمپانی‌های مختلف، گویا فیسبوک و توییتر نیز به حمایت از کمپانی اپل برخواسته‌اند. احتمالا از نامه‌ی سرگشاده‌ی تیم کوک به قاضی فدرال باخبر هستید. جایی که FBI از اپل خواست تا با ساخت یک IOS  جدید، در پشتی برای محصولات خود بسازد و این کار به دولت اجازه دهد تا بدون هک کردن دستگاه به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

تمام این اتفاقات بعد از حمله‌ی تروریستی به San Bernardino رخ داد. دولت یکی از دو تیرانداز حادثه به نام Syed Farook را کشت و سپس اقدام به جستجوی محتویات آیفون ۵c او کرد. اما بخاطر رمزی که بر روی گوشی وجود داشت، دولت نتوانست آن را رمزگشایی کرده و مجبور شد به اپل فشار آورد تا گوشی را برای آن‌ها هک کند. البته این موضوع تمام ماجرا نیست، درخواست بی‌شرمانه دولت آمریکا مبنی بر ساخت یک شاه کلید که بتوان به وسیله آن به تمام محتویات دستگاه دسترسی پیدا کرد باعث خشم مسئولین اپل شد و مدیر عامل این کمپانی، آقای تیم کوک نیز در نامه‌ای سرگشاده این اقدام را سرزنش کرد.

به گفته تیم کوک احتمال دارد این شاهد کلید در دست هکرها و افراد شرور افتاده و باعث شود اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر به خطر افتد. از گفته‌های اپل تاکنون ساندار پیچای، مدیر عامل کمپانی گوگل حمایت کرده‌اند، همچنین مک آفی نیز گفته که حاضر است موبایل تیرانداز حادثه را هک کند تا دولت دست از سر اپل بردارد. البته افرادی مانند دونالد ترامپ و یک سناتور نیز مخالف حرکت اپل بوده و آن را محکوم کرده‌اند.

هرچند، در توییتی مدیر عامل توییتر، آقای جک دورسی از تیم کوک تشکر کرده و گفته در کنار کمپانی اپل خواهد ایستاد. در توییت، دورسی لینکی نیز قرار داده مربوط به سخنان کوک در مورد درخواست FBI است.

فیسبوک و توییتر نیز به حمایت از اپل برخواستند۲۲فیسبوک نیز از اقدام اپل حمایت کرده و گفته که با اقدام دولت آمریکا در صورت درخواست تضعیف امنیت، به شدت مخالفت خواهد کرد. وی گفته:

ما تروریسم را محکوم کرده و با بازماندگان حادثه ترور اعلام همدردی می‌کنیم. کسانی که از چنین اقداماتی تشویق کرده و یا به دنبال چنین اهدافی باشند در سرویس‌های ما جایگاهی نخواهند داشت. همچنین ما از اقدامات دولت مبنی بر تلاش برای حفظ جان مردم تشکر می‌کنیم. هنگامی نیز که از مسئولان درخواست‌های قانونی دریافت کردیم همکاری خواهیم کرد. هرچند، ما به شدت با درخواست‌هایی مبنی بر تضعیف امنیت سیستم‌های خواهد مخالفت خواهیم نمود، زیرا این کار باعث می‌شود تا تمام تلاش‌هایی که کمپانی‌ها برای ایجاد امنیت در محصولات خود نموده‌اند بر باد برود.

در کنار درخواستی‌ که FBI از اپل برای ساخت یک ورژن جدید از iOS داشته، آن‌ها سه درخواست دیگر نیز داشته‌اند:

  1. حالت خودکاری که اگر ۱۰ بار رمز توسط FBI اشتباه وارد شود تمام اطلاعات گوشی پاک خواهد شد را حذف کنید.
  2. زمان تاخیری را که اگر چند بار رمز اشتباه پشت سر هم توسط FBI وارد شود را بردارید.
  3. یک شیوه‌ای در اختیار FBI قرار دهید تا بتواند به صورت الکترونیکی و از طریق نرم افزار، رمز عبور وارد کند.

در حالی که دولت گفته تنها از این نرم افزار برای دستگاه‌هایی که حکم دادگاه برای آن‌ها صادر شده استفاده خواهند کرد، اپل و دیگر کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تکنولوژی معتقد هستند که چنین درخواست‌هایی در آینده ادامه داشته و در نهایت باعث تضعیف سیستم‌ امنیتی محصولات آن‌ها خواهد شد. تیم کوک نیز درخواست FBI را «بیش از حد» خوانده است.

همانطور که گفتیم مدیران کمپانی‌های دیگری مانند گوگل و واتس آپ از اقدام اپل حمایت کرده‌اند. البته طبق آخرین خبری که به دستمان رسیده، قاضی دادگاه مهلتی را که به اپل داده بود افزایش داده و اپل تا ۲۶ فوریه فرصت دارد تا به درخواست دادگاه جواب دهد. اما انگار اپل فکر دیگری در سر داشته و می‌خواهد در دادگاه از خود دفاع کند.

منبع: macrumors

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*