نوکیا تایید کرد که قصد ساخت گوشی دارد

در گذشته نوکیا یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن همراه بود. بعضی از گوشی‌های این کمپانی هنوز در یادها مانده‌اند که می‌توان به نوکیا ۳۳۱۰ اشاره کرد. گوشی‌ که ۱۶ سال پیش معرفی شد اما هنوز کسانی هستند که از آن استفاده می‌کنند. شاید بتوان گفت که عرصه‌ی تلفن‌های هوشمند برای نوکیا چندان خوش اقبال نبوده و کمپانی با مشکلات متعددی رو به رو شد که در نهایت با فروش بخش موبایل خود به مایکروسافت از این عرصه برای مدتی کناره‌گیری کرد. حال خبرهایی به گوشمان رسیده که نوکیا قصد دارد دوباره به این عرصه باز گردد و تایید شده که قصد ساخت گوشی دارد. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

اشتباهات گذشته نوکیا و تصمیمات نادرستی که داشت باعث شد تا بخش موبایل این کمپانی نابود شود. اما نوکیا دوباره سعی کرده تا بر روی پای خود ایستاده و تلاش کند تا به دوران با شکوه خود باز گردد. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ تبلتی به نام نوکیا ان ۱ ( Nokia N1 ) معرفی کرد و تا به امروز به سختی تلاش می‌کند تا پیشرفت کند. کمپانی فنلاندی توانسته یک کمپانی کوچک به نام آلکاتل-لوسنت را خریداری کرده و HERE Maps را به فروش رساند.

شایعات مختلفی مبنی بر اینکه نوکیا قصد دارد به عرصه موبایل بازگردد وجود دارد. خود کمپانی نیز نشانه‌هایی از این موضوع منتشر کرده، اما بیانیه‌ی رسمی از این کمپانی منتشر نشده بود. جالب است بدانید مدت زمانی که طبق قرارداد مایکروسافت با نوکیا، کمپانی فنلاندی حق ساخت موبایلی با برند نوکیا ندارد تمام شده است.

مدیر عامل نوکیا در این باره گفته که نوکیا نمی‌خواهد یک دپارتمان مانند گذشته درست کند. او گفته:

ما نمی‌خواهیم یک لوگو بر روی دستگاهی که دیگری ساخته قرار دهیم. این دستگاه باید ساخت نوکیا باشد، چیزی که نوکیا بخاطر آن شناخته شده.

وی همچنین گفته که آن‌ها عجله‌ای برای بازگشت به عرصه ساخت تلفن هوشمند ندارند. بنابراین امکان دارد امسال میلادی شاهد یک گوشی جدید از نوکیا باشیم و یا برای معرفی گوشی جدید نوکیا باید تا سال ۲۰۱۷ صبر کنیم.

همانطور که می‌بینید، نوکیا قصد بازگشت به عرصه موبایل را داشته و می‌خواهد یک گوشی جدید عرضه کند، اما به این زودی‌ها نخواهد بود. به نظر می‌رسد که آن‌ها حتی برای این موضوع قدمی برنداشته‌اند. بنابراین نباید تا نیمه‌ی دوم سال میلادی منتظر رونمایی از گوشی جدید نوکیا باشیم. به هر حال می‌توان مطمئن بود که این گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید خواهد بود. نظر خود را در مورد بازگشت نوکیا به عرصه موبایل با ما در میان بگذارید. هرچند، علاقمندان زیادی منتظر رونمایی از گوشی جدید نوکیا در کنگره‌ جهانی موبایل ( MWC 2016 ) بودند.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نوکیا باید قدرتمند بیاد جلو تا بتونه با پرچم دارای بقیه شرکتا رقابت کنه. از همین الان اگه عالی باشه من خریدار نوکیام.

  2. با سابقه درخشانی که داشته بازم خواهد درخشید