نمايشگر هايErgoSensor فيليپس از سلامت شما محافظت مي کنند9

 


تا به حال چند بار اين جمله را از طرف پدر يا به خصوص مادر شنيده ايد: صاف بشين! جمله اي که والدين معمولا مرتب و با ناراحتي گوشزد مي کنند تا پشت صندلي قوز نکنيم.
حال در اين مورد خبرهاي خوبي به گوش مي رسد. فيليپس به تازگي راه حلي براي اين مشکل پيدا کرده که کاربران بتوانند از دردهاي ناشي از بد نشستن رهايي پيدا کنند و مادرها نيز تا حدودي از استرس بد نشستن هاي فرزندانشان خلاص شوند.

شرکت فيليپس مانيتور جديدي به اسم ErgoSensor را طراحي نموده که همانطور که از نام آن پيداست به زور هم که شده قرار است حالت صحيح نشستن ما را حفظ کند.
اين مانيتور 24 اينچي، با رزولوشن 1080*1920 و اسپيکرهاي استريو، حاوي سنسوري است که زماني که در حال کار هستيم مراقب مان است و ما را تماشا مي کند. به محض اينکه پوزيشن نشستن ما کمي نامناسب باشد، فاصله استاندارد را از مانيتور رعايت نکرده باشيم و يا مدت زمان زيادي را پشت سيستم به سر ببريم به ما اخطار مي دهد.
فيليپس مي‌گويد که سنسور به کار رفته در مانيتورش، فاصله بين مردمک چشم‌هاي شما را اندازه مي‌گيرد تا تشخيص دهد که آيا با فاصله مناسبي مشغول کار با مانيتور هستيد يا خير. در عين حال، چنانچه گردن شما در يک وضعيت نا به هنجار قرار داشته باشد، اين سيستم پس از تشخيص آن، با نشان دادن زاويه ايده‌آل براي گردن، يک بازخورد تأديبي به شما خواهد داد. و اگر به مدتي طولاني جلوي مانيتور بنشينيد، به شما اخطار خواهد داد تا بلند شويد و کمي استراحت کنيد.

 


ديويد رمپل (David Rempel) مدير برنامه ارگونومي در دانشگاه يو سي برکلي، مي‌گويد: «اين يک طرح جالب است و مطمئناً زمانبندي بالقوه‌ بهتر و اخطارهاي مناسبي را براي استراحت به افراد خواهد داد. و مي‌تواند به لحاظ تصحيح وضعيت قرارگيري اعضاي بدن، از طريق اندازه‌گيري زاويه گردن و فاصله از نمايشگر، ارزشمند باشد.»
طراحي خود مانيتور هم ارگونوميک و دوستانه است. فيليپس اين امکان را فراهم کرده که مانيتور SmartErgo بتواند تا سطح خود ميز پايين آورده شود، و نيز براي کاربران امکان کج کردن، چرخش محوري نمايشگر، و چرخش از محل اتصال به پايه، را براي قرار دادن نمايشگر در وضعيت دلخواه فراهم آورده است که اين نيز يک ويژگي بسيار مهم براي اين مانيتور است. پروفسور رمپل مي‌گويد: «مي‌دانيم که اگر مانيتور خيلي بالا يا خيلي پايين تنظيم شود، و يک نفر مجبور به کار طولاني مدت با آن باشد، دچار درد از ناحيه گردن خواهد شد.» پيشنهاد او اين است که مردم مانيتورشان را با زاويه 10 تا 20 درجه زير خط ديد افقي‌شان تنظيم کنند.
با اين مانيتور، محيط زيست هم مي‌تواند نفس راحتي بکشد چرا که وقتي شما از جلوي آن برخيزيد، به طور خودکار تشخيص خواهد داد که ديگر نيستيد و خودش را خاموش مي‌کند. در ضمن، 65 درصد از اين دستگاه، از پلاستيک‌هاي قابل بازيافت ساخته شده. و نيز به يک سوئيچ سخت‌افزاري صفر واتي (Zero Watt) مجهز است که به شما امکان مي‌دهد در حالت خاموش، مصرف برق آن را به صفر برسانيد.
اين مانيتور هم اکنون در اروپا با قيمت 285 يورو به فروش مي‌رسد و مي‌توانيد مشخصات فني آن را در سايت فيليپس مشاهده کنيد.
 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*