با سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی OmniVision آشنا شوید

OmniVision ممکن است برای شما برند چندان شناخته شده‌ای نباشد اما باید بگوییم که احتمالا شما دستگاهی دارید که یکی از سنسور های تولیدی این کمپانی در آن وجود دارد و به احتمال بیشتر، آن یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است که به عنوان دوربین سلفی بسیار محبوبیت دارد. این شرکت همچنین در ساخت دوربین های پشت دستگاه هم تبحر خاصی دارد، به شکی که طی همکاری با گوگل، دوربین گوشی Project Tango را تولید کرده که به منظور نقشه برداری مورد استفاده قرار می‌گرفت. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

آحرین محصولی تولیدی این کمپانی، در نمیشگاه ۲۰۱۶ MWC معرفی شد و سنسور OV13870 نام دارد. همانگونه که قبلا ذکر شده بود، این محصول یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که برای گوشی های هوشمند طراحی شده است. این سنسور شاید از نظر وضوح تصویر چندان چشم گیر نباشد، اما واقعیت این است که تولید کنندگان با نمرکز بیشتر بر روی گسترش انداره‌ی پیکسل های سنسور ها، موجب شده اند که کیفیت کلی بالا برود. OmniVision هم از این قاعده مستثنا نبوده و با افزایش اندازه‌ی پیکسل های این سنسور جدید، تصاویر با کیفیت‌تری را ارائه می‌کند.

 در سنسور  OV13870 از معماری جدید PureCel®Plus-S برای پیکسل ها اسنفاده شده است. طبق گفته های شرکت سازنده، این سنسور از نظر کیفیت تصاویر ثبت شده در نور کم، با توجه به پیشرفت های عمده‌ای که داشته در نوع خود بهترین است.

همه و همه در یک مازول نسبتا کوچک بسته بندی شده اند. فرمت نوری ۱/۲.۶ اینچ حفظ شده و ارتفاع کلی به ۵.۲ میلی‌متر رسیده است که با این وجود یک گزینه‌ی ایده آل برای گوشی های هوشمند نازک به حساب می‌‌آید. سنسور OV13870 همچنین با دوربین دوگانه سازگاری دارد و درست مثل ال‌جی جی ۵ برای تنظیم دیافراگم های متعدد، بسیار مناسب است.

در بخش مشخصات، می‌توان گفت که این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی قادر است با سرعت ۴۵ فریم بر ثاینه به عکس برداری بپردازد. همچنین می‌تواند با کیفیت فوق العاده بالا ۴K2K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم ضبط کند. علاوه بر این، باید گفت که در فیلم برداری با  کیفیت ۱۰۸۰p  سرعت به ۲۴۰ پیکسل بر ثانیه می‌رسد به همین ترتیب فلیم برداری ۷۲۰P با سرعت ۳۰۰ فریم بر ثانیه صورت می‌گیرد.

طبق گفته شرکت سازنده، در حال حاضر OV13870 به صورت نمونه های اولیه تولید شده و به جهت تولید انبوه نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته شده است.

منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*