ویدیوی حیرت انگیز Timelapse از روند ساخت برج شانگهای

تماشا کنید: ویدیوی حیرت انگیز Timelapse از روند ساخت برج شانگهای

ویدیوهای ‌‌Timelapse همان کلیپ‌هایی هستند که حاصل چند صد ساعت فیلمبرداری از یک سوژه‌ی ثابت هستند و احتمالا نمونه‌هایی از جمله رشد گل و گیاهان و یا حرکت ابرها را به این صورت دیده‌اید. در سال ۲۰۰۹، فیلمساز نام آشنای این تکنیک به نام جو نفیس (Joe Nafis) تصمیم گرفت پروژه‌ای را برای فیلمبرداری به سبک ‌Timelapse از برج شانگهای آغاز کند و نتیجه‌ی کار او، یک ویدیوی خارق العاده شده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

جو نفیس، کار خود را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و برای اینکه یک نمای عالی و بدون مزاحمت پیدا کند، محل خاصی را در شهر لوجیاژو (Lujiazui) تهیه می‌کند و تجهیزات تصویر برداری خود را در آنجا مستقر می‌کند. سپس تصویربرداری از زمان بالا آمدن برج شانگهای از پشت مجتع تجاری آورورا پلازا (Aurora Plaza) آغاز می‌شود. ارتفاق برج آورورا پلازا حدود ۱۸۵ متر (۶۰۷ فوت) است و برج شانگهای ۶۳۲ متر (۲۰۷۳ فوت) !

برج شانگهای که در شهر شانگهای و در بخش لوجیاژو واقع شده است، دارای ۶۳۲ متر ارتفاع و ۱۲۸ طبقه است که این مشخصات، آنرا به دومین آسمان‌خراش بلند دنیا بعد از برج الخلیفه‌ی دبی تبدیل می‌کند که ۸۲۸ متر بلندی دارد. نفیس برای تکمیل این ویدیوی اعجاب آور، چندین هزار تصویر از نمای ثابت برج و چندین هزار تصویر از نقاط مختلف شهر و نماهای متفاوت تهیه کرده است.

ویدیوی حیرت انگیز Timelapse از روند ساخت برج شانگهای

او همچنین از کمک دیگر تصویربرداران نیز برای پر کردن نقاط کور و نماهای دست نیافتنی بهره برده است و حتی قسمتی از تصاویر را نیز با استفاده از پهپادهای پیشرفته ثبت کرده است که مجموع این تصاویر، به ۳۵۰ هزار عکس رسیده است که فضایی معادل ۸ ترابایت صرف ذخیره سازی آنها شده است!

مجموع کار نیز حدود ۱۰۰۰ ساعت زمان برده است و حاصل، ویدیوکلیپی بسیار جذاب و هیجان انگیز شده است که توصیه می‌کنیم به هیچ وجه آنرا از دست ندهید. این کلیپ را در زیر تماشا کنید:


منبع: GIZMODO

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    ضمن تشکر از اینکه لینک دانلود رو می زارید به اطلاع می رساند انتهای این لینک تگ وجود دارد و ممکنه کاربری مبتدی برای دانلود با مشکل مواجه بشن.
    موفق باشید