آپدیت اکسپریا زد ۵

آپدیت اکسپریا زد ۵ به اندروید ۶ گوگل پلی استور را مسدود می کند

کاربرانی که هنوز اسمارت‌فون خود را به اندروید ۶.۰ بروزرسانی نکرده اند، خیلی مشتاق هستند که هرچه سریعتر این آپدیت را دریافت کنند. اما اگر تلفن هوشمند شما یک اکسپریا زد ۵ ( Sony Xperia Z5 ) است، بهتر است برای انجام این بروزرسانی عجله نکنید و کمی بیشتر صبر کنید چرا که ظاهرا آپدیت اکسپریا زد ۵ به اندروید ۶ گوگل پلی استور را مسدود می کند !

اگر سری به قسمت پشتیبانی آنلاین سایت سونی بزنید، ده‌ها پیام از کاربران اکسپریا زد ۵ را مشاهده خواهید کرد که از مشکلات دیوایس‌شان بعد از آپدیت به اندروید ۶.۰ یا همان اندروید مارشملو شاکی هستند. یکی از رایج‌ترین مشکلات این بوده که بعد از آپدیت به این نسخه، آنها نمی‌توانند نرم افزار گوگل پلی استور را باز کنند و فروشگاه نرم افزاری گوگل بعد از بروزرسانی سیستم عامل، به طور عجیبی متوقف شده است.

در تصویر زیر می‌توانید این پیام ارور را مشاهده کنید که نشان می‌دهد بعد از نصب اندروید ۶.۰، فروشگاه نرم افزاری گوگل به طور ناگهانی متوقف شده است و دیگر باز نمی‌شود:

البته سونی پیشنهاد داده است که برای دریافت نکردن این مشکل، کاربران زد ۵ بهتر است که فعلا این بروزرسانی را انجام ندهند. برای آن‌هایی هم که به اندروید ۶.۰ بروزرسانی کرده اند، دو راه حل وجود دارد: اولین روش این است که دیوایس را به تنظیمات کارخانه برگردانند و یک factory reset را انجام دهند. البته اگر این روش مشکل را برطرف نکند، چاره ای نیست جز اینکه دوباره اندروید ۶.۰ را نصب کنید.

البته این بار نه از طریق خود دیوایس، بلکه از طریق اتصال اسمارت‌فون به کامپیوتر و آپدیت با استفاده از نرم افزار مدیریت دیوایس‌های سونی به نام “PC Companion”. اگر این نرم افزار را بر روی سیستم خود ندارید، می‌توانید آنرا از طریق این لینک در سایت رسمی سونی دریافت و نصب نمایید. بعد از نصب این نرم افزار، می‌توانید اکسپریا زد ۵ خود را به کامپیوتر متصل کنید و اندروید ۶.۰ را بر روی آن نصب کنید. با این تفاوت که این بار دیگر مشکل باز نشدن نرم افزار گوگل پلی استور برایتان پیش نمی‌آید.

یک توصیه برای آپدیت اکسپریا زد ۵  به اندروید ۶ :

باز هم توصیه می‌کنیم که اگر فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی خیلی برایتان مهم است و کار کردن آن برایتان حیاتی است، فعلا از آپدیت اکسپریا زد ۵ به اندروید ۶.۰ (اندروید مارشملو) خودداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من خودم z5 ندارم ولی واسه ۲ تا از دوستام آپدیت کردم مشکلی نداشت.

  2. واسه ما که موشکلی نداره
    وساه دوستم هم همین طور