کمپانی که آیفون ۵c را برای FBI هک کرده گویا برای اپل نیز کار می‌کند

به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه کمپانی اسرائیلی به نام Cellebrite از FBI مبلغی بالغ بر ۱۵,۲۷۸ دلار گرفته تا آیفون متعلق به Syed Farook را هک کند. حال گویا مشخص شده که در واقع این کمپانی با اپل نیز همکاری می‌کند.

پس از تلاش ناموفق دولت آمریکا برای هک کردن گوشی آیفون متعلق به تیرانداز حادثه‌ی سن برناردینو، گویا دولت آمریکا از کمپانی شخص ثالثی درخواست کرده تا آیفون ۵c را برای آن‌ هک کند.

مقامات آمریکا از اپل خواسته بودند تا سیستم عاملی بسازد که هر وقت دولت آمریکا خواست بتواند به اطلاعات یک دیوایس دسترسی داشته باشد اما اپل این درخواست را رد کرد و گفت ساختن یک در پشتی برای سیستم عامل آی او اس مانند تیر خلاصی زدن به امنیت دیوایس‌ها بوده و در صورتی که در دستان افراد نادرستی بیفتد با یک فاجعه تفاوتی نخواهد داشت.

حال به نظر می‌رسد که محصولات Cellebrite در واقع در فروشگاه‌های اپل به فروش می‌رسند. این محصولات می‌توانند لیست تماس‌ها و دیگر محتویات را از گوشی‌های قدیمی به آیفون انتقال دهند. نکته‌ی جالبی که در وب سایت این کمپانی قرار دارد این است که محصولات این کمپانی با سیستم عامل آی او اس ۸ کار می‌کند اما به آی او اس ۹ اشاره نشده است. با این حال، گوشی آیفون ۵c که توسط Farook استفاده می‌شد مبتنی بر سیستم عامل iOS 9 بوده است.

نام این کمپانی زمانی مطرح شد که FBI اعلام کرد دادگاهی که قرار بود هفته‌ی گذشته برگزار شود را کنسل کرده است. مقامات پلیس فدرال اعلام کردند که دیگر نیازی به دادگاه نیست و آنچه را که می‌خواستند به دست آورده اند. در همان روز نیز مشخص شد که FBI پولی بالغ بر ۱۵,۲۷۸ دلار به کمپانی اسرائیلی داده تا گوشی متعلق به Farook را هک کند.

ترس اصلی که مامورین فدرال داشتند این بود که بعد از ۱۰ بار وارد کردن کد اشتباه، اطلاعات موجود در آن پاک خواهد شد و همین امر باعث شده تا FBI تمام جوانب احتیاط را بسنجد و در آخر به این موضوع برسد که به تنهایی توانایی هک کردن آیفون متعلق به تیرانداز حادثه سن برناردینو را نداشته و امکان دارد اطلاعات موجود در آن را از دست بدهد.

یکی دیگر از پیشنهاداتی که مطرح شد این بود که کمپانی به نام Rook Security از حافظه‌ی فلش موجود در آیفون نمونه‌ای تهیه کرده تا در صورت از دست رفتن اطلاعات بتوان از فایل‌های بک آپ استفاده کرد.

با وجود این همه کمپانی که حاضرند به پلیس فدرال کمک کنند دور از تصور نمی‌رسید که در نهایت FBI بتواند بدون دخالت اپل به اطلاعات موجود در گوشی Syed Farook دست یابد.

Jeremy Kirby، یکی از مدیران Cellebrite نیز در این زمینه گفته است که:

هر چیزی قابل هک است، فقط به زمانی که در اختیار دارید و پولی که می‌توانید هزینه کنید بستگی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. آمریکا به مریخ و فضا موشک میفرستد و یا در جستجوی زنده گی در فضا است آیا نمی تواند یک آیفون را باز کند همش یک بازیست میخواهند نشان بدهند که تا به حال هیچ دیوایس را به صورت پنهانی باز نکردن!

    • یه کم اطلاعاتت رو بیشتر کن

      اپل برای رمز گذاری روی دیوایس از پیشرفته ترین الگوریتم رمز نگاری یا همون عددی استفاده کرده که فوق العاده پیچیدس و باز کردنش کار هرکسی نیس

    • شما متعصبی در این جدال بین اپل و اف بی آی آخرش اف بی آی تونست آیفون رو هک کنه و ماجرا به نفع اف بی آی تموم شد