گلکسی اس ۷ با تراشه‌ی هلیو ایکس ۲۰ و ایکس ۲۵ عرضه خواهد شد

درست خواندید. نمونه‌‌هایی از گوشی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) در بنچمارک رویت شده اند که در آن‌ها از تراشه‌ی هلیو ایکس ۲۰ و هلیو ایکس ۲۵ ساخت مدیاتک استفاده شده است. حال می‌توانیم عمل‌کرد این تراشه‌ها را با چیپست قدرتمند اگزینوس مقایسه کنیم.

همانطور که گفتیم نمونه‌‌ای از گوشی گلکسی S7 در بنچمارک GeekBench با کد SM-G930W8 ثبت شده که دارای سه تراشه‌ی مختلف است. خب، همانطور که می‌دانید G930 در واقع همان گوشی گلکسی اس ۷ است و W نیز اصولا برای گوشی‌هایی که برای کانادا عرضه خواهند شد استفاده می‌گردد.

با مشاهده‌ی نتایج می‌توان یک تراشه‌ی اگزینوس و همچنین تراشه‌هایی با پردازنده‌های ده هسته‌ای MT6797 و MT6797T مشاهده کرد که در واقع کدهای دو تراشه‌ی هلیو ایکس ۲۰ و هلیو ایکس ۲۵ مدیاتک هستند.

در واقع هر دو تراشه‌ی ساخت مدیاتک معماری و ساختار یکسانی دارند اما مدل X25 در واقع نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی X20 است و می‌تواند از نظر عمل‌کرد، خود را به تراشه‌ی اگزینوس برساند در حالی که مدل X20 در میانه‌ی راه جا می‌ماند.

البته شایان ذکر است که بدانید نسخه‌ای که از تراشه‌ی X20 در آن استفاده شده تنها ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد داشت و گلکسی اس ۷ دارای اگزینوس ۸۸۹۰ و هلیو ایکس ۲۵ از ۴ گیگابایت رم بهره خواهند برد.

جدول بنچمارک گلکسی اس ۷

چند هسته‌ایتک هسته‌ایرم تراشه
۶۴۱۶۲۱۴۰۴ گیگابایتاگزینوس ۸۸۹۰
۶۰۱۹۱۹۰۴۴ گیگابایتهلیو ایکس ۲۵
۵۹۴۳۱۶۶۲۳ گیگابایتهلیو ایکس ۲۰

حال تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا واقعا سامسونگ قصد دارد تا گوشی گلکسی اس ۷ را با تراشه‌ی ساخت مدیاتک در کانادا عرضه کند؟ هرچند، هنوز مشخص نیست اما در صورت عرضه‌ی چنین مدلی از گوشی گلکسی S7 واکنش شما چه خواهد بود؟

البته یک سوال دیگر نیز وجود دارد. همانطور که می‌دانید در حال حاضر پرچم‌دار کمپانی کره‌ای در دو مدل عرضه می‌شود که یکی از آن‌‌ها با تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ بهینه شده و دیگری نیز از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد. اما در صورت عرضه‌ی دو مدل ذکر شده باید انتظار استفاده از هر ۴ تراشه‌ی قدرتمند حال حاضر در گلکسی اس ۷ باشیم. سوال اینجاست که شما کدام یک از این ۴ مدل را می‌پسندید؟ اگزینوس، اسنپدراگون، یا یکی از دو تراشه‌ی مدیاتک؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با سلام
    میخواستم یه مطلب خیلی مهم بگم به عنوان یه کاربر حساس
    man hamishe site shoma ro baz mikonam vali hich vaght matalebesho nmikhonam chon az template site shoma khosham nmiyad