بررسی-هیولای-جدید-کانن(Canon)،-دوربین-۱D-X-Mark-II--گجت-نیوز

نگاهی به دوربین Canon 1D X Mark II ؛ هیولای جدید کانن

پس از اینکه نیکون در جریان نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید دوربین پرچمدار خود یعنی D5 رونمایی کرد، شرکت کانن(Canon) تصمیم گرفت تا یکی دیگر از هیولاهای خود با نام 1D X Mark II را رونمایی کند. در این مطلب ، نگاهی داریم به دوربین Canon 1D X Mark II و این گجت را از بعضی جهات با D5 نیکون مقایسه کرده ایم.

حدود 15 سال است که دوربین‌های 1D کانن (Canon)، انتخاب اول عکاسان حرفه‌ای خبری، ورزشی و مستندات حیاط وحش هستند. ظاهرا دوربین Canon 1D X Mark II که به تازگی پا به عرصه رقابت گذاشته است، با توجه به فیلمبرداری با کیفیت 4 کی (4K)، ثبت 14 فریم را در ثانیه و قدرت فوکوس خودکار تحسین برانگیز خود مورد توجه خیلی از عکاسان قرار گرفته است. اخیرا در UK Photography Show 2016 این دوربین را مورد آزمایش قرار گرفته تا کاربران مشتاق با آگاهی بیشتر دست به خرید این دوربین بزنند.

بدون اغراق باید بگوییم که دوربین Canon 1D X Mark II چیزی شبیه به هیولاست. این DSLR حرفه‌ای از هر دوربین فول فریم دیگری بزرگتر و سنگین تر است. همانطور که یک عکاس حرفه‌ای انتظار دارد، این دوربین دارای باتری با عمر طولانی است، همچنین انعطاف پذیری این گجت برای تعویض چشم‌انداز (landscape) و جهت‌گیری پرتره (portrait orientation) بسیار بالاست.

خب حالا نوبت بحث درباره کیفیت ساخت است، همانگونه که انتظار از این دوربین شرکت کانن می‌رود، بدنه بسیار خوبی دارد و همانند دیگر دوربین‌ها مثل دوربین D5 شرکت نیکون، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. محصول جدید کانن تقریبا همانند دوربین‌های حال حاضر این کمپانی است، مانیتور عقب به صورت لمسی ساخته شده و بخاطر محکمی بدنه اگر چیزی دم دستتان نبود، این دوربین می‌تواند یک گزینه خوب برای پرتاب کردن به اطراف یا شخص خاصی باشد.

دوربین Canon 1D X Mark II

مانند هر خریدار دیگری، ما هم می‌خواهیم وقتی که این دوربین را خریدیم، اولین کاری را که انجام می‌دهیم فشار دادن دکمه گنده گرفتن عکس باشد، و ببینیم که دوربینی که 14 فریم در ثانیه را ثبت می‌کند، با چه کیفیتی عکس می‌گیرد. پس از گرفتن عکس ما توانستیم تفاوت بین این دوربین 1۲ فریمی و دوربین D5 شرکت نیکون را به وضوح احساس کنیم. یک عکاس حرفه‌ای که می‌خواهد عکس از یک جسم سریع در حال حرکت را بگیرد، این تفاوت را به خوبی می داند. این دوربین کانن همچنین امکان عکس برداری با 1۶ فریم برثانیه را در حالت Live View دارد.

فوکوس خودکار دیگر امکانی هست که 1D X Mark II کانن (Canon) ارائه می‌دهد. در آزمایش ما در یک سیستم ۶1 نقطه ای (با 41 نوع کراس) تقریبا به همان سرعتی که ما دکمه گرفتن عکس را فشار دادیم، این دوربین قادر بود به راحتی برروی یک شی به خوبی قفل شود. در طی این ماجرا ما متوجه شدیم که گجت جدید کانون به صورت قابل توجهی سریعتر از 1D X کانن است. با این وجود که نتایج آزمایش‌های دیگر نشان می‌دهند که دوربین D5 شرکت نیکون سریعتر روی هدف متمرکز می شود ولی این آزمایش‌ها در شرایط خاص و با لنزهای متفاوت انجام شده است.

ظاهرا دوربین 1D X Mark II کانن (Canon) در حالت فوکوس‌های خودکار مختلف نسبت به D5 شرکت نیکون یک سرو گردن بهتر ظاهر شده است. قابلیت فوکوس خودکار واقعا برای عکسبرداری حرفه ای از هدف‌تان طراحی شده است و به راحتی می‌توان تنظیمات آن را تغییر داد. درهر حال انتخاب حالت مناسب فوکوس خودکار در خروجی کار تاثیر بسزایی دارد، پس با توجه به این نکته می‌توان به اهمیت فوکوس خودکار پی برد.

دوربین Canon 1D X Mark II

اتحاد یک سنسور ۲۰٫۲ مگاپیسکلی فول‌فریم و پردازنده +Dual DIGIC 6 در بدنه این هیولا اجازه داده است تا محدوده‌ی ISO بین 1۰۰ تا ۵1۲۰۰ باشد (می‌توان این حساسیت را تا 4۰۹۶۰۰ هم بیشتر کرد). این محدوده به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت در هر نوع شرایط نوری بتوانید تصاویر مطلوبی را شکار کنید. با ISO 409,600 شما می‌توانید که در یک عروسی که در یک غار در حال برگزار شدن است، عکسبرداری کنید.

یک ویژگی دیگر این دوربین که خیلی مورد علاقه عکاسان جشن‌های عروسی است، حالت‌های white balance است. این دوربین می تواند با توجه به شرایط محیط تنظیم شود، مثلا برخی از طیف رنگ‌های گرم را از منبع‌های نور مصنوعی، حفظ می‌نماید. وقتی ما در یک جمع، حرف از این ویژگی‌های دوربین جدید کانن را به میان آوردیم، تعدادی از عکاسان جشن‌های عروسی به صرفه جویی بیشتر زمان در ویرایش عکس‌هایشان اشاره کردند. با اینکه رزولوشن این دوربین نسبت به دوربین‌های قبلی کانن از 1۸ مگا پیکسل به ۲۰ مگا پیکسل افزایش یافته است، ولی هنوز هم می‌توان اندازه و حجم تصاویر را مدیریت کرد تا موقعی که می‌خواهید سریع از تصاویر استفاده کنید و فرصت ویرایش و کاهش حجم تصاویر را ندارید، کارتان آسان‌تر باشد.

دوربین Canon 1D X Mark II

گزینه‌های ضبط فیلم در دوربین 1D X Mark II کانن (Canon)، باعث شده تا بتواند یک گزینه خوب برای بعضی از فیلم‌برداران هم تبدیل شود. این دوربین هم‌چنین می‌تواند با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه، ویدیویی با وضوح تصویر 4K بگیرد.

استفاده از فناوری فوکوس خودکار CMOS دو پیکسله (Dual Pixel CMOS Autofocus) که هر پیکسل به دو فوتودیود تقسیم می شود(این موضوع قابلیت انجام فوکوس خودکار Phase Detection را در مود Live View و فیلم برداری به دوربین می دهد)، و نمایشگر جدید در دوربین 1D X Mark II کانن (Canon)، امکانات بیشتری را نسبت به دیگر DSLRهای مخصوص فیلمبرداری به ارمغان می آورد. ما چند نمونه تست هم برروی مانیتور عقبی برای تست فوکوس خودکار انجام دادیم که نتیجه این تست نشان داد که یک کاربر غیر حرفه ای هم به راحتی می‌تواند سرعت فوکوس را بدون هیچ دردسری تنطیم نماید.

دوربین Canon 1D X Mark II

دوربین Canon 1D X Mark II ، در ماه آوریل عرضه می‌شود و ۶۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. کانن هم‌چنین تصمیم دارد تا یک باندل ۶۳۰۰ دلاری هم از این دوربین بفروشد که در کنار دوربین، یک کارت حافظه‌ی ۶4 گیگابایتی CF و کارت‌خوان به همراه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*