میزان کرش کردن آی او اس 9.3 از اندروید ۶.۰ و تمام ورژن‌های iOS کمتر است

آی او اس 9.3 کمتر از اندروید ۶.۰ و تمام ورژن‌های iOS کرش می‌کند

میزان کرش کردن برنامه‌های مختلف در نسخه‌ای از یک سیستم‌عامل، معیار مهمی برای کاربرانی است که می‌خواهند به آن نسخه به‌روزرسانی کنند. حال طبق اطلاعات جدیدی که به‌ دست ‌آمده است، آی او اس 9.3 یکی از پایدارترین سیستم‌عامل‌های تلفن‌های همراه و پایدار‌ترین نسخه‌ی آی او اس شناخته شده است.

به‌تازگی آنالیز جدیدی از سوی موسسه‌ی تحقیقاتی اپتلیجنت (Apteligent) بر روی سیستم‌عامل‌های محبوب موبایل انجام شده است و طبق نتایج این بررسی، آی او اس 9.3 کم‌ترین میزان کرش کردن برنامه‌ها را در بین تمام ورژن‌های سیستم‌عامل iOS به خود اختصاص داده است. البته این ورژن مشکلات عجیبی هم داشته است ازجمله مشکلی که باعث گیر کردن کاربران دیوایس‌های قدیمی‌تر بر روی صفحه‌ی فعالسازی (Activation) می‌شد و یا باگی که باعث فریز شدن عجیب نرم‌افزارها بر روی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس می‌شود.

با تمام این تفاسیر، نرخ کرش کردن اپلیکیشن‌ها بر روی این سیستم‌عامل در هشت روز گذشته، ۲.۲ درصد بوده است. این مقدار بر روی آی او اس ۸، ۹ و ۹.۲ به میزان ۳.۲ درصد بوده است و ورژن ۹.۳ در این بخش توانسته است به میزان یک درصد، رکوردهای قبلی را بهبود ببخشد. البته این نکته را هم باید در نظر بگیریم که نسخه‌های قبلی حدود چند ماه است که در بازار وجود داشته‌اند اما آی او اس 9.3 تنها چند روز است که به‌صورت عمومی عرضه شده و این مقدار مسلماً طی روزهای آینده تغییر خواهد کرد؛ این تغییر ممکن است کاهش درصد کرش (و به‌احتمال بیشتر) افزایش مقدار آن باشد.

میزان کرش کردن آی او اس 9.3 از اندروید ۶.۰ و تمام ورژن‌های iOS کمتر است

اپتلیجنت در این طرح، میزان کرش کردن اپلیکیشن‌ها در جدیدترین ورژن سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۶.۰ را هم بررسی کرده است و این میزان معادل ۲.۶ درصد بوده است؛ بنابراین جدیدترین ورژن آی او اس توانسته پایداری بیشتری نسبت به جدیدترین ورژن اندروید داشته باشد و این می‌تواند یک امتیاز مثبت برای مهندسان نرم‌افزاری اپل به‌حساب بیاید.

البته این نکته را هم فراموش نکنیم که سیستم‌عامل اندروید بر روی دیوایس‌های با مشخصات سخت‌افزاری متفاوت‌تری نسبت به آی‌دیوایس‌های اپل اجرا می‌شود و ازاین‌رو هماهنگ کردن نرم‌افزار و سخت‌افزار برای توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل دشوارتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*