شکایت ۳۰ میلیون دلاری پله از سامسونگ!

شکایت ۳۰ میلیون دلاری پله از سامسونگ !

قانون کپی رایت یکی از هوش‌مندانه‌ترین و منصفانه‌ترین قوانینی است که در تاریخ بشر تصویب شده است. اما گاهی اوقات این قانون باعث بوجود آمدن دردسرهایی برای افراد و شرکت‌ها می‌شود که چندان هم منصفانه نیستند؛ شکایت جدید پله از سامسونگ نمونه‌ای از این دردسرها است!

سامسونگ به تازگی تبلیغی را در نشریه‌ی نیویورک تایمز (New York Times) آمریکا منتشر کرده است که در آن به معرفی تلویزیون خمیده‌ی جدید خود با رزولوشن اولترا اچ دی می‌پردازد. در کنار این تلویزیون، تصویر فرد سیاه پوستی قرار دارد که شباهت زیادی به اسطوره‌ی افسانه‌ای فوتبال برزیل یعنی پله دارد.

البته فرم چشم‌ها، دهان و بینی این فرد کاملا با پله متفاوت است و علاوه بر این، اکثر تصاویر پله بدون ریش هستند و این فرد دارای ریش نسبتا بلندی است! اما اگر فکر می‌کنید این تفاوت‌ها باعث قانع شدن پله شده است، سخت در اشتباهید! این فوتبالیست بزرگ به تازگی شکایتی را از سامسونگ انجام داده است و بابت استفاده‌ی غیر قانونی از تصویر او در این آگهی تبلیغاتی، خواستار دریافت غرامت شده است؛ غرامتی ۳۰ میلیون دلاری برای شباهت نسبی فرد داخل تبلیغ با او!

شکایت ۳۰ میلیون دلاری پله از سامسونگ!

فردریک اسپرلینگ (Frederick Sperling) وکیل حقوقی پله درباره‌ی این شکایت که در دادگاه فدرال شیکاگوی آمریکا انجام شده است، توضیح می‌دهد:

” هدف ما این است که استفاده‌ی غیر مجاز از هویت پله توسط سامسونگ با پرداخت غرامت جبران شود. علاوه بر این با برخورد قانونی می‌خواهیم جلوی تکرار شدن چنین اتفاقاتی در آینده را بگیریم.”

با اینکه این تصویر دقیقا چهره‌ی پله نیست و تنها شباهتی حدود ۷۰ درصدی با او دارد، این شکایت کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. البته جالب است که در تصویر مسابقه‌ی فوتبالی که در تلویزیون کنار فرد در حال پخش است، مهاجم بر روی هوا درحال زدن یک شوت قیچی برگردان است و این ضربه به نوعی توسط پله توسعه داده شده است و یکی از ویژگی‌های نوستالژیک او برای فوتبال‌دوستان همین ضربات قیچی منحصربفرد بوده است!

با اینکه سامسونگ هنوز اظهار نظری درباره‌ی این شکایت نکرده است، اما پله مدعی شده است که مسئولان کمپانی کره‌ای پیش از این با او برای استفاده از چهره‌اش در تبلیغات تلویزیون‌ها و محصولات دیگر سامسونگ مذاکراتی داشته اند. حالا باید دید که آیا پله می‌تواند این غرامت سنگین را از سامسونگ دریافت کند یا دادگاه رای به برائت سامسونگ در این شکایت عجیب خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دزدی و کلک های سامسونگ کی میخاد تموم بشه ؟ کسی خبر داره ؟!!! با دزدی و کپی برداری از اینو اون به اینجا رسیده اخر همین کار دستش میده و میکوبونش زمین