شعار تبلیغاتی گوشی ال جی جی 5 ؛ کپی از اپل ؟!

روز گذشته LG در وب‌سایت رسمی خود برای کشور کانادا، در عکس تبلیغاتی گوشی ال جی جی 5 ( LG G5 ) از عبارتی استفاده کرده که ما را به یاد شعار اپل در زمان معرفی iPhone 4 انداخته و به نظر می رسد تا حدود زیادی از آن کپی شده باشد !

ال جی G4 به زودی جای خود را به G5 خواهد داد و در این هفته شاهد عرضه‌ی پرچمدار جدید LG یعنی گوشی ال جی جی 5 ( LG G5 ) خواهیم بود. گر این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم، خواهیم دید که تفاوت‌های زیادی با هم دارند. ال جی G5 کاملاً از جنس فلز بوده و طراحی ماژولاری دارد. ماژول‌های مختلف که LG آن‌‌ها را Friends می‌نامد، به قسمت پایینی گوشی متصل شده و گوشی را بیش از پیش کاربردی‌تر می‌کند. برای مثال می‌توانیم در صورت نیاز باتری گوشی را از قسمت زیرین گوشی تعویض کرده یا ماژول دوربین را به گوشی متصل کنیم. این کار ال جی جی 5 را به یک دوربین حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد.

پیداست که ال جی زمان و هزینه‌ی بسیاری را صرف طراحی گوشی جی 5 خود کرده، اما آیا این گوشی به موفقیت مورد انتظار LG خواهد رسید؟

کمپانی ال جی از صمیم قلب اعتقاد دارد که این اتفاق شدنی‌ست. در وب‌سایت رسمی LG برای کشور کانادا عبارتی نوشته شده که شباهت بسیار زیادی به شعار اپل در زمان عرضه‌ی آیفون 4 ( iPhone 4 ) دارد. LG در وب‌سایت خود در پاسخ به سوال چرا من به این گوشی نیاز دارم نوشته :

“چون این همه چیز را تغییر می‌دهد”

ما پس از خواندن این جمله فورا به یاد شعار اپل در زمان معرفی iPhone 4 در سال 2010 افتادیم. اپل در سال 2010 از عبارت :

“یک بار دیگر این همه چیز را تغییر می‌دهد”

برای شعار iPhone 4 استفاده کرده بود. البته که اپل مالک این شعار نیست و سایرین نیز می‌توانند از این چنین عباراتی استفاده کنند، اما انتخاب این عبارت توسط LG به واقع ما را شگفت زده کرد.

باید بگوییم که این عبارت را در جای دیگری ندیده‌ایم. به نظر می‌رسد که این شرایط تنها در وب‌سایت LG در کشور کانادا وجود داشته باشد. به هر حال چه LG از شعار اپل الهام گرفته باشد یا نه، LG اعتقاد دارد که گوشی ال جی جی 5 می‌تواند با قابلیت ماژولار خود، شرایط بازار را به نفع خود تغییر دهد. اما آیا این کار واقعاً شدنی‌ست؟ یا اینکه اصلاً LG می‌تواند تأثیر شگرفی بر بازار بگذارد یا خیر؟ پاسخ این پرسش‌ها را تنها زمان می‌داند. در ادامه عکس‌های تبلیغاتی LG و اپل در رابطه با عرضه‌ی گوشی ال جی جی 5 و آیفون 4 را ببینید.

G5

LG G5

استفاده‌ی LG از شعار اپل - iPhone 4

iPhone 4

نظر شما در این رابطه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این گوشی پتانسیل این تغییرو داره، چون یک محصول نوآورانه است.
    مقاله خوبی بود. ممنون

  2. فکرشوبکن الجی بیاد ازدیگران کپی کنه…مگه سامسونگه :Wink:

    • دقیقا ، عمرا اینکارو نمیکنه ، شرکتای درپیتی که تازه به دوران رسیده شدن مث سامسونگ و شرکتای چینی مث هواوی و غیره میان اینکارارو میکنن نه یه شرکت با سابقه و قدرتمندی مثل ، کل قدرت سامسونگ اینه ک نمایشگرشو خم کنه و از ایفون و بقیه کپی کنه !!!