از عدم تمایل مایکروسافت به ساخت ایکس باکس 1.5

ایکس باکس 1.5 ساخته نخواهد شد؛ از PS4.5 بیشتر بدانید

مدیرعامل بخش ایکس باکس مایکروسافت، آقای فیل اسپنسر اظهار نمود زمانی که صحبت از ایجاد تغییر در ایکس باکس وان می‌شود او بیشتر علاقه به تغییری قابل‌توجه  در این کنسول نسبت به هرچیز دیگری دارد. با این حساب خبری از ایکس باکس 1.5 نخواهد بود.

فیل اسپنسر گفت خبری از ایکس باکس 1.5 نخواهد بود

بعد از کنفرانس سالیانه Microsoft Build ، آقای فیل اسپنسر گفت‌وگویی با خبرگزاری معتبر Gamespot داشته و به سوالاتی در خصوص امکان ساخت ایکس باکس 1.5 و نظر او در مورد شایعات اخیر پیرامون پلی‌استیشن 4.5 پاسخ داده است.

آقای اسپنسر در جواب سؤال آیا مایکروسافت قصد دارد به دنبال شایعات پیرامون ساخت کنسول پلی‌استیشن 4.5 اقدام به ساخت ایکس باکس 1.5 کند گفت:

من هیچ اطلاعاتی دال بر اینکه سونی در حال ساخت کنسولی جدید است یا خیر، ندارم؛ اما اگر چنین پروژه‌ای وجود داشته باشد، مایکروسافت علاقه‌ای به دنبال کردن راه طی شده نخواهد داشت.

آقای اسپنسر در ادامه گفت:

به‌شخصه از طرفداران بزرگ ایکس باکس 1.5 نیستم. اگر قصد ما پیشرفت و حرکت به‌سوی جلو باشد، من می‌خواهم با اعداد بزرگ‌تری گام بردارم. در حال حاضر جعبه‌ی ما به خوبی انتظارهایمان را برآورده کرده، قابل‌اعتماد بوده و شاهد سرورهایی با عملکرد خوب هستیم. اگر ما بخواهیم به سمت جلو حرکت کنیم، من می‌خواهم یک تغییر قابل‌توجه از طریق آپگرید به وجود بیاورم.

شایان به ذکر است اولین شایعات پیرامون به‌روزرسانی سخت افراز کنسول پلی‌استیشن 4 در اواسط ماه مارس طی نمایشگاه GDC 2016 بر روی زبان‌ها آمد. موضوع ازاین‌قرار بوده که کمپانی سونی قصد ارتقا CPU کنسول پلی‌استیشن 4 جهت پشتیبانی از تصاویر 4K را دارد ازاین‌رو طی کنفرانس برگزارشده از برخی توسعه دهنگان دعوت کرده پیرامون کنسول خودشان اظهارنظر کنند. بنا بر اعلام برخی از توسعه دهنگان، آن‌ها گوشه‌ای از صحبت‌های سونی را شنیده‌اند و در مکالمات انجام شده نام پلی‌استیشن 4.5 بر زبان آمده است.

زمان زیادی از انتشار این شایعه نگذشته بود که منابع زیادی در خصوص وجود پلی‌استیشن 4.5 ازجمله Digital Foundry اظهارنظر و این دستگاه را بانام Playstation 4K خطاب کردند. منبع دیگری در طی مصاحبه‌ای به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت:

انتظار دارم Playstation 4K قبل از عرضه رسمی هدست واقعیت مجازی Playstation VR در ماه اکتبر، معرفی شود. مورد دیگری که به‌شدت احتمال می‌دهم این است که کنسول جدید سونی از بازی‌های نسل قبلی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

کمپانی سونی در حال حاضر هیچ واکنشی در مورد شایعات منتشر شده و اینکه آیا پلی‌استیشن 4.5 وجود خارجی دارد یا ساخته ذهن خلاق رسانه‌هاست، نشان نداده است. بااین‌وجود تنها باید صبر پیشه کرد و به اتفاقات آینده چشم دوخت.

نظر شما درباره شایعات اخیر چیست؟ درصد صحت چنین اخباری را چه مقدار می‌دانید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*