یخچال مهربانی در هند

یخچال مهربانی یک رستوران در هند

اگر نیاز نداری بذار و اگر نیاز داری بردار، جمله‌ی ساده‌ای که ما را به یاد انسانیت و توجه به نیازمندان به دور از هرگونه ریا می‌اندازد. گویا صدای این کار بشردوستانه به هند هم رسیده و در چند روز گذشته یک یخچال مهربانی در این کشور توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

همگی می‌دانیم که رستوران‌ها روزانه غذای بسیار زیادی را در طول روز هدر می‌دهند. این امر موجب شده که شرکت‌های بزرگ زنجیره‌ای مانند Starbucks به فکر افتاده و سیاست خود را در این زمینه تغییر داده‌اند. از نظر آن‌ها عاقلانه‌ترین کار این است که غذاها به جای رفتن به سطل زباله، به شکم نیازمندان برود.

مالک یکی از رستوران‌های شهر کوچی در هند، زمانی که یک زن فقیر را در حال خوردن غذای دور ریخته شده‌ در سطل زباله دید، با خود گفت که چگونه می‌تواند هم از اسراف شدن غذاها جلوگیری کند و هم شکم نیازمندان را سیر کند. Minu Pauline صاحب این رستوران یک فکر بکر داشت. رستوران او Pappadavada هر روزه غذای بسیاری را هدر می‌داد؛ او تصمیم گرفت که یک یخچال را در بیرون از رستوران قرار دهد تا مشتریان رستوران اگر غذای باقیمانده‌ای دارند و قصد ندارند آن را میل کنند، غذا را در این یخچال قرار داده و به افراد بی بضاعت کمک کنند. این یخچال مهربانی 24 ساعته و در 7 روز هفته همانجاست و افراد بی خانمان می‌توانند به صورت رایگان از غذاهای موجود در یخچال برای سیر کردن خود استفاده کنند. مشتریان این رستوران روزانه غذاهای باقیمانده‌ی خود را در این یخچال مهربانی می‌گذارند تا سهمی در این کار خیرخواهانه داشته باشند. Pauline خود روزانه حدود 75 تا 80 تکه غذای باقیمانده را در این یخچال مهربانی قرار می‌دهد.

Pauline در این رابطه می‌گوید که:

پول متعلق به شماست، اما منابع موجود به جامعه تعلق دارد. این پیامی‌ست که من قصد دارم به گوش همه برسانم. اگر شما پول خود را هدر دهید، در واقع منابع متعلق به جامعه را هدر داده‌اید.

ما در چند ماه گذشته شاهد این عمل بشردوستانه در کشور خود بودیم؛ اما جای این یک قلم خالی است. رستوران‌های کشور عزیزمان ایران می‌توانند با الهام گرفتن از این ایده شکم افراد بی بضاعت بسیاری را سیر کنند و از طرفی از هدر رفت غذاهای خود جلوگیری کنند. ما از شما کاربران فهیم گجت نیوز دعوت می‌کنیم که با انتشار این پیام قدمی را در جهت آبادانی این مرز و بوم بردارید.

در ادامه عکس‌های مربوط به این کار بشردوستانه را ببینید.

نظر شما درباره‌ی این کار خیرخواهانه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بسیار کار پسندیده ای هست.من که تحت تاثیر این کار قرار گرفتم.بدون شک با انجام اینکار فرهنگ جامعه ما نیز پیشرفت به خصوصی میکنه