کیس کامپیوتر چوبی

چگونه یک کیس کامپیوتر چوبی زیبا با سیستم خنک کننده پیشرفته بسازیم

دانش آموزی خلاق و خوش ذوق  ، یک کیس کامپیوتر چوبی با سیستم خنک کننده پیشرفته برای خود ساخته که بسیار زیبا و دوست داشتنی به نظر می رسد.وی همچنین آموزش ساخت این کیس چوبی را به اشتراک گذاشته که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

این روزها دنیای تکنولوژی بسیار پیچیده شده است و هر لحظه دستگاه جدیدی، برای عرضه به بازار نمایان می شود. رایانه های شخصی یکی از دستگاه هایی است که در زندگی روزمره افراد، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نقش دارد. رایانه های شخصی علاوه بر افزایش قدرت، هر روز با ظاهر جدیدی به بازار عرضه می شوند که گاهی اوقات طرح های خیره کننده ای را برای کاربران ارائه می دهد. به تازگی، دانش آموزی کیس رایانه شخصی خود را از جنس چوب ساخته است که ظاهری زیبا و کاربردی را دارد.

آنطور که پیدا است این دانش آموز،  هیچ تجربه ای در کار کردن با چوب و سخت افزار کامپیوتر در سطح بالا نداشته است و از آنجا که کامپیوترهای شخصی را به لپ تاپ ها ترجیح  می داد تابستان گذشته، پروژه خود را آغاز کرد. باتوجه به گفته او، علاوه بر صرف هزینه زیاد برای قطعات کامپیوتری، زمان بسیار زیادی را صرف ساختن این کیس کامپیوتر چوبی کرده است.

کیس کامپیوتر چوبی

داشتن تجربه کافی و همچنین ابزارهای حرفه ای، برای ساخت چنین قاب کامپیتوری موجب افزایش سرعت می شود، اما ظاهرا این دانش آموز فقط یک قلم و چند ابزار معمولی را برای ساخت در اختیار داشته است. او از نتیجه نهایی و تجربه کسب کرده واقعا خوشحال است و به همه کسانی که در پروژه های خود شک دارند توصیه کرده، در اجرای پروژه های خود متعهد باشند.

آموزش ساخت کیس کامپیوتر چوبی

این دانش آموز در آغاز پروژه خود، برای چند هفته در یک نجاری محلی مشغول به کار شده است و توانسته کیس کامپیوتر چوبی خود را با ابعاد 420mm در 420mm بسازد. لبه های جانبی با یک قلم و چکش حذف شده و عمق لازمه به سادگی ایجاد شده است. سیستم خنک کننده ( فن ها ) در بخش بالایی و پایینی کیس کامپیوتر چوبی جایگذاری شده است.

کیس کامپیوتر چوبی

سیستم خنک کننده در این کیس به بهترین شکل ممکن عمل کرده و ورود و خروج هوا را بی عیب و نقص انجام می دهد. همچنین در قسمت جلویی کیس ورودی ها جایگذاری شده و بخشی را به صورت جداگانه برای کنترل سیستم خنک کننده طراحی کرده است.

کیس کامپیوتر چوبی

از ورقه های آلومینومی هم برای پوشش قسمت های بیرونی استفاده شده است که به صورت سفارشی ساخته شده و برای همخوانی با اندازه کیس اصلاحات زیادی روی آن شکل گرفته است.

قدم بعدی نصب منبع تغذیه در کیس بود

کیس کامپیوتر چوبی

برای نصب منبع تغذیه (Power Supply Unit) در این کیس از آداپتور فلزی برای سوراخ کردن و هماهنگ سازی استفاده شده است.

کیس کامپیوتر چوبی

سپس برای اتصال دیوارهای آلومینیومی روی کیس از آهن های گونیایی شکل یا ال مانند ( L ) استفاده شده اما بیش از حد بزرگ به نظر می رسد.

کیس کامپیوتر چوبی

دکمه پاور از هم یک فروشگاه لوازم الکترونیکی خریداری شده و با سوراخ کردن دیواره فلزی روی کیس نصب شده است.

کیس کامپیوتر چوبی

نصب پانل i/o در پشت کیس

کیس کامپیوتر چوبی

مونتاژ نهایی

کیس کامپیوتر چوبی

تصویری از دیواره فلزی که به منظور پنهان سازی کابل های آویزان نصب شده است.

کیس کامپیوتر چوبی

پس از اتمام کار چراغ های LED هم دور تا دور شیشه ای چیده شده است که ظاهری زیبا را به این کیس کامپیوتر چوبی داده است.

کیس کامپیوتر چوبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما‌نسلی هستیم‌ که با یه فندک و یه کارت تلفن یه عمر مجانی صحبت کردیم.‌این ابزار ها رو‌داشتیم که کره ماه رو فتح می کرردیم.
    .
    .
    ولی جدا از شوخی کارش قشنگ بود.