فوجیتسو به جنگ مهاجمان سایبری می‌رود

 

شرکت رایانه‌ای فوجیتسو از سوی دولت ژاپن مامور جستجو و نابودی بدافزار‌ها و مقابله با حملات سایبری شده است. این ماموریت در نتیجه سرمایه گذاری 2.3 میلیارد دلاری فوجیتسو در زمینه توسعه ابزارهای رهگیری و تحلیل منابع حملات سایبری، به این شرکت واگذار شده است.
 
رهگیری و مقابله با حملات سایبری معمولاً از این نظر دشوار است که مهاجمان هویت خود را از طریق پروکسی‌های بی‌نام و نشان مخفی می‌کنند. شرکت فوجیتسو ابزاری طراحی کرده است که قبل از خنثی کردن بدافزار‌ها و حملات سایبری رابطه آن‌ها با هاست‌های کنترل کننده را رهگیری می‌کنند.
 
پژوهشگران شرکت ژاپنی فوجیتسو این ابزار را که خود نیز نوعی بدافزار محسوب می‌شود، در یک محیط شبکه‌ای بسته آزمایش کرده‌اند و از قابلیت بسیار بالای آن برای رهگیری مسیر هجوم‌های سایبری مطمئن شده‌اند.
 
ژاپن همیشه یکی از مهم‌ترین اهداف حملات سایبری بوده و از این موضوع متحمل آسیب‌ها و خسارت‌های زیادی شده است. پارلمان ژاپن و غول صنعتی این کشور، میتسوبیشی از جمله مهم‌ترین قربانیان حملات سایبری در سال ۲۰۱۱ بودند.
 
با این همه ژاپن برای استفاده از این ابزار با چالش‌های زیادی مواجه است. از یک طرف این نگرانی وجود دارد که این بدافزار به دست سوء‌استفاده‌گران سایبری بیفتد و از آن برای مقاصد خود استفاده کنند. از طرف دیگر این نگرانی‌ها نیز وجود دارد که استفاده از این بدافزار باعث سرقت اطلاعات حساس و مهم صنایع مختلف شود. از این نظر قوانین ژاپن هم اکنون به این کشور اجازه نمی‌دهد واکنش تلافی جویانه‌ای به حملات سایبری داشته باشد.
 
قوانین بین المللی مربوط به دوره بعد از جنگ جهانی دوم نیز محدودیت‌های زیادی را بر ژاپن تحمیل کرده است. این قوانین توانمندی‌های نظامی ژاپن در زمینه تولید ویروس‌های رایانه‌ای را به شدت محدود کرده است. 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*