تست خمیدگی گوشی آیفون SE ؛ دژاوو

تماشا کنید: تست خمیدگی گوشی آیفون SE

SquareTrade شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات گارانتی تست خمیدگی جدیدی را بر روی گوشی آیفون SE انجام داده است که ما را به یاد خمیده شدن آیفون 6 می‌اندازد. با گجت نیوز همراه باشید.

یکی از بدترین اتفاق‌های سال‌های اخیر کمپانی اپل خمیدگی چند سری از گوشی‌های آیفون 6 بود. با اینکه تنها چند صد گوشی از میان چند میلیون گوشی عرضه شده با این مشکل مواجه بودند، هیاهوی بسیاری پیرامون این خمیدگی صورت گرفت. اما پس از عرضه رسمی iPhone 6s و iPhone 6s Plus خیلی زود این جو منفی شکسته شد و همگی اتفاقات به وجود آمده را فراموش کردند.

این آیفون‌های جدید مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان دادند و معلوم شد که اپل تغییرات مثبتی را در طراحی این دو گوشی انجام داده است. گوشی آیفون SE که به‌تازگی عرضه شده و از اندازه‌ی کوچک‌تری برخوردار است، از همان روز اول آزمایش‌های بسیاری بر روی آن صورت گرفت.

این بار نوبت تست خمیدگی این گوشی رسیده است. روی کاغذ این گوشی باید مقاومت بیشتری را نسبت به برادران بزرگ‌تر خود نشان دهد؛ اما آزمایش جدید حاکی از آن است که این گوشی مقاومت کمتری نسبت به iPhone 6s و iPhone 6s Plus در خمیدگی دارد و خیلی زودتر خم و شکسته می‌شود.

قبل از عرضه‌ی iPhone 6s و iPhone 6s Plus شایعات بسیاری پیرامون خمیدگی این گوشی وجود داشت، اما با عرضه‌ی این دو گوشی همه‌ی آن شایعات رنگ باختند. با شرایطی که گوشی آیفون SE داراست بسیار بعید به نظر می‌رسید که این گوشی مشکلی از این بابت داشته باشد. آیفون SE بدنه ضخیم‌تری دارد، پس قاعدتاً باید مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

در ویدئویی که توسط SquareTrade (شرکت ارائه‌دهنده‌ی گارانتی) منتشر شده است آیفون SE به همراه iPhone 6s و iPhone 6s Plus در چند آزمایش مختلف موردبررسی قرار می‌گیرند. تقریباً در تمامی این آزمایش‌ها آیفون SE به دو گوشی دیگر می‌بازد. این گوشی با فشار بسیار کمتری نسبت به دو گوشی دیگر خم می‌شود.

SquareTrade با استفاده از دستگاه‌های مخصوص یک تست آزمایشگاهی را از این سه گوشی به عمل می‌آورد و توان واقعی آیفون SE را در مقابل شرایط سخت مورد بررسی قرار می‌دهد. با اینکه آیفون اس ای (iPhone SE) از برادران دیگر خود ضخیم‌تر است اما در این ویدئو می‌بینید که با فشار بسیار کمتر (در حدود 74 کیلوگرم) به‌ راحتی خم می‌شود. آیفون 6s توان بیشتری داشت و برای خم شدن نیاز به چهار و نیم کیلوگرم فشار بیشتر بود.

در گجت نیوز شاهد بودید که این گوشی حتی در آب جوشان نیز به‌سرعت تسلیم شد و به‌طور کامل از کار افتاد. این بار هم این گوشی نتوانست از آزمایش‌هایی که بسیار اهمیت دارند سربلند خارج شود. برخلاف تست گوشی در آب جوشان، تست‌های افتادن و خمیدگی گوشی بسیار اهمیت دارند، چراکه احتمال اتفاق افتادنشان بسیار زیاد است. نظر شما در این خصوص چیست؟

ویدئوی تست خمیدگی گوشی آیفون SE

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*