تراشه دی‌رم 10 نانومتری سامسونگ

سامسونگ تولید انبوه تراشه دی‌رم 10 نانومتری را شروع کرد

سامسونگ، بدون شک، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در سراسر جهان است. مرغوبیت چیپست های سامسونگ در قالب دو سخت افزار مختلفِ کامپیوتر شخصی و به‌خصوص گوشی‌های هوشمند، ثابت شده و هر لحظه نیز رشد فزونی و کیفی دارد. ماه گذشته، مطلع شدیم که سامسونگ تولید چیپست دی‌رم 18 نانومتری خود را آغاز کرده و حالا نیز تولید انبوه تراشه دی‌رم 10 نانومتری را آغاز کرده است.

دیروز، این غول تکنولوژی کره‌ای، از خط تولید چیپست دی‌رم ( DRAM ) هشت گیگابایتی DDR4 برای سخت‌افزار کامپیوتری و دسکتاپ رونمایی کرد و اعلام نمود که به‌زودی نیز پای این دی‌رم ها به گوشی های هوشمند باز خواهد شد. در سال 2014 سامسونگ، به عنوان اولین تولیدکننده چیپست‌های DRAM، تراشه‌های 20 نانومتری چهار گیگابایتی DDR3 خود را برای کامپیوتر های شخصی معرفی کرد. حالا و پس از دو سال، همین کمپانی یک گام بزرگ در راه ارتقای سطح دی‌رم ها برداشت و اولین تراشه‌ی DDR4 ده نانومتری را به رخ دنیای تکنولوژی کشید. شایان ذکر است، اندازه‌ی چیپست های 10 نانومتری تقریبا بین 10 تا 19 نانومتر خواهد بود؛ یعنی دقیقا مثل تراشه‌ی 20 نانومتری، که اندازه‌ای بین 20 تا 29 نانومتر دارد.

در هر صورت، سامسونگ تا به الان توانسته تراشه دی‌رم 10 نانومتری خود را به مرحله‌ی تولید برساند و با غلبه بر مشکلات، می‌تواند اندازه‌ی چیپست های DRAM را تا حد بیشتری پایین بیاورد. غول تکنولوژی جهان، یعنی Samsung، با استفاده از ترکیب شیمیایی آرگون فلوراید ( ArF ) به‌علاوه‌ی تکنولوژی لیتوگرافی، بدون تکیه بر موج های فرابنفش ( EUV – Extrem Ultra Violet ) توانست پروژه‌ی 10 نانومتری خود را به ثمر بنشاند. بنا به گفته‌های آنالیزگران، هم‌اکنون سرمایه‌گذاری بر روی چیپست های جدید 10 نانومتری، از پرسودترین اعمال حوزه آی‌تی است:

سامسونگ به یک موتور رشدِ صنعت جهانی تراشه‌های مموری شده است.

در آینده نزدیک، سامسونگ چیپست های نسل جدید 10 نانومتری خود را با ورود به بازار گوشی هوشمند رونمایی خواهد کرد و شرکت‌های موبایل سازی را مجبور به ایده‌پردازی بیشتر می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*