گوشی‌های هوشمند چینی

گوشی‌های هوشمند چینی در بازار خوش می‌درخشند

بازار خریدوفروش گوشی‌های هوشمند چینی داغِ داغ است. چین بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان است، چه در مصرف و چه در تولید؛ سالانه میلیون‌ها گوشی هوشمند از کمپانی‌های نام‌آشنای چینی مانند هواوی، شیائومی، ZTE و شرکت‌های دیگری روانه بازارهای جهانی می‌شوند. شرکت‌هایی که برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده‌اند.

هرچند چین خانه گوشی سازان بسیار موفقی است اما کمپانی‌های نوظهوری نیز در آن وجود دارد که سال گذشته رشد کمتری داشته اما سعی کرده‌اند در این عرصه خودی نشان دهند.

امروز Digitimes در گزارش جدیدی از تجارت پکن، نشان داد که کمپانی‌های ویوو، اوپو و جیونی علیرغم رکود بازار چین در سال گذشته فروش واقعاً خوبی را تجربه کرده‌اند. در گزارش‌های قبلی عنوان‌شده بود که کمپانی اوپو سال گذشته موفق به فروش 50 میلیون گوشی هوشمند شده است.

این منبع خبری همچنین اضافه کرد که سال 2015 اوپو و ویوو جایگاه هشتم و نهم رتبه‌بندی جهانی در تولید گوشی‌های هوشمند را از آنِ خود کرده‌اند. این خبر واقعاً می‌تواند یک موفقیت بزرگ برای این دو کمپانی محسوب شده و همچنین به فروش موفق گوشی‌های هوشمند چینی در جهان اشاره کند.

بر اساس آمار TrendForce؛ اوپو و ویوو در همان سال به ترتیب 3.8 و 3.3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. ویوو، اوپو و جیونی فروشگاه‌های بسیاری را در چین راه‌اندازی کرده‌اند که قطعاً این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی در فروش بیشتر دستگاه‌های این شرکت‌ها داشته باشد.

اوپو و ویوو با شروع سال 2016 سرعت خوبی پیدا کرده‌اند. کمپانی اوپو اخیراً دستگاه‌های Oppo R9 و R9 Plus را معرفی کرد و ویوو Xplay 5 و اولین گوشی هوشمند با 6 گیگابایت رم را روانه بازار کرده است. گوشی‌های Oppo R7 و R7 Plus سال گذشته بهترین فروش را در بین دستگاه‌های این کمپانی داشته‌اند. آمار فروش اوپو از این دو گوشی برای سال گذشته رقم 15 میلیون دستگاه را نشان می‌دهد. بازار گوشی‌های هوشمند چینی همواره در حال تغییر بوده و به لطف کمپانی‌های متعدد در این کشور، خبرهای مربوط به آن‌ها همیشه داغ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*