ساعت هوشمند اپل واچ

۶۰ درصد دارندگان ساعت هوشمند اپل واچ ، نسل بعدی آن را هم خواهند خرید

اپل واچ ( Apple Watch ) همین حالا هم جزو محبوب‌ترین و البته پر فروش‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان محسوب می‌شود. این محبوبیت تا حدی بالا بوده است که طبق نتایج یک نظرسنجی، اکثریت دارندگان ساعت هوشمند اپل واچ قصد دارند نسل بعدی آن را هم خریداری کنند، حتی بدون دانستن قابلیت‌های جدید آن!

نزدیک‌ترین رویداد مهم اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی، کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) است که قرار است حدود دو ماه دیگر و در کالیفرنیای آمریکا برگزار شود. طبق پیش‌بینی‌ها احتمالا اپل در جریان این مراسم، از نسل بعدی اپل واچ با نام احتمالی اپل واچ ۲ رونمایی خواهد کرد. نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل احتمالا بین ۲۰ درصد تا ۴۰ درصد نازک‌تر از نسل فعلی خواهد بود؛ اضافه شدن یک دوربین فیس تایم (FaceTime) و عمر شارژ باتری طولانی‌تر نیز دیگر ویژگی‌های آن را تشکیل خواهند داد.

البته گفته می‌شود که این ساعت برای اولین بار خواهد توانست به صورت مستقل از آیفون نیز عمل کند و بدین ترتیب کاربران برای برقراری تماس و دریافت نوتیفیکیشن‌ها نیازی نیست که آن را با آیفون خود جفت سازی کنند. اما طبق نظرسنجی جدیدی که از سوی موسسه‌ی تحقیقاتی فلوئنت (Fluent) انجام شده است، حدود ۶۰ درصد کاربران فعلی ساعت هوشمند اپل واچ بدون توجه به این قابلیت‌ها قصد دارند اپل واچ ۲ را خریداری کنند و تصمیم خود را از همین حالا گرفته اند!

این نظرسنجی که ۲۵۷۸ نفر در آن شرکت کرده اند، به صورت تصادفی برگزار شده است. از میان این افراد، حدود ۸ درصد آن‌ها دارای یک مدل از ساعت هوشمند اپل واچ بوده اند و حدود ۸ درصد دیگر نیز از ساعت‌های هوشمند دیگر کمپانی‌ها استفاده می‌کنند. حدود ۸۰ درصد حاضران در نظرسنجی نیز دارای هیچ گونه ساعت هوشمندی نبوده اند و این یعنی که کمپانی‌های حاضر در این بازار باید تلاش بیشتری نمایند و هنوز در ابتدای مسیر جذب مخاطب هستند.

از میان آن ۸ درصدی که دارای اپل واچ بوده اند، حدود ۶۰ درصدشان اعلام کرده اند که نسل بعدی اپل واچ را خواهند خرید، بدون توجه به تغییرات و جزئیات قابلیت‌های جدید. جالب است که دارندگان اپل واچ در این نظرسنجی اعلام کرده اند که قابلیت‌های کاربردی و راحتی استفاده از اپل واچ، مهم‌ترین دلیل آنها برای خرید این ساعت هوشمند بوده است؛ تعدادی هم به دلیل زیبایی، فشن و ارزش مناسب در برابر قیمت، آن را خریده اند.

قیمت بالا، مهم‌ترین مانع کاربران برای خرید ساعت هوشمند اپل واچ است

البته در مقابل، افرادی که اپل واچ را خریداری نکرده اند، قیمت بالا را مهم‌ترین دلیل برای نخریدن این گجت عنوان کرده اند. با اینکه اپل ماه گذشته قیمت ساعت هوشمند خود را ۵۰ دلار کاهش داد و آن را به ۲۹۹ دلار رساند، اما هنوز هم تعداد زیادی این قیمت را بالا می‌دانند.

با توجه به نتایج این نظرسنجی و این‌که از میان آن ۴۰ درصد باقی مانده هم تعداد زیادی هستند که برای خرید نسل بعدی اپل واچ، منتظر معرفی قابلیت‌های کاربردی جدید و طراحی زیباتر هستند، به نظر می‌رسد اپل کار سختی برای فروش محصول معرفی نشده‌ی خود نداشته باشد و با یک طراحی ظریف‌تر و افزودن قابلیت‌های مورد علاقه‌ی کابران نظیر اضافه کردن دوربین، می‌تواند موفقیت اپل واچ ۲ را از همین الان تضمین کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*