بی ام دبلیو

بی ام دبلیو از هدست واقعیت مجازی HTC Vive برای توسعه خودروهای جدید خود استفاده می کند

تکنولوژی واقعیت مجازی این روزها طرفداران بسیاری را پیدا کرده است و اکثر شرکت‌های تکنولوژی، محصولی در این رده معرفی کرده‌اند. این هدست های واقعیت مجازی علاوه بر جنبه تفریحی کاربردهای فراوانی را نیز دارند و اکنون به نظر می‌رسد که کارخانه اتومبیل‌سازی بی ام دبلیو (BMW) تکنولوژی واقعیت مجازی مشتریان را برای توسعه خودروهای خود معرفی کرده است.

غول صنعت خودروسازی یعنی بی ام دبلیو به جای استفاده از وسایل گران قیمت از تکنولوژی واقعیت مجازی، در مدل‌سازی فضای داخلی از هدست HTC Vive و قابلیت‌های چشمگیر آن استفاده می‌کند. مصرف‌کنندگان با استفاده از این تکنولوژی و همچنین توسعه دهندگان بی ام دبلیو قادر به پیاده سازی و تست تغییرات خود در فضای داخلی اتومبیل در سراسر جهان هستند؛ بنابراین همه طراحان یک هدست واقعیت مجازی (VR) در دفتر محلی خود خواهند داشت و به‌سادگی در زمان نشستن و استراحت هم می‌توانند عناصر فیزیکی و صوتی را در جایگاه مناسب و دلخواه خود قرار داده و به‌طور منظم اجزای آن را نیز بچینند. پس از تغییرات یا طراحی جدید این تکنولوژی به کاربران مدل CAD را می‌دهد و طراحان قادر به طراحی داخلی مجدد خودروها بدونِ تغییر در سیستم موتور خواهند بود.

bmw-htc-vive-vr-4

هدست Vive اچ تی سی در حال حاضر به سیستم ردیابی مبتنی بر لیزر مجهز شده است که توانایی پوشش 5 در 5 متر را دارد و همچنین سیستم گرافیکی با 90 فریم در هر ثانیه اجرا می‌شود، که البته این عمل به لطف موتور Unreal Engine 4 انجام می‌شود.

اگرچه این سیستم روی دستگاه کولینگ یا خنک‌کننده آبی مخصوص بازی‌های کامپیوتری، پردازنده Core i7 اینتل و دو کارت گرافیکی Nvidia Titan X اجرا شده است، شرکت بی ام دبلیو به‌طور مداوم از اجزای مختلف و قطعات قابل ارتقا استفاده کرده و درنهایت این سیستم سریع‌تر از انتظارات در دسترس قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*