کمپانی ال‌جی

آیا کمپانی ال‌جی به مسیر موفقیت باز گشته؟

ال‌جی به‌تازگی گزارش منتشر کرده که در آن مشخص می‌کند این کمپانی کره‌ای در حال بازگشت به دوران اوج خود است و سه‌ماهه اول سال 2016 نیز می‌تواند بهترین سه‌ماهه این کمپانی ال‌جی در دو سال گذشته باشد.

آنچه در بیانیه آمده است خبر از این امر مهم می‌دهم که درآمد کمپانی کره‌ای ال‌جی توانسته 66 درصد در کسب سود رشد داشته باشد و به 441 میلیون دلار برسد که این رقم می‌تواند سه‌ماهه اول سال 2016 را تبدیل به بهترین دوران کمپانی کره‌ای بعد از سه‌ماهه دوم سال 2014 کند. بااین‌وجود باید در نظر داشت که پیش‌بینی‌شده بود درآمد حاصله‌ی کمپانی ال‌جی برای سه‌ماهه اول سال 2016 نسبت به همین زمان در سال گذشته با افت 4.5 درصدی روبه‌رو گردد.

سودآوری کمپانی ال‌جی در سه ماهه دوم به فروش ال‌جی جی 5 بستگی دارد

این رشد قابل‌توجه به دلیل رشد فروش لوازم‌خانگی ساخته‌شده توسط ال‌جی است که البته فروش بالای تلویزیون‌های ال‌ ای دی نیز در این امر کمک شایانی کرده‌اند. هرچند بخش موبایل ال‌جی چندان تعریفی ندارد و انتظار می‌رود که برای یک سه‌ماهه متوالی دیگر در بخش قرمز باقی بماند و سودی برای ال‌جی نداشته باشد.

برای سه‌ماهه آینده می‌توان گفت که تمام چشم‌ها به سمت پرچم‌دار جدید این کمپانی یعنی گوشی ال‌جی جی 5 (LG G5) است تا ببینیم آیا می‌تواند انتظارات را برآورده کرده و فروش خوبی داشته باشد یا یک ضرر دیگر برای کمپانی ال‌جی خواهد بود. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که کمپانی ال‌جی در سه‌ماهه دوم سال 2016 به 600 میلیارد وون برسد و این در حالی است که درآمد ال‌جی در سه‌ماهه اول 505 میلیارد وون بوده است.