پشتیبانی از ویندوز ویستا دقیقا یک سال دیگر به پایان می‌رسد

پشتیبانی از ویندوز ویستا دقیقا یک سال دیگر به پایان می‌رسد

ویندوز ویستا (Windows Vista) به معنای واقعی کلمه، یک تجربه‌ی ناموفق است. این نسخه از ویندوز که بعد از ورژن افسانه‌ای ایکس پی عرضه شد، هیچ‌گاه نتوانست در بین کاربران محبوب شود و مایکروسافت نیز اعلام کرده است که پشتیبانی از این ویندوز تنها یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

مدتی پیش در جریان یکی از کنفرانس‌های خبری از رئیس مایکروسافت در آن زمان یعنی استیو بالمر (Steve Ballmer) پرسیدند که بزرگ‌ترین حسرت و پشیمانی او چیست؟ بالمر هم بدون لحظه‌ای تأمل گفت: ویندوز ویستا! او رسماً اعلام کرد که در جریان سیزده سالی که ریاست مایکروسافت را بر عهده داشته است، عرضه‌ی ویندوز ویستا بزرگ‌ترین اشتباهش بوده است و شدیداً از این موضوع پشیمان است.

حال مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی از این نسخه از ویندوز، دقیقه یک سال بعد و در تاریخ ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی (سه‌شنبه ۲۲ فروردین سال ۹۶) به پایان خواهد رسید. البته احتمالاً می‌دانید که پشتیبانی اصلی مایکروسافت از این ورژن سیستم‌عامل ویندوز، حدود ۴ سال پیش و در سال ۲۰۱۲ به پایان رسیده بود و حتی از ورژن ۹ به بعد، مرورگر اینترنت اکسپلورر هم برای ویستا عرضه نشد؛ اما ردموندی‌ها عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن را متوقف نکرده‌اند و این اتفاق یک سال دیگر رخ خواهد داد.

ویندوز ویستا تنها بر روی ۱.۵ درصد کامپیوترها نصب است

شاید خود کمپانی و به‌خصوص شخص استیو بالمر از این اتفاق بسیار خوشحال باشند و بخواهند هرچه سریع‌تر این تجربه‌ی ناخوشایند را از روی دوش خود بردارند. ویندوز ویستا به‌قدری ضعیف عمل کرده است که تخمین زده می‌شود این نسخه بر روی تنها ۱.۵ درصد کامپیوترهای تمام جهان نصب است؛ درواقع اکثر کاربران آن، یا به ویندوز XP دانگرید کرده‌اند و یا بلافاصله بعد از عرضه‌ی ویندوز ۷، به این نسخه به‌روزرسانی کرده‌اند!

این سیستم‌عامل را می‌توان به‌مانند یک لباس زیبا تشبیه کرد که بر روی یک قطعه چوب پوسیده انداخته شده باشد: ظاهری زیبا و دلپسند با پایه‌ای خراب و غیرکاربردی! این موضوع با توجه به اینکه مایکروسافت عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آن را متوقف خواهد کرد، بسیار هم بدتر خواهد شد.

بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته‌ی محدود از کاربران سیستم‌عامل ویندوز هستید که هنوز از ویندوز ویستا استفاده می‌کنید، بهتر است هرچه سریع‌تر به ورژن‌های بالاتر به‌روزرسانی نمایید. اگر هم نمی‌توانید با ظاهر و محیط کاربری نسخه‌های امروزی ارتباط برقرار کنید، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ویندوز ۷ را بر روی سیستم خود نصب کنید زیرا محیط این سیستم‌عامل بسیار شبیه به ویندوز ویستا است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بدرترین نسخه ویندوزی که باهاش کار کردم اما یادتون باشه این نسخه باعث شد تا نسخه خیلی موفق 7 تولید بشه عین ویندوز 8 که خیلی بد بود و باعث تولید ویندوز 10 بود که ویندوز 10 خیلی عالیه…