فورد موستانگ

فورد موستانگ در آلمان از سد فروش آئودی TT و پورشه 911 عبور کرد

با وچود اینکه به عنوان نقطه‌ی مقابل اتومبیل‌های آلمانی شناخته می‌شود، اما فورد موستانگ جدید، طی ماه فوریه آن‌قدر در سرزمین شنسیل و آبجو محبوب شد که حالا باید آن را پرفروش‌ترین خودرو اسپورت در آلمان قلمداد کرد. با گجت نیوز همراه باشید.

کم‌تر کسی انتظار آن را داشت که آلمانی‌ها اجازه دهند یک بیگانه‌ی آمریکایی با آن اسم ترسناک موستانگ به خاک‌شان وارد شود و تی‌تی و 911 را از پیش روی بردارد. در حالی که آئودی تی‌تی 708 واحد و پورشه 911 در جایگاه بهترین خودرو رده‌ بالا آلمانی، 752 واحد در این خاک بوم فروخته شده، آمریکایی‌ها موفق شدند 780 دستگاه فورد موستانگ را روانه‌ی جاده‌های آلمان کنند.

شاید فکر می‌کنید که موستانگ به دلیل ارزان‌تر بودنش نسبت به رقبا موفق به جذب خریدران شده؛ اما ما به شما می‌گویم اشتباه می‌کنید. چرا که هر دو مدل اکوبوست و V8 این ماسل تمام آمریکایی، قیمت بیش‌تری از آئودی تی‌تی دارند.

در واقع، قیمت مدل استاندارد موستانگ با موتور اکوبوست 2.3 لیتری، 38.000 یورو ( حدود 43.300 دلار ) برای شما هزینه در پی خواهد داشت. در همین حال، باید برای مدل دبفرانسیل جلو آئودی تی‌تی 35.950 بورو ( 41.000 دلار ) بپردازید. اما در خصوص مدل پایه V8 موستانگ جی‌تی، این قیمت به 43,000 یورو ( 49.000 دلار ) می‌رسد که هنوز هم 2.550 بورو از آئودی تی‌تی کواترو گران‌تر است. مضاف بر آن، توان 310 و 435 اسب بخاری مدل‌های موستانگ نسبت به 220 اسب بخار موجود در تی‌تی، کلید موفقیت موستانگ به حساب می‌آید.

البته 911 بسیار گران‌تر از موستانگ است. تا حدی که می‌توان با قیمت یک پورشه کاررا، دو دستگاه فورد موستاگ آخرین مدل خرید. اما فورد توانسته با موستاگ جی‌تی، از پس برادار و خواهر کوجک‌تر کاررا، با نام‌های باکستر و کایمن ( با مجموع فروش 642 دستگاه ) بر آید. باز هم تاکید می‌کنیم که این ماسل به طور قابل توجهی ارزان‌تر است اما این موضوع به هیچ وجه بر پیروزی موستانگ نقش منفی نداشته.

البته آلمانی‌ها از این بابت نگرانی به خود راه نداده اند، چرا که آئودی تی‌تی در مجموع ژانویه تا مارس، با فروش 2299 دستگاه نسبت به 1823 واحد از موستانگ، پرفروش‌ترین خودرو آلمانی هاست. پورشه هم با 1811 واحد، رقیب جدی فورد در بازار آلمان به حساب می‌ آید. در ادامه‌ی حمله‌های فورد به بازار آلمان، سال 2016 به روایت ژرمن‌ها بسیار جذاب خواهد بود.

نظر شما در این رابطه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*