دوربین HTC 10

دوربین HTC 10 با فن آوری اولتراپیکسل 2

دوربین HTC 10 با فن‌آوری نسل دوم اولتراپیکسل همراه شد. از زمانی که اچ تی سی، گوشی هوشمند HTC One را در سال 2013 منتشر کرد. این شرکت تمرکز خود را بر روی کیفیت دوربین‌های خود قرار داده و همواره به مشتریانش وعده یک تجربه عکاسی هیجان‌انگیز با دوربین‌های پرچم‌داران خود را داده است. از آن زمان تاکنون این کمپانی تایوانی تکنولوژی‌های مختلفی را برای دوربین گوشی‌های مختلفی چون  HTC One M8 و آخرین گوشی سال گذشته، One M9 که با دوربینی 20 مگاپیکسلی عرضه شد، به کار گرفت.

اکنون اولترا پیکسل بازگشته است. نسل دوم سنسورهای اولترا پیکسل (UltraPixel 2) این بار در دوربین 12 مگاپیکسلی اچ تی سی 10 که ساعاتی پیش به‌طور رسمی معرفی شد، قرار گرفت. اکنون زمان آن فرا رسیده که ببینیم این کمپانی تا چه اندازه به وعده‌های خود درباره دوربین این دستگاه عمل کرده است.

دوربین HTC 10 به فن آوری اولتراپیکسل 2 مجهز شد

در ابتدا شاید بهتر باشد که به سراغ اولترا پیکسل 2 برویم؛ تکنولوژی که می‌تواند به‌سرعت عکس‌هایی واضح و تصویرهای واقعی را حتی در نور کم با ترکیب رنگ‌های گسترده‌ای ثبت کند. رسیدن به چنین دستاوردی با افزایش تعداد پیکسل‌ها امکان‌پذیر نیست بلکه نیاز به فرآیندهای مهندسی در سانسورهای CMOS، پردازشگر سیگنال‌های تصویری (ISP) و سیستم نوری لنز دارد تا بتوان نسبت به دوربین‌های هشت مگاپیکسلی و ۱۳ مگاپیکسلی نور بیشتری ثبت و پردازش کرد.

دوربین HTC 10؛ یک دوربین 12 مگا پیکسلی جمع و جور است اما با قابلیت ثبت تصاویری با اندازه کامل، با گستردگی 3000 در 4000 پیکسل که با این وجود هنوز هم می‌توان پیکسل‌های بیشتری را در آن به بازی گرفت. اندازه سنسور این دوربین 1.55 میکرومتر پیکسل است که با آن تصاویری بسیار طبیعی‌تر می‌توان ثبت کرد. عکس‌هایی که کمتر شبیه به تصاویر دیجیتالی و غیرطبیعی است. دوربین اچ تی سی 10 دارای دهانه دیافراگم f/1.8 بوده که در نور کم هم قادر به عکس‌برداری باکیفیت است.

این کمپانی برای اولین بار در جهان، تثبیت‌کننده تصویر نوری را با چنین دهانه دیافراگم بزرگی عرضه می‌کند. به لطف فوکوس خودکار سریع این دوربین، امکان تصویربرداری عالی از سوژه‌های متحرک یا ثبت جزئیات در عکاسی نیز به‌خوبی فراهم شده است. این دستگاه همچنین به یک دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی نیز مجهز شده است. دوربین HTC 10 در بخش نرم‌افزاری نیز قابلیت‌های بالایی دارد. این دستگاه قادر است تنها در 0.6 ثانیه دوربین را راه‌اندازی کند. جالب آنکه قادر خواهد بود با ضبط 24 بیتی، ویدئوهایی با کیفیت 4K گرفته و جالب‌تر آنکه توانایی ضبط هایپر لیپس دارد. این دوربین می‌تواند برای فیلم‌برداری حرکت آهسته با 120 فریم در ثانیه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

چنین قابلیت‌هایی می‌تواند دوربین HTC 10 را به یکی از بهترین دوربین‌های سال تبدیل کند و نشان دهد که این کمپانی چندان هم در مورد دوربین این گوشی اغراق نکرده است. مشخصات کاملی از این گوشی در سایت گجت نیوز موجود است. اچ تی سی 10 را سرچ کنید و از مشخصات آن لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اندازه سنسور، 1.55 میکرومتر نیست! اندازه پیکسل ها 1.55 میکرومتر است.
    اندازه سنسور 1/2.3 اینچ هست