صفحه مرگ آبی ویندوز

کد‌های QR ، صفحه مرگ آبی ویندوز 10 را از گنگی درخواهند آورد

در تازه‌ترین به‌روزرسانی ویندوز 10 مخصوص کاربران اینسایدر مایکروسافت ویژگی جالبی مشاهده شده است. صفحه مرگ آبی ویندوز 10 این کاربران حاوی یک کد QR مرتبط با آن مشکل خواهد بود و کاربران پس از اسکن آن کد به‌وسیله تلفن همراه خود، به سایت مایکروسافت مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف می‌کنند.

بدون شک هر کاربر کامپیوتر ویندوزی تا به حال با صفحه مرگ آبی برخورد کرده است. به اجرا درآمدن چنین صفحه‌ای در ویندوز 10 نسبت به نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل مایکروسافت بیش از گذشته رخ می‌دهد بنابراین مایکروسافت تصمیم دارد تا به کمک کاربرانش آمده و در حل مشکلات کاربران جهت عدم نمایش این صفحات یاری رساند.

پیش‌ازاین اگر صفحه مرگ آبی ویندوز 10 موجب آزار شما بود؛ حالا تازه‌ترین پیش‌نمایش به‌روزرسانی این سیستم‌عامل نشان می‌دهد که شما در هنگام نمایش چنین صفحه‌ای تنها نخواهید بود و به کمک یک کد QR که کاربران از طریق تلفن همراه خود قادر به اسکن آن هستند، در وب‌سایت مایکروسافت جستجو کرده و علت وقوع چنین خطایی را بررسی کنید. سپس با مطالعه مقالات مرتبط با قطعه کد مدنظر و رفع مشکلات، دیگر شاهد وقوع صفحه مرگ آبی ویندوز نباشید.

به نظر می‌رسد که چنینی قابلیتی یکی از امکانات بسیار مفید تازه‌ترین به‌روزرسانی ویندوز 10 خواهد بود که در تابستان آینده شاهد عرضه آن هستیم. به نظر می‌رسد که مایکروسافت بهترین ایده را برای رفع چنین مشکلاتی در نظر گرفته است چراکه بسیاری از کاربران قادر به رفع خطاهای صفحه مرگ آبی نبوده و به‌صورت مکرر با آن روبه‌رو می‌شوند.

از سویی دیگر مایکروسافت قصد دارد تا پای هکرها را از ویندوز خود بیرون بکشد. چراکه بسیاری از هکرها از وجود صفحه مرگ آبی ویندوز سوءاستفاده کرده و به کامپیوتر قربانیان خود نفوذ می‌کنند. بسیاری از هکرها با ارائه صفحات مرگ تقلبی، کاربران را به وب‌سایت‌هایی حاوی تروجان هدایت می‌کنند و اعتبار مایکروسافت را زیر سوال می‌برند.

بنابراین اگر می‌خواهید برای همیشه از شر صفحه مرگ آبی ویندوز 10 خلاص شوید فقط باید تا عرضه به‌روزرسانی سالانه ویندوز 10 صبر کنید تا با استفاده از کد‌های QR یک‌بار برای همیشه آن‌ها را برطرف سازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*