گوگل کروم امن‌تر از گذشته می‌شود

گوگل کروم امن‌تر از گذشته می‌شود

گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر دنیا همواره درزمینه‌ی امنیت نیز پیشرو بوده و عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد در به‌روزرسانی بعدی، این مرورگر را بیش‌ازپیش امن کند. با گجت نیوز همراه باشید.

شاید بسیاری از شما کاربران گوگل کروم با تصویری که در بالا می‌بینید، مواجه شده باشید. البته اگر خوش‌شانس بوده باشید تابه‌حال قسمت نشده آن را از نزدیک ببینید. این پیام را زمانی مشاهده می‌کنید که با مرورگر گوگل کروم قصد مشاهده‌ی وب‌سایتی را دارید که از نظر گوگل مخرب و نا امن هست.

گوگل کروم با نمایش این پیام شما را آگاه می‌کند که بهتر است از مشاهده‌ی این وب‌سایت صرف‌نظر کنید، چراکه ممکن است امنیت سیستم خود را به خطر بیندازید. اغلب این پیام به خاطر حملات فیشینگ (ساخت ‌وب‌سایت جعلیِ شبیه به وب‌سایت اصلی)، مجوزهای https نامعتبر وب‌سایت و گزارش بدافزار نشان داده می‌شود؛ اما گوگل به‌تازگی تصمیم گرفته است که یک قدم پا را فراتر گذاشته و سرانجام مشکل کلیدهای دانلود جعلی، بنرهای فریبنده و لینک‌های مخرب را یکسره کرده و یک بار برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شود.

در صورت مواجه با پیام به روز رسانی outdated flash player هرگز آن را باور نکنید و فوراً از آن صفحه خارج شوید

گوگل در وبلاگ رسمی خود تعدادی از این تغییرات جدید را که به‌زودی اعمال خواهند شد را لیست کرده است. شما به‌احتمال‌زیاد تابه‌حال با کلیدهای دانلود جعلی و پیام به‌روزرسانی flash player مواجه شده‌اید. در صورت مواجه با این پیام هرگز آن را باور نکنید و فوراً از آن صفحه خارج شوید. این‌ها همان چیزهایی هستند که گوگل قصد دارد در به‌روزرسانی بعدی با آن‌ها مقابله کند و کاربران گوگل کروم را بیش‌ازپیش محافظت کند.

به‌طور حتم کاربران زیادی از این رویکرد گوگل خوشنود خواهند شد. البته بااینکه سرانجام گوگل تصمیم گرفته که با این تهدیدات مقابله کند، اما این را به خاطر داشته باشید که این تهدیدات برای مدت زیادی وجود داشته‌اند و بهتر بود گوگل زودتر از این به فکر مقابله با آن‌ها می‌افتاد. بااین‌وجود، کاری که گوگل در حال انجام آن است تأثیر بسیار زیادی در بالا رفتن امنیت گوگل کروم و کاربران آن خواهد داشت؛ ازآن‌جهت که تعداد کاربران این مرورگر در جهان بسیار زیاد هست و با این کار افراد بیشتری در مقابل این تهدیدات محافظت می‌شوند.

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده که قصد دارد کاربران گوگل کروم را از دست بنرهای فریبنده، کلیدهای دانلود جعلی و غیره نجات دهد تا قدمی در جهت جلوگیری از کلاه‌برداری‌های اینترنتی برداشته باشد. البته این تهدیدات همیشه از نوع کلاه‌برداری نبوده‌اند و گاهی اوقات مجرمان اینترنتی قصد دریافت اطلاعات از کاربر یا نصب یک بدافزار در سیستم قربانی را در سر می‌پرورانند. علیرغم روش‌های مخرب و پیچیده‌ای که مجرمان اینترنتی به دنبال آن هستند، به نظر می‌رسد گوگل کاری را انجام می‌دهد که درنهایت به نفع کاربران خود و افزایش امنیت و راحتی آن‌ها خواهد شد.

نظر شما درباره‌ی این اقدام گوگل چیست؟ آیا شما از گوگل کروم برای وبگردی روزانه‌ی خود استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*