در آپدیت گلکسی اس ۷ گزینه‌ی افزایش تعداد آیتم‌های روی صفحه اضافه شده است

برای اینکه‌ تعداد آیتم‌های بیشتری را بر روی نمایشگر گجت‌های الکترونیکی ببینیم، دو راه وجود دارد: اول اینکه سایز نمایشگر افزایش یابد و دوم هم اینکه درجه‌ی بزرگ‌نمایی کاهش یابد تا آیتم‌های بیشتری در صفحه جا شوند. روش دوم دقیقا همان گزینه‌ای است که در جدیدترین آپدیت گلکسی اس ۷ اضافه شده است.

در تازه‌ترین آپدیتی که برای سامسونگ گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج عرضه شده است، گزینه‌ای به رابط کاربری تاچ ویز (TouchWiz) اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد اندازه‌ی بزرگ‌نمایی (Scale) را در تمام محیط دیوایس را تغییر دهند و از این طریق بتوانند محتواهای مختلف مانند صفحات وب، تصاویر ، متون و … را در ابعاد وسیع‌تری مشاهده کنند.

در آپدیت گلکسی اس ۷ گزینه‌ی افزایش تعداد آیتم‌های روی صفحه اضافه شده استاین گزینه که با نام Display Scaling در بخش تنظیمات نمایشگر قرار گرفته است، قابل تغییر به دو حالت استانداد (Standard) و فشرده (Condensed) است. وقتی که این گزینه را بر روی حالت فشرده قرار دهید، اندازه‌ی تمام المان‌های رابط کاربری نظیر آیکون‌ها، قاب‌ها و دکمه‌ها کوچک‌تر می‌شود و این باعث می‌شود تعداد آیتم‌هایی که بدون اسکرول کردن بر روی صفحه می‌توانید ببینید، افزایش یابد.

البته حدود چند هفته قبل و بعد از عرضه‌ی سیستم عامل اندروید ۶.۰ (مارشمالو) برای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج، قابلیتی مخفی توسط کاربران پیدا شد که همین کار را انجام می‌داد. اما برای فعال کردن آن قابلیت لازم بود که لانچر نوا (Nova) را نصب کنید و چندین کار دیگر هم انجام شود. بعدها یکی از توسعه‌دهندگان اندروید، تمام این عملیات را در قالب یک پکیج قرار داد و تمام آن‌ها به طور اتوماتیک و با فشرده شدن یک دکمه انجام می‌شدند.

بعد که مشخص شد این عملیات می‌تواند به راحتی و بدون مختل کردن کار دیگر بخش‌های رابط کاربری انجام شود، سامسونگ دکمه‌ی فعال کردن آن را به طور رسمی در آپدیت گلکسی اس ۷ و نسخه‌ی جدید رابط کاربری تاچ ویز قرار داد.

برای تغییر بزرگ‌نمایی نیاز است که آپدیت گلکسی اس ۷ را دریافت کرده باشید

البته در اسناد رسمی سامسونگ برای آپدیت گلکسی اس ۷، اشاره‌ای به این گزینه‌ی تغییر بزرگ‌نمایی نشده بود و همین هم باعث شد تا این قابلیت چند روز دیرتر شناخته و به کاربران معرفی شود. اگر شما هم صاحب دیوایس‌های جدید سامسونگ هستید و آخرین آپدیت گلکسی اس ۷ را دریافت کرده اید، به مسیر Settings->Display بروید و با تپ کردن بر روی گزینه‌ی Display Scaling، آن را از حالت استاندارد به حالت فشرده (Condensed) تغییر دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*