راهنمای ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت

 

با راه‌اندازی سرویس ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت (FIX SMS)، ارسال و دریافت پیام از شبکه تلفن ثابت به ثابت، ثابت به سیار و برعكس امکان‌پذیر است كه شركت مخابرات هم‌اكنون در حال آزمایش برخی از تجهیزات جانبی تولید شده از نظر رعایت استانداردهای جهانی است.
 
تجهیزات جانبی پیامک در شبکه تلفن ثابت، گوشی تلفن نیست، بلکه محصولی مانند نمایشگرهای شماره‌دار است که برای ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت مشترکان می‌توانند آن را به گوشی تلفن ثابت خود متصل و از آن استفاده کنند.
 
سرویس ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که استاندارد و دارای قابلیت ارسال یا دریافت پیامك باشند.
 
برای استفاده از این خدمت به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه نیاز نیست و تمامی مشتركان تلفن ثابت می‌توانند با تهیه گوشی با شرایط ذكر شده، از این سرویس بهره‌مند شوند.
 
تعرفه ارسال پیامك شبكه تلفن ثابت به ثابت (شهری)‌ یك پالس، تلفن ثابت به ثابت (بین شهری)‌ دو پالس، تلفن همراه به ثابت (شهری و بین‌شهری)‌ طبق تعرفه تلفن همراه به زبان فارسی دو پالس و به زبان انگلیسی پنج پالس، تلفن ثابت به همراه (شهری و بین شهری)‌ دو پالس و تلفن ثابت به سایر كشورها (بین‌الملل)‌ پنج پالس است.
 
سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پیام‌های کوتاه متنی را در شبکه‌های تلفن ثابت و هم‌چنین امکان تبادل با شبکه موبایل را ممکن می‌سازد، این سرویس باعث می‌شود تا بتوان خدمات متنوع دیگری را نیز از طریق دستگاه‌های تلفن ثابت عرضه کرد.
 
این قابلیت از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که قابلیت ارسال پیامک را دارند. در این روش تمامی مشترکان تلفن ثابت تهران می‌توانند با تهیه این گوشی‌ها از این سرویس بهره‌مند شوند که در این مورد نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه نیست.
 
مدیر عامل شركت مخابرات ایران در این باره ابراز كرد: به دنبال عرضه تجهیزات جانبی این سرویس در بازار هستیم تا مردم راحت‌تر بتوانند از این سرویس بدون نیاز به تغییر در گوشی‌های تلفن ثابت خود استفاده کنند.
 
به گفته صابر فیضی این کالا كه به‌عنوان رابط میان تلفن ثابت مشترک با سیستم پیام کوتاه عمل می‌کند، در داخل ایران نیز به راحتی تولید می‌شود و درصورت توزیع این محصول در بازار، امکان ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به ثابت و موبایل و برعکس فراهم خواهد شد.
 
برای ارسال پیام از شبکه تلفن ثابت، ابتدا باید به منوی دستگاه تلفن خود وارد شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS Center در هر دو قسمت Deliver و Submit وارد كنید.
 
پس از آن پیام‌های خود را با انجام مراحل زیر ارسال كنید:
 
1- دکمه نوشتن (Write) را فشار دهید.
 
2- پیام خود را توسط دکمه‌های موجود تایپ کرده و دکمه OK را فشار دهید.
 
3- شماره تلفن مقصد (گیرنده) را وارد کرده و دکمه OK را فشار دهید.
 
پیام شما ارسال خواهد شد و پیغام موفق (Successful) برروی گوشی شما نمایش داده می‌شود؛ درصورت دریافت پیام توسط گیرنده،‌ گوشی شما با پخش آلارم و اعلام برروی صفحه نمایش، تحویل موفق پیام (delivery) را به شما اعلام می‌کند.
 
درصورت دریافت پیام توسط گوشی شما،‌ دكمه "خواندن" پیام (read)‌ را فشار دهید و بدین ترتیب آخرین پیام دریافتی شما برروی گوشی نمایش داده می‌شود.
 
به گزارش ایسنا مدیر عامل مخابرات استان تهران هم در این باره گفت: سرویس‌های عمومی مثل تعرفه پالس تلفن ثابت یا همراه مشمول كنترل شدید دستگاه‌های نظارتی هستند.
 
محمد روح‌اللهی با بیان اینكه ارسال پیامك از تلفن ثابت برقرار شده است اظهار كرد: با یك شركت هم در تهران در این زمینه قرار‌داد بسته‌ایم كه بازاریابی‌ و گسترش سرویس را انجام می‌دهد.
 
وی افزود: سرویس ارسال پیامك از تلفن ثابت به ترمینال نیاز دارد كه از شما سفارش گرفته و از گیت ثابت به ثابت و یا به سمت گیت‌های موبایل ارسال می‌كند؛ ما در حال حاضر با همراه اول قرار‌داد داریم و بین همراه اول و ثابت امكان مبادله پیامك وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*