کوالکام از رشد موفقیت آمیز تکنولوژی Quick Charge 3.0 می‌گوید

کوالکام از رشد موفقیت آمیز تکنولوژی Quick Charge 3.0 می‌گوید

امروزه با شلوغ‌تر شدن زندگی شخصی کاربران، صرفه‌جویی در زمان به هر شکلی مهم است. یکی از این صرفه‌جویی‌ها در زمان شارژ باتری گجت‌های الکترونیکی و از طریق فناوری‌های شارژ سریع اتفاق می‌ا‌فتد، فناوری‌هایی که بسیار نوپا هستند و در رأس آن‌ها Quick Charge 3.0 از کمپانی کوالکام قرار دارد.

کمپانی کوالکام (Qualcomm) امروزه به یکی از حلقه‌های انکار نشدنی در زنجیره‌ی تأمین قطعات سخت‌افزاری تبدیل شده است. به‌خصوص درزمینه‌ی تولید تلفن‌های همراه و تبلت‌ها، نقش این کمپانی پررنگ‌تر است و سبد محصولات آن از انواع پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی تا فناوری‌های شارژ سریع گسترده شده‌اند.

ساعاتی پیش کوالکام به‌طور رسمی از آمار موفقیت‌آمیز جدیدترین نسل تکنولوژی شارژ سریع این کمپانی یعنی Quick Charge 3.0 پرده برداشت و اعلام کرد که این موفقیت بیشتر از آن چیزی بوده که کمپانی پیش‌بینی می‌کرده است. بر طبق این اعلام که از سوی صنایع تکنولوژیک کوالکام انجام شده است، ورژن ۳.۰ فناوری شارژ سریع این کمپانی از سوی تعداد زیادی از کمپانی‌های سازنده‌ی تلفن همراه پذیرفته شده است و این رقم باز هم بالاتر خواهد رفت.

در ماه‌های آینده محصولات بیشتری به فناوری Quick Charge 3.0 مجهز خواهند شد

به گفته‌ی آن‌ها، به‌تازگی کمپانی‌های جدیدی هم از استاندارد Quick Charge 3.0 در تولید دیوایس‌های خود بهره برده‌اند و این دیوایس‌ها در طی ماه‌های جاری به بازار معرفی خواهند شد. به‌این‌ترتیب تا پایان سال ۲۰۱۶، کاربرانی که معیار شارژ شدن سریع باتری در خرید تلفن همراه هوشمند برایشان اهمیت دارد، گزینه‌های بسیار بیشتر و متنوع‌تری را پیش روی خود خواهند داشت.

گفتنی است که فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 که اکنون در اکثر دیوایس‌های دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ نظیر اچ تی سی ۱۰ و ال‌جی جی ۵ وجود دارد، اجازه می‌دهد تا در زمان کمی بیشتر از نیم ساعت، باتری دیوایس را به‌طور کامل شارژ کنید و مقدار شارژ باتری طی ۳۵ دقیقه به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

نسل جدید این فناوری که از ورژن ۲.۰ آن حدود ۲۷ درصد سریع‌تر عمل می‌کند، علاوه بر اسمارت‌فون‌هایی نظیر شیائومی می ۵ و LeEco Le مکس پرو، در پاوربانک‌های ساخت APG Technology و RAVPower و سیستم کامپیوتری HP Elite X3 نیز وجود دارد و با این اعلام رسمی کوالکام، به‌زودی تعداد بسیار بیشتری از دستگاه‌های کامپیوتری، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هم به آن مجهز خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*