گجت‌های پوشیدنی تندرستی

گجت‌های پوشیدنی تندرستی تا سال 2021 به درآمد 17.8 میلیون دلار خواهند رسید

پژوهش و آمارها نشان می‌دهند گجت‌های پوشیدنی تندرستی طی سال‌های آینده به لطف ابزارهای سلامت و تندرستی رشد بسیار خوبی خواهد داشت. یک مرکز تحقیقاتی با نام Tractica پیش‌بینی می‌کند تا سال 2021، درآمد سالانه گجت‌های پوشیدنی تندرستی به 17.8 میلیون دلار در سال خواهد رسید. علاوه بر این آمار فروش جهانی پوشیدنی‌ها در سال 2021 از 2.5 میلیون به 97.6 میلیون می‌رسد.

ردیاب‌های تناسب‌اندامی و گجت‌های پوشیدنی تندرستی که می‌توانند فعالیت‌های فیزیکی، نشانه‌های حیاتی (نظیر ضربان قلب و نبض) و الگوی خواب فرد را بازبینی و پردازش کنند تنها بخشی از این صنعت هستند. انتظار می‌رود به‌زودی گجت‌های پوشیدنی تندرستی مربوط به شرایط مزمن، مدیریت درد و یا کنترل از راه دور مریضان به سراسر جهان برسند.

حتی ابتدایی‌ترین دستگاه مربوط به مصرف‌کننده شامل تأثیرات مثبت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال اخیراً یک گجت FitBit HR توانسته است جان فردی را نجات دهد. این دستگاه پوشیدنی به دکتر ER کمک کرده بود تا متوجه شود بیماری که همراه با یک AFib به بیمارستان آورده شده بود، شرایط مزمن داشت و یا دچار حمله ناگهانی شده بود.

خوشبختانه Fitbit بر روی مچ مریض، ضربان قلب وی را کنترل کرده بود. داستان‌های واقعی نظیر همین مورد با گسترده شدن گجت‌های تندرستی و سلامت اندام می‌توانند بیشتر و بیشتر تکرار شوند.

بازار مربوط به پوشیدنی‌های سلامت و تندرستی هنوز در مرحله نوپایی خود قرار دارد، بااین‌حال هم‌اکنون تلاش‌های فراوانی از سوی سازندگان در این عرصه پیگیری می‌شوند. ابزارهای پوشیدنی به‌عنوان افزونه‌هایی در خدمت انتقال دیجیتالی اطلاعات هستند که به کمپانی‌های دارویی امکان توسعه آزمایش‌های کلینیکی را داده و همچنین کمپانی‌های بیمه می‌توانند با بررسی وضع سلامت مشتریان خود، خدمات به‌مراتب بهتری را ارائه کنند. همچنین بیماران با در اختیار داشتن دیتای دقیق از وضع سلامت خود می‌توانند کنترل بهتری بر زندگی خود داشته باشند – آدیتیا کال، رئیس بخش پژوهش تراکتیکا

آدیتیا کال همچنین افزود پوشیدنی‌های سلامت و تندرستی مشکلاتی را به وجود می‌آورند که می‌تواند برای صنعت چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. یکی از این موارد، دقت کار سنسورهایشان است. هرچه دقت این موارد بالاتر باشد، دکترها بهتر می‌توانند به وضع بیماران خود رسیدگی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*