مقایسه گوشی اچ تی سی 10

مقایسه گوشی اچ تی سی 10 با 4 پرچم‌‌دار مطرح بازار

در این مقاله مقایسه گوشی اچ تی سی 10 با 4 پرچم‌‌دار دیگر انجام شده‌است. پنج دستگاه قدرتمندی که درحال‌ حاضر برای مقایسه وجود دارند؛ وان پلاس 2، گلکسی نوت 5، ال‌جی جی 5، گلکسی S7 اج سامسونگ و پرچم‌دار جدید کمپانی HTC، گوشی اچ تی سی 10 است.

در این لیست نوت 5 قدیمی‌ترین گوشی بوده و بعد‌ازآن وان پلاس 2، سپس گلکسی S7 اج، بعد‌از‌آن گوشی جدید کمپانی ال‌جی، ال‌جی جی 5، قرارگرفته‌اند و در پایان این لیست مسلماً اچ تی سی 10 می‌نشیند که تنها کمتر از یک هفته پیش معرفی شد. در این مقاله بیشترین تمرکز را بر روی مقایسه گوشی اچ تی سی 10 می‌گذاریم که به‌تازگی رونمایی شده و آن را در رقابت با دیگر پرچم‌داران قرار می دهیم.

HTC  یکی از کمپانی‌های بزرگ گوشی ساز جهان است که دستگاه‌های خوبی را تا‌کنون معرفی کرده است. گوشی تمام فلزی One M7 این کمپانی با اسپیکرهای BoomSound و دوربین 4 مگاپیکسلی با‌قابلیت اولترا پیکسل راه‌اندازی شد. گوشی One M8 نیز همان‌گونه بود اما با دو دوربین 4 مگاپیکسلی و اولترا پیکسل بیشتر، گوشی One M9 سال گذشته با یک دوربین 20 مگاپیکسلی اما با نمایشگر فول اچ دی عرضه شد و این درحالی بود که رقبای اچ تی سی در حال رفتن به سمت نمایشگرهای کواد اچ دی بودند. اکنون اچ تی سی 10 از راه رسیده است. یک پرچم‌دار قوی که این کمپانی قبل از رونمایی از آن، تبلیغات زیادی درباره‌اش به راه انداخته بود. اکنون نوبت به مقایسه گوشی اچ تی سی 10 با دیگر بزرگان این بازار است.

مقایسه گوشی اچ تی سی 10 با 4 پرچم‌‌دار مطرح بازار

مقایسه گوشی اچ تی سی 10

طراحی

اچ تی سی 10 با یک بدنه تمام فلزی و با طراحی زیبایی راه‌اندازی شد. این گوشی بسیار زیباتر و سطح بالاتر از نسل‌های قبلی خود است. OnePlus یک گوشی با کیفیت اما مقرون‌به‌صرفه بوده که با قاب فلزی و تروتمیز خود یک گوشی هوشمند سطح بالا به نظر می‌رسد. گلکسی نوت 5 یک باز‌طراحی دوباره از سری گلکسی S6 است، یعنی یک قاب فلزی با لبه‌های صیقل‌خورده و محافظ نمایشگر گوریلا گلس که بر روی صفحه‌نمایش آن خودنمایی می‌کند. گوشی تمام فلزی ال‌جی جی 5 نیز با یک پوشش رنگی برای مخفی کردن آنتن آن توانست یک گوشی جدید با ماژول‌های قابل تعویض باشد و سامسونگ گلکسی S7 با نمایشگر 5.5 اینچی که با تغییرات ظریفی همراه بود. نمی‌توان منکر زیبایی S7 اج شد. گوشی هوشمندی که با دو انحنا در دو طرف صفحه‌نمایش خود، جلوه خاصی پیداکرده است. اما هنوز برای مقایسه گوشی اچ تی سی 10 با این پرچم‌‌داران، موارد زیاد دیگری باقی مانده است.

صفحه‌نمایش

اچ تی سی امسال در کیفیت نمایشگر خود تغییراتی ایجاد کرد و به رزولوشن تصویری کواد اچ دی نقل‌مکان کرد. یک صفحه‌نمایش Super LCD 5 با انحنای کمی در لبه و محافظ گوریلا گلس؛ این نمایشگر 5.2 اینچی تراکم پیکسلی 570 پیکسل بر اینچ را شامل می‌شود. صفحه‌نمایش OnePlus 2، یک نمایشگر IPS LCD باکیفیت تصویری کواد اچ دی است که با اندازه‌ی کمی بزرگتر از 5.5 اینچ، تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر هر اینچ را شامل می‌شود. گوشی گلکسی نوت 5 با نمایشگر 5.7 اینچی سوپر آمولد با کیفیت تصویری کواد اچ دی که تراکم پیکسلی 518 پیکسل بر اینچ دارد، معرفی شد. گوشی LG G5 از یک صفحه‌نمایش 5.3 اینچی IPS LCD باکیفیت QHD  برخوردار است. تراکم پیکسلی این گوشی با این اندازه نمایشگر، 554 پیکسل بر هر اینچ است. و در پایان گوشی گلکسی S7 اج با نمایشگر همیشه روشن 5.5 اینچی سوپر آمولد باکیفیت QHD که تراکم پیکسلی 534 پیکسل بر اینچ دارد و با دو انحنا در کناره، نمای دلنشینی به خود گرفته است.

پردازنده / حافظه

در مقایسه‌ گوشی اچ تی سی 10 با این پرچم‌‌داران باید گفت؛ تراشه‌ای که برای پرچم‌دار اچ تی سی انتخاب‌شده، یک پردازنده 4 هسته‌ای 64 بیتی اسنپدراگون 820 کوالکام با دو هسته با سرعت پردازشی 1.6 گیگاهرتز و دو هسته با قدرت پردازش 2.15 گیگاهرتز بوده که در کنار یک پردازنده گرافیکی آدرنو 530 قرارگرفته است. این گوشی با 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی که از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا می‌باشد، بسته‌بندی شده است. OnePlus 2 از یک پردازنده قدیمی‌تر هشت هسته‌ای 64 بیتی به نام اسنپدراگون 810 و پردازنده گرافیکی آدرنو 430 برخوردار شده است. این دستگاه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقا، عرضه شد. گلکسی نوت 5 به یک پردازنده هشت هسته‌ای 64 بیتی اکسینوس 7420 مجهز شد. چهار هسته این تراشه دارای قدرت پردازشی 1.5 گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت کلاک 2.15 گیگاهرتز است. این دستگاه با 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل ارتقا، در دسترس است. گوشی‌های LG G5 و گلکسی S7 اج از همان پردازنده 64 بیتی اسنپدراگون 820 و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 که در گوشی اچ تی سی 10 یافت می‌شود، استفاده کرده‌اند. در هر دوی این گوشی‌ها 4 گیگابایت رم قرارگرفته است. G5 به 32 گیگابایت حافظه داخلی و S7 به 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی که از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقاست، مجهز شده‌اند.

دوربین

یک از مهم‌ترین قطعات لازم در گوشی‌های هوشمند است که امروزه تبدیل به کانون واقعی رقابت بین پرچم‌داران کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی در جهان شده است. هر سال کمپانی‌های سامسونگ، ال جی و سونی بهترین دوربین‌ها را بر روی دستگاه‌های موبایل خود قرار می‌دهند و اچ تی سی در این بازار پررقابت خوب عمل کرده است. در مقایسه گوشی اچ تی سی 10 با این دستگاه ها باید اشاره کرد که یک دوربین 12 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری، تثبیت‌کننده تصویر نوری و دهانه دیافراگم f/1.9 قرارگرفته که از فن‌آوری نسل دوم اولترا پیکسل بهره‌ مند شده است. ترکیبی که می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کرده و مایه مباهات کمپانی اچ تی سی 10 باشد. یک دوربین 5 مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده تصویر نوری نیز در جلوی آن برای گرفتن سلفی و ویدئو چت جاسازی‌شده است.

در OnePlus 2، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0، فوکوس خودکار لیزری، سیستم تثبیت‌کننده تصویر نوری و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو با دهانه دیافراگم f/2.4 ترکیب خوبی را برای بخش ثبت تصاویر این گوشی مهیا کرده است. در گلکسی نوت 5 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.9، فوکوس خودکار، تثبیت‌کننده تصویر نوری (OIS) و دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی با دهانه دیافراگم f/1.9 و لنز زاویه باز 28 میلیمتری استفاده‌شده است. ال‌جی امسال با راه‌اندازی دوربین خود در جی 5، راه متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در پیش گرفت. این کمپانی با ترکیب یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز باز و دهانه دیافراگم f/1.8 با دوربین 8 مگاپیکسلی جلو با دهانه دیافراگم f/2.4 که هر دو دوربین توانایی فوکوس خودکار لیزری و تثبیت‌کننده تصویر نوری دارند، بخش ثبت تصاویر قابل قبولی را جفت و جور کرده است. گوشی گلکسی S7 اج نیز با دوربین 12 مگاپیکسلی و تکنولوژی جدید Dual-Pixel با دهانه دیافراگم بزرگ f/1.7، تشخیص فوکوس خودکار آنی، سیستم تثبیت‌کننده تصویر نوری و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.7 و لنز زاویه باز 22 میلیمتری خوش درخشید.

باتری

گوشی اچ تی سی 10 دارای یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض با قابلیت شارژ سریع 3.0 و یک درگاه USB نوع C برای شارژ کردن و انتقال داده‌ها دارد. وان پلاس 2 به یک باتری غیرقابل تعویض 3300 میلی آمپر ساعتی با یک رابط نوع C برای شارژ کردن و انتقال داده‌ها مجهز شده است. در گلکسی نوت 5 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض با شارژ سریع و شارژ بیسیم و یک درگاه میکرو یو اس بی v2.0 برای شارژ کردن و انتقال داده‌ها، استفاده شده است. در گوشی آل جی G5 از یک باتری کوچکتر 2800 میلی آمپر ساعتی اما قابل تعویض استفاده شده که از قابلیت شارژ سریع 3.0 برخوردار است. این گوشی برای انتقال داده‌ها و شارژ شدن از اتصال برگشت پذیر نوع C استفاده می‌کند. گوشی گلکسی S7 اج نیز از یک باتری 3600 میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض قدرت گرفته دارای قابلیت شارژ سریع و همچنین شارژ به یسیم سریع بوده و برای انتقال داده و تغذیه باتری در آن از میکرو یو اس بی v2.0 استفاده می‌شود.

شکل و نمای ظاهری

مقایسه گوشی اچ تی سی 10 در اندازه و شکل ظاهری با این 4 گوشی نیز جالب است. گوشی اچ تی سی 10 با اندازه‌های 9.0 در 71.9 در 145.9 میلیمتر، 161 گرم وزن دارد. اسپیکرهای جدید BoomSound، یک ووفر در پائین دستگاه و یک توئیتر در در جلو و بالای دستگاه آن را به یک سیستم صوتی خوب مجهز کرده است. یک دکمه اصلی فیزیکال که به‌عنوان سنسور اثرانگشت نیز استفاده می‌شود به این دستگاه اضافه شده است. گوشی HTC 10 با قیمت 699 دلار و از طریق اپراتورهای اسپرینت، ورایزون و فروشگاه‌های T-Mobile در دسترس است.

درحالی‌که تمامی این دستگاه‌ها از اسکنر اثرنگشت برخوردارند. OnePlus 2 تنها گوشی است که از قابلیت NFC بهره نبرده است.

گوشی گلکسی نوت 5 با اندازه‌های 7.6 در 76.1 در 153.2 میلیمتر، 171 گرم وزن داشته و تنها دستگاه این لیست است که از قلم S-Pen برخوردار شده است. Samsung Pay برای این گوشی یک ناظر ضربان قلب و یک سنسور اشباع اکسیژن خون ارائه داده است.

ال جی G5  با اندازه‌های 7.7 در 73.9 در 149.4 میلیمتر، 159 گرم وزن دارد. در نمایشگر همیشه روشن آن می‌توان نگاه سریعی به تاریخ، زمان و نوتیف‌ها داشت. گوشی ال‌جی G5 به عمر زیاد باتری، کنترل‌های فیزیکی دوربین و ماژول صدای B&O که از قبل توسط این کمپانی وعده داده‌ شده است.

گلکسی S7 اج با ابعاد 7.7 در 72.6 در 150.9 میلیمتر، 157 گرم وزن دارد. S7 اج تنها دستگاهی است که با کد حفاظتی IP68 مقاوم در برابر آب و نفوذ اجسام خارجی ارائه‌شده و نمایشگر منحنی همیشه روشن آن جلوه خاصی به این گوشی بخشیده است.

همه این دستگاه‌ها اندروید 6.0 مارشمالو را اجرا کرده و رابط کاربری اختصاصی خود را بر روی این سیستم‌عامل قرار داده‌اند. در مقایسه گوشی اچ تی سی 10 رابط کاربری Sense خود را اجرا می‌کند. وان پلاس 2 رابط کاربری اکسیژن 2.2.1 Oxygen 2.2.1) ) خود را اجرا کرده،ال‌جی جی 5 رابط کاربری اختصاصی Optimus UX 5.0.  و سامسونگ گلکسی S7 اج رابط کاربری TouchWiz را بر روی سیستم‌عامل گوگل قرار داده است. در‌حالی‌که تمامی این دستگاه از قبل برای فروش آماده هستند، شروع عرضه اچ تی سی 10 از اوایل ماه مه و با قیمت 699 دلار صورت خواهد گرفت.

به‌جز گلکسی نوت 5 و S7 اج که پورت جدید نوع C برای شارژ باتری و انتقال داده‌ها در آن‌ها وجود دارد، مدل‌های دیگر سامسونگ از روش قدیمی‌تر میکرو یو اس بی v2.0 استفاده می‌کنند. همه این دستگاه‌ها به‌جز وان پلاس 2 و نوت 5 از طریق کارت میکرو اس دی حافظه داخلی آن‌ها قابل‌گسترش است. همه این دستگاه‌ها از ویژگی‌های ارتباطی وای – فای، بلوتوث، جی پی اس و قابلیت NFC (به‌جز در وان پلاس 2) پشتیبانی می‌کنند. مقایسه گوشی اچ تی سی 10 با این پرچم داران را خواندید. شما کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*