چراغ ال ای دی به روی پوست انسان رسید

استفاده از ال ای دی به روی پوست انسان

شاید تنها در فیلم‌های علمی-تخیلی می‌شد دید که صفحات نمایش با پوست بدن ترکیب شوند. حال دانشمندان ژاپنی ال ای دی را به واسطه یک صفحه‌نمایش پلیمری بر روی بدن انسان قرار داده‌اند که کاملا انعطاف‌پذیر بوده و دارای ضخامت بسیار کم 3 میکرومتر است. بدون شک آینده خوبی در انتظار این طرح است.

آینده‌ی نمایشگر‌های پوشیدنی ممکن است آن‌قدر نازک باشند که به‌راحتی بتوانند با پوست بدن شما ترکیب شده و عملکرد یکسانی را در پی داشته باشد. این تکنولوژی است که دانشمندان ژاپنی آن را خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شد توسعه داده‌اند.

محققان دانشگاه توکیو اخیرا از یک صفحه شامل ال ای دی روی پوست انسان پرده‌برداری کرده‌اند. این ال ای دی پلیمری نوری بسیار نازک ساخته شده و دارای ضخامت بسیار کم 3 میکرومتر بوده است. محققین ژاپنی سعی بر آن داشته‌اند تا عملا یک نمایشگر را با بدن انسان ترکیب کند. در وهله اول اگر وجود رشته‌های نازک فیلم متصل به این نمایشگر قابل مشاهده نبود، هیچ‌گونه نمی‌توانستیم حدس بزنیم که با یک ال ای دی روی پوست سروکار خواهیم داشت و یا یک خالکوبی!

این فناوری صفحه‌نمایش پوشیدنی نسبت به تلاش‌های صورت گرفته قبلی دارای پیشرفت‌های زیادی بوده و می‌تواند چندین روز بر روی پوست دست شما بدون کوچک‌ترین مزاحمت و یا شکستگی دوام بیاورد؛ بنابراین باید یکی از اصلی‌ترین مشخصات این صفحه‌نمایش همراه با ال ای دی را انعطاف بسیار عالی آن دانست. در ویدیو زیر به وضوح عملکرد این صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر حاوی ال ای دی قابل مشاهده است:

با توجه به آن‌که نمونه به دست آمده با تکنولوژی نهایی آن فاصله زیادی دارد، باید گفت که در حال حاضر ترکیب این صفحه حاوی ال ای دی با پوست به طور کامل انجام نگرفته است؛ اما با توجه به پتانسیل موجود در این پروژه به نظر می‌رسد که آینده‌ی صفحات نمایش پوشیدنی بسیار درخشان و جذاب خواهد بود.

تصور کنید که روزی ورزشکاران داده‌های مربوط به وضعیت بدن خود را بر روی دستان خود مشاهده کنند و یا ساختمان سازان روند پیشرفت پروژه در یک روز کاری را بر روی دستان خود مشاهده کنند. این بدان معناست که ساعت‌های هوشمند کنونی تنها یک پله ترقی برای رسیدن به اهداف اصلی دانشمندان و محققین هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*