دلایل استعفای اسکات تامپسون مدیر عامل سابق یاهو

 


اسکات تامپسون، مدیرعامل سابق یاهو به دلیل ارائه مدرک تحصیلی تقلبی، مجبور به استعفا شد
اشتباهی که در اطلاعات مندرج در رزومه کاری اسکات تامپسون، مدیر عامل تازه وارد یاهو وجود داشت نه تنها به کناره گیری وی انجامید که چهار تن دیگر از مدیران و اعضای هیئت مدیره این شرکت را نیز مجبور به استعفا کرد. ماجرا از آنجا آغاز شد که تامپسون در رزومه خود به دروغ، داشتن مدرک در رشته کامپیوتر را اعلام کرده بود که با پیگیری یکی از سهامداران شرکت مشخص شد، در دوره زمانی که اسکات مدعی به گذراندن دوره کامپیوتر بوده، دانشگاه مورد نظر اصلاً چنین دوره آموزشی نداشته است

بدین ترتیب با پیگیری‌های دانیل لوب، نهایتا اسکات تامپسون که کارنامه درخشانی در مدیریت این شرکت داشته، به دلیل عدم صداقت در رفتار، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد. در این بین برخی از مدیران و اعضای هیئت مدیره که تلاش می‌کردند از این اتفاق جلوگیری کنند، به ناچار همراه تامپسون یاهو را ترک کردند.
هم‌اکنون آقای لوینسون، مدیر بخش رسانه جهانی یاهو به طور موقت سمت مدیر عاملی این کمپانی را بر عهده گرفته است. این در حالی است که فرد آموروسو نیز به جای روی بوستاک به ریاست هیئت مدیره، منصوب شده است.
علی رغم رسوایی مدیرعامل و حضور پر سر و صدای لوب و یارانش در هیئت مدیره این غول اینترنتی، سایر اعضا به دلیل عدم توانایی و تجربه کاری کافی، با حضور وی در هیئت مدیره موافق نیستند و چشم امیدشان به نشست سالانه شرکت است.
شایان ذکر است در چند ساله گذشته شرکت یاهو چندین مدیر عامل مختلف به خود دیده است؛ موضوعی که به هیچ وجه در بین شرکت‌های بزرگ IT مرسوم نیست. و هم‌اکنون این شرکت که برترین دایرکتوری وب را در اختیار دارد، بیش از پیش با بحران مدیریت دست به گریبان شده است.
اما پرسش این است که آیا کارایی یک مدیر برای تصدی سمت کفایت نمی کند؟ آیا عدم صداقت در رفتار و گفتار را می توان با توجه به کارنامه کاری خوب و سود دهی شرکت نادیده گرفت؟


منبع: Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*