پیش‌بینی می‌شود آیفون ۲۰۱۷ با بدنه‌ی تمام شیشه‌ای تولید شود

پیش‌بینی می‌شود آیفون ۲۰۱۷ با بدنه‌ی تمام شیشه‌ای تولید شود

روند پیش‌بینی‌ها و شایعات در چند سال اخیر به قدری توسعه یافته است که نه تنها درباره‌ی محصولات سال جاری، بلکه درباره‌ی محصولاتی که قرار است در سال آینده عرضه شود هم این پیش‌بینی‌ها انجام می‌شود! این بار هم نوبت به مدل دو سال دیگر اسمارت‌فون‌های اپل یعنی آیفون ۲۰۱۷ رسیده است.

منظور از آیفون ۲۰۱۷ ، آیفونی است که قرار است نه در شهریور ماه آینده، بلکه در شهریور سال آینده معرفی شود. مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیل‌گر نام آشنای بخش موبایل در تشکیلات KGI Securities، مانند همیشه با یک پیش‌بینی عجیب آمده است تا نظر تمام رسانه‌ها را به خود جلب کند. او این بار ادعا کرده است که اپل قصد دارد مدلی از آیفون را معرفی کند که دارای بدنه‌ای تمام شیشه‌ای خواهد بود.

بنا به گفته‌های او، نباید انتظار تغییرات چندانی را در آیفون ۷ داشته باشیم و این مدل که در اواخر شهریور (ماه سپتامبر) سال جاری معرفی می‌شود، دارای ظاهری مشابه آیفون ۶ اس و با تغییرات سخت افزاری رایج یعنی نسل جدید پردازنده‌های سری A اپل و احتمالا افزایش رم و سنسور دوربین خواهد بود. این تغییرات مطمئنا نمی‌تواند کاربران اپل و دیگر گیک‌های دنیای تکنولوژی را هیجان‌زده کند؛ اما آن‌طور که چی کو می‌گوید، سورپرایزهای اپل در یک نسل بعدتر و در زمان معرفی آیفون ۲۰۱۷ رخ خواهند داد.

آیفون ۲۰۱۷ با بدنه‌ای تمام شیشه‌ای، طراحی خواهد شد

بدنه‌ی تمام شیشه‌ای و طراحی کاملا جدید، دقیقا همان چیز بزرگی است که مدت‌ها از سوی اپل شاهدش نبوده ایم و طرفدران این کمپانی کوپرتینویی چند سالی است که شاهد فاکتور هیجان انگیزی در طراحی محصولات اپل نبوده اند. البته مینگ چی کو اعلام نکرده که این تغییرات و پنل‌های شیشه‌ای چگونه بر روی آیفون سوار خواهند شد، اما چیزی که او از آن مطمئن شده این است که اپل دیگر از پنل‌های آلومینیومی سرتاسری در طراحی آیفون استفاده نخواهد کرد.

پیش از این هم این آنالیزور شناخته‌ شده اعلام کرده بود که آیفون ۲۰۱۷ دارای نمایشگر آمولد (AMOLED) خواهد بود و اپل برای اولین بار قصد دارد تا این نوع نمایشگر را جایگزین پنل‌های خازنی ال سی دی در آیفون‌هایش کند. مشخصه‌ای که اگر اتفاق بیافتد می‌تواند یکی از برگ‌های برنده‌ی اصلی دیوایس ‌های رقیب، به خصوص گلکسی‌های سامسونگ را خنثی کند.

مطمئنا هنوز این اطلاعات نه از سوی اپل و نه از سوی منابع نزدیک به این کمپانی تایید نشده اند اما اگر این دو تغییر بزرگ یعنی طراحی تمام شیشه‌ای و پنل‌های نمایشگر AMOLED عملی شوند، آیفون ۲۰۱۷ به یک گام بسیار بزرگ برای فاصله گرفتن اپل از رقبایش تبدیل خواهد شد و البته به یک سنت‌شکنی مهم در تاریخ آیفون‌های اپل؛ زیرا این کمپانی همواره در مدل‌های اصلی، تغییرات بزرگ و بنیادین را ایجاد می‌کرد و در سری اس، تنها به ارتقای سخت افزاری و چند قابلیت جدید بسنده می‌کرد.

بنابراین با توجه به این پیش‌بینی از سوی فردی که از نظر به واقعیت پیوستن گفته‌هایش، سابقه‌ی بسیار درخشانی دارد، می‌تواند انتظارات همه‌ی ما را بالا ببرد و صبر کردن برای مدل‌های بعدی آیفون را سخت‌تر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*